Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، اصغر فرهادی در مراسم فرش قرمز و اکران فیلم جدیدش با عنوان «قهرمان» در کن حضور یافت. همزمان با آغاز این مراسم آهنگ «مرغ سحر» با صدای مرحوم محمدرضا شجریان از بلندگوها پخش شد. فرهادی پیش از این در دوره گذشته نیز برای مراسم فرش قرمز فیلم «فروشنده» نیز موسیقی فیلم «دلشدگان» با صدای شجریان را برای مراسم خود انتخاب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم اصغر فرهادی و عوامل اصلی فیلم بر روی فرش قرمز حضور یافتند و به سوالات شبکه ها و رسانه های مختلف بین المللی پاسخ دادند.

اصغر فرهادی در گفتگویی کوتاه در مراسم فرش قرمز گفت: باورم نمی شود که این جشنواره در حال برگزاری است و از مسئولان جشنواره کن برای مهیا کردن شرایط برگزاری جشنواره ، تشکر می کنم. با وجود این که همه آثار فیلمساز در یک مسیر مشابه هستند، اما هر فیلم کشف جدیدی است و زوایایی را که شاید در دیگر فیلم ها به آن کمتر پرداخته شده را برجسته می کند و ادعا می شود که فیلمساز باید فیلم به فیلم، عمیق تر شود. مهمترین هدفم این است که مخاطب از فیلم خسته نشود.

امیر جدیدی هنرپیشه نقش اصلی فیلم «قهرمان» نیز در این مراسم گفت: کار با اصغر فرهادی برایم تجربه ای فوق العاده بود و مهم تر از یادگیری هنر از ایشان، اخلاق و انسانیت را از آقای فرهادی یاد گرفتم. ضمنا بسیار لذت بخش و باعث افتخار است که با فیلم آقای فرهادی در این جشنواره کن شرکت می کنم.

اصغر فرهادی، برنده اسکار برای «جدایی» و «فروشنده» حالا با فیلم «قهرمان» برای چهارمین بار در بخش رقابتی جشنواره کن پس از فیلم های «گذشته»، «فروشنده» و فیلم اسپانیولی زبانش با عنوان «همه می دانند» حضور یافت. 

«قهرمان» که حاصل بازگشت فرهادی به فیلمسازی در ایران است، درباره شخصی به نام رحیم است که به دلیل بدهی پرداخت نشده در زندان به سر می برد. او و زنی که دوستش دارد در حالی که در یک مرخصی دو روزه از زندان بیرون آمده، در قالب نقشه ای تلاش می کنند تا طلبکار را متقاعد کند تا او از زندان رهایی یابد.

در همین خصوص ورایتی گفتگویی کوتاه با اصغر فرهادی ترتیب داد که در ادامه می خوانیم:

چگونه «قهرمان» پدید آمد؟

هر از گاهی در ایران اخباری در مورد افراد بسیار متوسطی که در زندگی روزمره خود کاری را انجام می دهند منتشر می شود که بسیار نوع دوستانه است. و این شیوه انسانی و نوع دوستی باعث می شود که آنها برای چند روز در جامعه بسیار ستایش شده و در کانون توجه باشند و سپس فراموش می شوند. داستان ظهور و سقوط این نوع افراد واقعاً همان چیزی بود که من را علاقه مند به ساخت فیلم «قهرمان» کرد.

آیا در سال های اخیر نظارت بر شبکه های اجتماعی به خصوص در مورد ایران مورد توجه شما بوده است؟

وقتی کار روی داستان را شروع کردم ، خیلی از شبکه های اجتماعی آگاهی نداشتم. من این جنبه را توسعه دادم که فهمیدم این چیزی است که این روزها در همه جوامع جهان فراگیر است. این به یک ابزار قدرتمند ارتباطی در هر جامعه ای تبدیل شده و هیچ مرزی برای آن وجود ندارد. در ایران و بقیه جهان همین است.

اما من فکر می کنم آنچه در ایران مشخص است این است که چون در جامعه بین گروه ها، عقاید، ایدئولوژی های مختلف بعضا تنش وجود دارد، این به ابزاری در دست [گروه هایی] از مردم برای رویارویی با دیگران تبدیل می شود. به همین دلیل است که این قضیه در توسعه این داستان نقش مهمی دارد.

فکر می کنید قطع ارتباط شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر سینما دارد؟

من چند روز پیش با یکی از دوستانم بحث کردم و او گفت که این جریان اطلاعات، تصاویر و صدایی که امروزه بر روی همه افراد می بارد، سینما را می کُشد، زیرا این رقیبی است که سینما نمی تواند از پس آن برآید. اما من فکر می کنم که این کاملاً برعکس است زیرا این واقعاً جنبه معکوس استفاده از تصاویر و صدا با سرعت است. سینما واسطه ای است که برای توسعه، نمایش جنبه های مختلف، نشان دادن پیچیدگی ها و ظرافت ها می تواند زمان ببرد. و این وقت را بگیرم. و دقیقاً به همین دلیل است که من بر این عقیده هستم که شبکه های اجتماعی به هیچ وجه تهدیدی برای سینما نیستند. آنچه در شبکه های اجتماعی ندارید زمان تأمل و تفکر است و می توانید جنبه ها و ابعاد مختلف یک سال را ببینید. برای آن، سینما وجود دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی اصغر فرهادی فرش قرمز شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...

به گزارش همشهری آنلاین، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفته است، گفت: این طرح تصویب می‌شود زیرا سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موافق هستند.

فرهادی ادامه داد: با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود، گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند/ رتبه‌بندی به شرط بارگذاری مدارک

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، اظهار کرد: ۲ سال از آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود. اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود. معلمان بدو ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می‌شوند، مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی‌توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌ و پرورش کسری مزمن معلم دارد، افزود: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود ۳ برابر این تعداد است که ۲ برابر باقیمانده (کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می‌گیرد.

۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی/ تلاش می‌کنیم بخش‌ زیادی را نگه داریم

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره‌آمیز می‌شود، گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌ و پرورش می‌شوند و برای سال آینده هم ماده ۲۸ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند، افزود: تلاش می‌کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می‌توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

کد خبر 848586 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان حقوق و دستمزد خبر مهم استخدام رتبه‌بندی معلمان

دیگر خبرها

  • پیولی را اخراج نکنید، بهتر از او ندارید!
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • تغییر نام استقلال و پرسپولیس ربطی به وزارت ورزش ندارد | تمام شد؛‌ شما دیگر هیچ مسئولیتی ندارید
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • تغییر ساعت پخش در شبکه تماشا
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است