Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اضافه کرد: روز گذشته ۲۰ و  امروز هشت سورتی پرواز برای اعزام نیروهای امدادگر به جنگل های گچساران انجام شده  که در مجموع ۲۳۰ نفر با سه فروند بالگرد به مناطق خامی و نارک اعزام  شده اند.

 وی بیان کرد:با وجود کنترل چندین مرتبه آتش سوزی در عرصه های طبیعی کوه های نارک و خامی گچساران اما وزش بادهای شدید عصرگاهی باعث شعله ور شدن دوباره آتش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:روز گذشته نیروهای امدادی با تجهیزات زمینی و بالگردها در عملیاتی طاقت فرسا تا ساعت ۱۴ آتش هر دو منطقه را کنترل کردند اما وزش بادهای عصرگاهی شعله های آتش را دوباره روشن کرد.

وی بیان کرد:هم اکنون آتش در هر دو منطقه خامی و نارک در کنترل است اما احتمال فوران دوباره آتش با وزش بادهای عصرگاهی وجود دارد.

وی بیان کرد:به دلیل شرایط خاص منطقه بالگردهای آب پاش اثرگذاری چندانی بر اطفای حریق نداشته اند اما اعزام نیرو با بالگرد کمک زیادی به اطفای حریق می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای محلی و امدادگران ستاد مدیریت بحران،دستگاه های اجرایی مختلف در حال تلاش برای مهار آتش سوزی های نارک و خامی هستند.

وی تاکید کرد: وسعت آتش سوزی و علت آن پس از اطفای حریق اعلام می شود اما عامل آتش سوزی احتمالا انسانی است.

آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک و منطقه حفاظت شده  خامی  در شهرستان گچساران روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد.

امسال  ۹ فقره آتش سوزی  در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شیرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داده است.

پارسال نیز ۶۰۶ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در ۲۹فقره آتش سوزی دچار آسیب جدی شد ولی هنوز آماری از آتش سوزی های امسال گچساران  منتشر نشده است.

برچسب‌ها آتش سوزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا آتش سوزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول