Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:41:18 GMT

عرصه و حریم اثر ملی تاریخی تپه چغا گتوند ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۹۱۱۹

عرصه و حریم اثر ملی تاریخی تپه چغا گتوند ابلاغ شد

یعقوب نگهداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تپه چغا از آثار فاخر و گرانسنگ ملی در مرکز شهرستان گتوند به شماره ۲۳۳۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: محدوده و حریم این اثر تاریخی به تازگی از سوی علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند ادامه داد: تپه باستانی چغا براساس مطالعات انجام شده بنایی از نوع معابد ایلامی و از دوران تاریخی ایلامی موسوم به ایلام میانی بوده که براساس آجر نوشته‌های کشف شده مربوط به اونتاش گال پسر "هومبان من " است.

نگهداری افزود: هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده) جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازات قانونی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امامزاده محمدبن زید(ع)، دریاچه و سد تنظیمی گتوند و سد بزرگ گتوندعلیا، موزه(مرکز فرهنگی) دفاع مقدس، ساحل رودخانه کارون، پارک جنگلی، دره و آبشارهای پل پرزین، دهستان کیارس، تپه باستانی چغا، دره انار،آرامگاه قیصر امین پور شاعر معاصر، باغ‌های مرکبات و اصطبل‌های پرورش اسب در ۲ بخش مرکزی و عقیلی از ظرفیت‌های گردشگری و دیدنی شهرستان گتوند هستند.

بیشه زارها، سایت پروازی پاراگلایدر، نهر پادشاهی، منطقه گردشگری چهار کولان، شیخ سلیمان، سه پولو، پل چک اول، پل چک دوم، بند بهمن، آباره گچ سنگی، قلعه‌های تاریخی شهرسماله و روستای آبیدعلیباز از دیگر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گتوند هستند.

گتوند از شهرستان های فرهنگی- تاریخی در شمال استان خوزستان واقع شده است.

برچسب‌ها گردشگری گتوند آثار تاریخی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری گتوند آثار تاریخی گردشگری گتوند آثار تاریخی خوزستان شهرستان گتوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی