Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در نشست خبری  و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از عملکرد یکساله اداره کل بهزیستی استان سمنان داد.

حسین نوحی معاون پشتیبانی و منابع انسانی و حمید همتیان مسئول حراست اداره کل بهزیستی استان سمنان در نشست خبری امروز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.علیرضا ایزدپور در ابتدا یاد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی  و همچنین شهیدشاخص سازمان بهزیستی کشور شهید گرانقدر  دکتر محمد علی فیاض بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور را گرامی داشت.

علیرضا ایزدپور با تاکید بر شعار بهزیستی در سال ۱۴۰۰ مبنی بر"بهزیستی در گام دوم هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده  آغاز هفته بهزیستی را خدمت همه ی کارکنان و جامعه هدف بهزیستی تبریک گفت و  بیان داشت: خدمت در سازمان بهزیستی از افتخارات و توفیقاتی است که خداوند به بندگان خاص خود عنایت می فرماید و سازمان  بهزیستی کشور با تاکید بر برنامه ها و اهداف عالی خود در جهت بهبود زندگی افراد و گروههای آسیب پذیر جامعه در گام دوم انقلاب قرار دارد.

ایزدپور بیان داشت: بهزیستی همواره در تلاش بوده است که خدمت گیرندگان و جامعه هدف بهزیستی بیشتر و بهتر از خدمت بهره مند شوند  اطلاع از  رضایت خدمت  گیرندگان هم  به تبع آن در بخش دیگر از شعار سال ۱۴۰۰ تاکید بر هوشمند سازی و تلاش در جهت ارتقاء خدمت  به جامعه هدف بهزیستی است.

مدیر کل بهزستی استان سمنان در ادامه نسبت به ارائه عملکرد یکساله اداره کل در سال ۹۹ افزود:در سال ۹۹ مجموع افراد استان تحت پوشش بهزیستی ۲۷۱۵۲ که از این میان اعضای خانوار مددجویان تحت پوشش ۱۰۹۳۷ و آمار مددجوی اصلی تحت پوشش به ترتیب در دو بخش اجتماعی و توانبخشی شامل ۳۱۶۹ و ۱۳۰۴۶  نفر و  تعداد خدمت گیرندگان مستمری بگیر ۹۷۹۶ نفر می باشند.

وی در تشریح فعالیتهای  معاونت توانبخشی که ازبزرگترین و تخصصی ترین حوزه های سازمان بهزیستی و اداره کل می باشد گفت: بیشترین آمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی  در حوزه معاونت توانبخشی است که شامل  ۱۴۵۵۸ نفر تحت حمایت این حوزه هستند و فعالیتها و افراد خدمت گیرنده در هر بخش شامل مراکز روزانه، حرفه آموزی و کارگاههای تولیدی و حمایتی  ۹۶۵ نفر  خدمت گیرندگان واحدهای توانپزشکی ۱۴۰۱ نفر و  مراکز شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی  ۵۹۰ نفر و همچنین افراد خدمت گیرنده در مراکز که در منزل از این خدمات بهره مند می شوند ۱۳۷ نفر  است وی همچنین خدمت CBR  را بخش دیگری از خدمات تخصصی این حوزه معرفی کرد و ادامه داد مددجویانی که در سراسر استان در سال ۹۹ از این خدمت بهره مند شده اند ۱۴۳ نفر می باشند.     

  علیرضا ایزدپور مدیر کل  بهزیستی استان سمنان همچنین تعداد خدماتی که در حوزه توانبخشی به عموم و جامعه بهزیستی ارائه می شود به تفکیک نوع و تعیین شدت معلولیتهای تشخیص در بخش ICF   معرفی کرد که  تعداد معلولین متوسط: ۴۴۵۶        شدید:۴۶۶۳        خیلی شدید:۱۳۵۸  نفر در سطح استان با توجه نوع و شدت معلولیتها تحت حمایت این اداره می باشند.

.ایزدپور تعداد سالمندان خانوارهای مددجویان  از ۳۳۸۰ پرونده فعال نام برد و سپس از   تعداد دریافت کنندگان کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت درخانواده  به ۵۴۵ نفر که دریافتی هر نفر ۶۱۰ هزار تومان می باشد خبر داد  و همچنین تصریح کرد:  کمک هزینه حق پرستاری دریافت شده توسط افراد با آسیب نخاعی در این بخش هم ماهیانه ۳۱۶ نفر مبلغ ۶۱۰ هزار تومان هر نفر در سال ۱۳۹۹ است که از خدمات این اداره کل بهره مند شدند.

ایزدپور همچنین تعداد مراکز توانبخشی را شامل ۲۴ مرکز روزانه و ۱۰ مرکز نگهداری و ۴ کارگاه حرفه آموزی در سطح استان سمنان دانست.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ادامه سخنان خود به معرفی حوزه اجتماعی پرداخت و بیان داشت معاونت اجتماعی در مجموع تا سال ۱۳۹۹ ۱۶۲۱۵ نفر از خدمات این حوزه بهره مند شده اند که این خدمات شامل چندین بخش مددجویان و اعضای خانوار تحت پوشش که ۲۷۱۵۲ پرونده و سالمندان خانوارهای مددجویان هم شال ۳۳۸۰ نفر می باشند.

مدیر کل از دیگر خدمات حوزه اجتماعی را در بخش  مددجویان دارای پرونده اجتماعی معرفی کرد که  در سال ۱۳۹۹ ۳۱۶۹ نفر وارد این حوزه شدند و همچنین ارائه خدمت به فرزندان تحت سرپرستی سازمان در استان سمنان را به ۱۹۰ نفر فرزند و همچنین کودکان خدمت گیرنده در مهدهای کودک که ۴۴۵ و خدمت گیرندگان در مراکز آسیبهای اجتماعی را هم در سال ۹۹   ۵۵۱۷ نفر دانست.

مدیر کل بهزستی استان سمنان در تشریح  بخش دیگر از خدمات تخصیی حوزه اجتماعی   تعداد تماس های خط تلفن اورژانس اجتماعی :۱۰۷۴۳ تماس بوده است که از بین این تماس ها   تعداد ۳۴۴۳ تماس مرتبط با فعالیتها و خدمات این اداره بوده اند.

ایشان خدمات مداخله در خانواده بمنمظور کاهش طلاق    ۱۵۶۳ نفر و خدمات مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی  : به ۳۵۶ نفر و  تشکیل پرونده پایگاه خدمات اجتماعی ۴۳۱ پرونده معرفی کرد.

مرکز توانمندسازی کودکان خیابانی  از دیگر خدمات تخصصی این حوزه است که در سال ۱۳۹۹  هشتاد و شش  نفر از این خدمت بهره مند شدند و تعداد خدمات فرزند خواندگی به ۲۲ مورد، خدمات بیمه تامین اجتماعی زنان شهری به ۱۷۶ مورد و  خدمت آماده سازی شغلی ارائه شده به خانواده های نیازمند ۱۳۳ خدمت رسیده است و بیان داشت: تعداد مراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان شامل ۹ کلینیک و ۱۱ مرکز نگهداری کودکان و فرزندان تحت حمایت  بهزیستی می باشد که در حال ارائه خدمت به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی می باشند.

ایزدپور در بخش دیگر از سخنان و ارائه خدمات اداره کل بهزیستی استان سمنان اذعان داشت: رویکرد پیشگیری از مهم ترین رویکردهای سازمان بهزیستی است که همانطور که در شعار سال ۱۴۰۰ بر محله محوری و سلامت اجتماعی خانواده مورد تاکید قرار گرفته و حوزه پیشگیری سازمان بهزیستی و به تبع آن معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با اولویت قرار دادن مبانی و پایه های تقویت خانواده که از عوامل مهم پیشگیری از بروز  آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد محسوب میشوند خدمات ارزنده ای را حد امکان به جامعه هدف ارائه میدهد. .

مدیر کل خدات این حوزه را شامل خدمات خدمت گیرندگان مشاوره ژنتیک  شامل ۱۲۱۱ نفر و  خدمت گیرندگان غربالگری شنوایی شامل و  ۶۶۹۴ نفر و همچنین خدمت در جهت کودکان غربال شده در پایگاههای تنبلی چشم و پیشگیری از معلولیتهای بینایی را در سال ۱۳۹۹    ۱۵ هزار و نهصد و نود  نفر  بوده است  و همچنین مراجعان مشاوره حضوری ۳۱۰۶ نفر و خدمت گیرندگان مراکز درمان و کاهش آسیب اختلال مصرف مواد مخدر یا روان گردان را شامل ۴۳۹۳ نفر و جمعیت تحت پوشش برنامه پیشگیری از اعتیاد اجتماعی محور را ۱۵۸  هزار و نهصد و پنجاه و سه نفر در سال ۱۳۹۹ بوده است.

علیرضا ایزدپور سپس تعداد افراد بهره مند از مشاوره زنتیک در سال ۹۹ را ۱۷۰ نفر و تعداد تماسهای خط ۱۴۸۰ را ۱۲۴۹۰ نفر دانست ایشان همچنین تعدادمراکز تحت نظارت این حوزه را در بخش مراکز مشاوره حضور ۲۹ مرکز و مراکز ژنتیکی  ۶ مرکز و تعداد مراکز ترک اعتیاد ۱۰ مرکز و کمپ در سراسر استان سمنان به تعداد ۱۴ مرکز اشاره داشت که تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان به عموم و جامعه هدف بهزیستی خدمت ارائه می دهند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان حوزه مشارکتهای مردمی مردمی اداره کل بهزیستی استان سمنان را از دیگر معاونتهای این اداره کل دانست و مهم ترین خدمات در این حوزه را شامل تلاش در جهت ارتباط با خیرین در توانمند سازی مددجویان در بخش اشتغال، مسکن دانست.

ایزدپور میزان مشارکت های نقدی،   ۴۳میلیارد و هشتصد و پنجاه و سه میلیون و هشتصد و چهل و پنج هزار و سیصد و سی و پنج و  غیر نقدی    به مبلغ ۱۵۸ میلیارد و نهصدو هشتاد و شش میلیون و سیصد و سی و سه ههزار و صد و نود و پنج و خدماتی مراکز دولتی و غیردولتی در شهرستانهای تابعه و در سطح استان را به رقم  ۵ میلیارد و هفتصد وشصت و سه میلیون و ششصد و هشتاد و نه هزار   دانست که در مجموع مبلغ   میلیارد و ششصد و سه میلیون و هشتصد و شصت و هفت هزار و پانصد و سی    ریال دانست  مدیر کل  تعداد واحدهای مسکونی در دست احداث :۲۳۷، تعداد واحدهای مسکونی واگذار شده :۱۷۹، تعداد خدمات گیرندگان اشتغال یافته :۵۹۵ نفر، جمع کل مراکز تحت نظارت ۲۸۲ مرکز در سطح استان تحت نظارت بهزیستی استان ارائه خدمت می کنند.

ایشان قدامات شاخص اخیر را  راه اندازی ۲۱ مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) و افتتاح آن توسط رئیس جمهور، راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان دراستان /شهرستان گرمسار، راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲ (سامانه دیده بان)، الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز و موسسات غیر دولتی همکار، سرانه  مستمری مددجویان و معلولان از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور و سازمان هدفمندی با توجه به بعد خانوار از ۳۵۰ هزارتومان الی یک میلیون و ۱۰۰ هزارتومان، ۱ نفره:۳۵۰ هزارتومان، ۲ نفره:۵۰۰ هزارتومان، ۳ نفره:۷۰۰ هزارتومان، ۴ نفره:۹۰۰ هزارتومان، ۵ نفره:۱۱۰۰ هزارتومان، افزایش داشته است.

مدیر کل در ادامه از  اجرای طرح پازل همدلی (بزرگترین پازل جهان) جهت کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش، ابتکار در توزیع تبلت بین فرزندان دانش آموز تحت پوشش اداره کل با رعایت کرامت انسانی مددجویان، نظارت مستمر و آنلاین بر مراکز سازمان بهزیستی، اجرای قرنطینه به موقع و اقدامات حمایتی و آموزشی جهت مقابله با گسترش بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، فرزندان بهزیستی، افراد مبتلا به اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی از دیگر خدمات مهم اداره کل بهزیستی استان سمنان در سال ۱۳۹۹ معرفی کرد.

مدیر کل در ادامه سخنان همچنین از افزایش کمک هزینه حق پرستاری از ۳۶۰ هزار تومان به ۶۱۰ هزار تومان از بهمن ماه سال ۹۹ و تهیه و تحویل ۱۵ دستگاه اکسیزن ساز مراکز شبانه روزی توانبخشی هر کدام به مبلغ ۳۵ میلیون تومان  سخن گفت و در ایام کرونا در راستای پیشگیری و یکی از اهداف این سازمان  کل واجدین شرایط مقیم مرکزشبانه روز ۵۹۵ نفر و کل پرسنل مراکز از ۲۵۲ نفر ۱۶۱ نفر واکسن کرونا دریافت کردند.

و بیان داشت: کل فوتی در مراکز نگهداری سالمندان و معلولین ۷ نفر د سال ۱۳۹۹ بوده اند.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در نشست خبری خواستار اطلاع رسانی  از عملکرد اداره کل بهزیستی استان شد و اذعان داشت اداره کل بهزیستی اسان سمنان در حد توان و طبق دستورالعمل در تلاش است که بهترین خدمات را به جامعه هدف خود ارائه دهد و امید آن دارد که با توکل و بر خدا و همت و تعامل و خرد جمعی این خدمات بهتر و بشتر از پیش به جامعه هدف بهزیستی ارائه شود.

در پایان خبرنگاران و فعالین اصحاب رسانه هر کدام به طرح سوال در خصوص فعالیت و وظایف سازمن بهزیستی پرداختند و مدیر کل و معاون پشتیبانی و مسئول حرسات اداره کل بهزیستی استان سمنان پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه بودند.

کد خبر 1535033

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان اداره کل بهزیستی استان سمنان کل بهزیستی استان سمنان سازمان بهزیستی کشور جامعه هدف بهزیستی خدمت گیرندگان جامعه هدف سطح استان اصحاب رسانه سال ۱۳۹۹ هزار تومان راه اندازی تحت نظارت سال ۹۹ بهره مند تحت پوشش بخش دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد مهدی میرزایی قمی، در توضیح جزئیات خبر واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی گفت: امسال برای نخستین بار در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» جهت حمایت و بهره‌مندی از ظرفیت و همکاری شهروندان نسبت به افزایش واگذاری راهبری مراکز تحت تملک شهرداری تهران به بخش خصوصی اقدام گردیده است.

وی با اشاره به واگذاری راهبری چهار مرکز معاینه فنی در سال گذشته افزود: امسال تعداد واگذاری مراکز تحت تملک شهرداری تهران افزایش یافته و بزودی پس از طی مراحل قانونی تعداد پنج مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان، شقایق، سراج، دماوند و شهید چمران به بخش خصوصی واگذار می‌شود. بدون تردید با توجه به توانایی بخش خصوصی در جذب نیرو و تکمیل نفرات در خطوط معاینه فنی این برنامه‌ریزی می‌تواند در افزایش ظرفیت پذیرش و رضایت‌مندی مشتریان مؤثر باشد.

میرزایی قمی در خصوص اهداف افزایش واگذاری راهبری مراکز معاینه فنی توضیح داد: در سنوات گذشته راهبری تعدادی از مراکز توسط بخش خصوصی انجام می‌گردید که پس از بررسی توزیع مراجعات و نیازسنجی مشتریان تصمیم سازی شد با هدف افزایش بهره‌وری، چابک سازی، ایجاد اشتغال و خدمت رسانی بهتر به شهروندان راهبری مراکز بیشتری به بخش خصوصی واگذار شود.

سرپرست ستاد معاینه فنی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای اجرای احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ گفت: بر اساس تکالیف و احکام مقرر در این برنامه ستاد معاینه فنی بایستی نسبت به برون سپاری بهره برداری حداقل ۵۰ درصد از مراکز معاینه فنی تحت تملک شهرداری تهران به بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اقدام شود که در همین راستا با هدف افزایش ظرفیت و ارتقا سطح خدمت رسانی به شهروندان واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است آگهی مزایده عمومی واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی از روز چهارشنبه مورخ پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق روزنامه همشهری انتشار یافته و متقاضیان فرصت دارند نسبت به تهیه اسناد و اعلام پیشنهاد حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ انتشار آگهی اقدام کنند.

کد خبر 6091830

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه