Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت هواداری تیم فاینورد هلند، با اشاره به تمایل این تیم برای جذب علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی برایتون انگلیس حضور آقای گل سابق اردیویسه (لیگ هلند) در برایتون انگلیس را اشتباه دانست و نوشت:" جهانبخش می‌تواند در فاینورد بار دیگر شایستگی‌های خود را اثبات کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این سایت به بهانه علاقه‌مندی فاینورد روتردام به جهانبخش با انتشار گزارش کاملی به معرفی بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت.

شروع  کار

مهاجم ۲۷ ساله، متولد جیرنده گیلان در ایران، کار خود را در آکادمی جوانان پیام البرز قزوین آغاز کرد. وینگر راست تا سال ۲۰۰۷ در این جا بازی کرد و پس از آن به پرشین قزوین منتقل شد. علیرضا جهانبخش یک فصل در این تیم فوتبال بازی کرد و پس از آن دوباره به باشگاه جدیدی نقل مکان کرد. مهاجم ۱.۸۰ متری پرشین قزوین به داماش پیوست، جایی که اولین بازی خود را برای تیم اصلی در سال ۲۰۱۱ انجام داد. در اولین حضور داماش در لیگ خلیج فارس جهانبخش ۴۰ بازی برای این تیم انجام داد و ۱۰ گل به ثمر رساند. مهاجم ایرانی ۲ سال در داماش ماند تا این که یک ماجراجویی خارجی او را فراخواند.

نایمخن
تابستان سال ۲۰۱۳، NEC نایمخن چشم به این وینگر راست داشت و توانست با پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار یورو او را از داماش به خدمت  بگیرد. جهانبخش بلافاصله در بالاترین سطح فوتبال هلند یعنی لیگ اردیویسه بازی کرد و همچنین اولین بار در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۳ برای حضور در تیم ملی ایران انتخاب شد. در مجموع، این بازیکن ۴۴ بازی برای ایران انجام داده و پنج گل به ثمر رسانده است. در فصل ۲۰۱۳/۲۰۱۴، جهانبخش ۲۷ بازی برای NEC انجام داد که در آن‌ها ۵ گل به ثمر رساند و چهار پاس گل داد. NEC همان فصل در پلی آف بازی کرد که در آن جهانبخش ۲ بازی بدون گل یا پاس گل انجام داد و با باشگاه خود به لیگ دسته اول سقوط کرد. در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵، جهانبخش فصل خوبی را پشت سر گذاشت که در ۲۸ بازی ۱۲ گل به ثمر رساند و ۱۷ پاس گل داد. علیرضا در کانون توجه AZ آلکمار قرار گرفت و این تیم ۳ اوت ۲۰۱۵ او را با مبلغ ۱.۸ میلیون یورو از NEC به خدمت گرفت.

یک قدم بالاتر

این مهاجم در AZ شروع ضعیفی داشت. این بازیکن ایرانی در اولین فصل حضور خود در این باشگاه در ۲۳ بازی در لیگ، ۶ پاس گل داد و سه گل زد. در رقابت‌های اروپایی نیز این مهاجم عملکرد خوبی نداشت؛ جایی که سه بازی انجام داد و هیچ کمکی به تیم نکرد. از فصل ۲۰۱۶/۲۰۱۷، جهانبخش دوباره اوج گرفت و به یک رکن اصلی در AZ تبدیل شد. او در ۲۹ بازی لیگ ۱۰ بار گل زد و ۹ پاس گل داد. در مسابقات مقدماتی لیگ اروپا، جهانبخش چهار بازی انجام داد که در آن‌ها یک پاس گل داد. فصل ۲۰۱۷/۲۰۱۸ موفقیت جهانبخش را به همراه داشت. وینگر راست ۳۳ بازی در لیگ انجام داد که در آن ۲۱ بار گلزنی کرد، ۱۲ پاس گل داد و با این تعداد گل بهترین گلزن لیگ برتر هلند شد. در لیگ اروپا، این فوتبالیست ایرانی در پنج بازی یک گل به ثمر رساند. پاداش این فصل باشکوه انتقال خوب به برایتون بود که در لیگ برتر بازی می‌کرد.

لیگ برتر

جهانبخش به قیمت ۱۹ میلیون یورو (بدون پاداش) توسط AZ به برایتون فروخته شد. او به دنبال رویای کودکی خود رفت تا بهترین بازیکن جهان شود. متاسفانه این گام بزرگ برای مهاجم ایرانی اشتباه از آب درآمد؛ زیرا جهانبخش در ۶۱ بازی (۲۶۵۵ دقیقه) فقط ۴ گل زد و ۲ پاس گل داد. جهانبخش با زدن یک گل قیچی برگردان به چلسی در فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ یک گل جهانی به ثمر رساند. این گل کلاس و استعداد مهاجم ایرانی را نشان داد.

فاینورد
برگویس قصد دارد فاینورد را به مقصد آژاکس ترک کند؛ این بدان معنا است که روتردامی‌ها به یک وینگر راست جدید نیاز دارند. جهانبخش پیش از این در لیگ هلند نشان داده است که می‌تواند به خوبی از پس بازی در این سطح برآید، اما در لیگ برتر ناکام مانده است. این بازیکن هجومی می‌تواند دوباره در فاینورد خود را ثابت کند و در صورت انجام این انتقال، در کنار گاس تیل، اوفیر مارچیانو و مارکوس هولمگرن پدرسن، به چهارمین بازیکن جدید تیم فاینورد تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید

زحمت زیاد جهانبخش برای حضور در ترکیب ثابت برایتون

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش علیرضا جهانبخش برایتون انگلیس فاینورد گل به ثمر رساند وینگر راست پاس گل لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، سید محمد پولادگر سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در خصوص آماده سازی ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابینا و کم‌بینای کشورمان اظهار داشت: بازی های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعا یکی از سخت ترین رویدادهای ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان ایران در آن حضور خواهد یافت. از این رو کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی دقیق از ماه‌ها قبل اردوها و برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران را آغاز و این اردوها طبق برنامه در حال انجام است. با وجود محدودیت‌های موجود، تلاش شده تا بهترین امکانات برای آماده‌سازی ورزشکاران فراهم و دغدغه های این عزیزان مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی در خصوص تعداد سهمیه های کسب شده گفت: تاکنون ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران کشورمان در رشته های پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراشنا، والیبال نشسته و گلبال کسب شده است. در رشته های پاراوزنه برداری، پاراجودو، پاراکانو و همچنین پارادوومیدانی هنوز شانس کسب سهمیه داریم که این سهمیه‌ها به لطف خدا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش و انگیزه بالای ورزشکاران و مربیان دور از دسترس نیست.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس افزود: اعزام در ۱۰ رشته ورزشی برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قطعی شده است و با توجه به اصل کیفیت گرایی و سیاست‌های کمیته پارالمپیک لیست نهایی نفرات اعزامی طبق زمان تعیین شده توسط کمیته برگزاری بازی ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد. انتخاب نفرات اعزامی بر اساس سهمیه‌های کسب شده، عملکرد ورزشکاران در  اردوها و نتایج تست های آمادگی در راستای کسب نتایج مطلوب و مدال در بازی‌های پارالمپیک انجام خواهد شد و اعزام تیم گلبال نیز  براساس ملاک های تعیین شده کمیته پارالمپیک قطعی شد.

 پولادگر با اشاره به بودجه پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک برای سال ۱۴۰۳ افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه در سال مهم برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرارداریم، بودجه کافی به منظور حمایت از کاروان اعزامی و حضور مقتدرانه ورزشکاران در این میدان بزرگ بازی‌های پارالمپیک پیش بینی شود. البته ما از مباحث بودجه ای به شدت نگران هستیم و امیدواریم دولت و مجلس آن را حل کنند.

پولادگر افزود: همواره مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران نسبت به مباحث فرهنگی و مرام پهلوانی تاکید داشته اند، از اینرو اهتمام ویژه نسبت به این موارد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک است لذا اردوی تیم های ملی با حضور مربیان فرهنگی تشکیل می شود. همچنین برای نخستین بار روانشناسی دینی پایه توسط روانشناسان ورزشی حاضر در اردوهای ملی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان پارالمپیک اظهار داشت که اعلام مبلغ پاداش منوط به آگاهی کمیته از بودجه تخصیصی می باشد، لذا پس از نهایی شدن این موضوع تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

 پولادگر افزود: علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های دیگری نیز از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان انجام می‌شود. این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک هزینه ماهیانه برای ورزشکاران و کادرفنی، تخصیص کمک هزینه برگزاری اردوها برای فدراسیون ها، اعزام به رویدادهای تدارکاتی بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه و همچنین سنجش و ارزیابی عملکرد ورزشکاران بر اساس یافته های علمی در قالب آکادمی ملی پارالمپیک است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری فدراسیون ها و ورزشکاران برای انجام دقیق برنامه های پیش بینی شده، حضور ورزشکاران و کادرفنی در رویدادهای آموزشی به ویژه آموزش های ضددوپینگ و همچنین آزمون های سنجش عملکرد را ضروری دانسته و نسبت به اثر گذار بودن نتیجه آزمون های سنجش در اعزام ورزشکاران تاکید و ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک در بازی های پاریس خوش درخشیده و بار دیگر موفق به تاریخ سازی گردد. 

دیگر خبرها

  • حجازی: استقلال اکنون نیاز به آرامش و تمرکز دارد + ویدیو
  • حجازی: استقلال اکنون نیاز به آرامش و تمرکز دارد
  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • سوپرایز ویژه اوسمار برای سپاهان؛ بیرانوند وارد می‌شود؟
  • اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • برگزاری آخرین تمرین پرسپولیس قبل از بازی با سپاهان
  • پورموسوی: به زودی طوفان به پا می‌کنم؛ می‌گویم چه کسانی خیریه صوری دارند
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن