Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه رودریگز، رئیس مجمع ملی ونزوئلا اعلام کرد شرکت امنیتی موسوم به "سی تی یو" مستقر در آمریکا که به مشارکت در ترور اخیر رئیس جمهور هائیتی متهم است، در سال ۲۰۱۸ هم در توطئه علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دست داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورخه رودریگز روز سه شنبه در کنفرانسی خبری در کاراکاس گفت: ما اطلاع داریم که این شرکت امنیتی به ریاست فردی به نام "آنتونیو ایتریاگو" در تلاش برای ترور چهارم اوت سال ۲۰۱۸ نیکلاس مادورو دست داشته است.

رئیس مجمع ملی ونزوئلا همچنین گفت این شرکت امنیتی در عملیاتی موسوم به "گیدئون" نقش داشته است که هدف آن برکناری مادورو از قدرت بود که دولت کاراکاس در سال ۲۰۲۰ این طرح را خنثی کرد.

بر اساس اطلاعاتی که آن زمان کاراکاس ارائه کرد، این عملیات ناموفق قرار بود با مشارکت مزدوران و شبه نظامیان مخالفت دولت ونزوئلا و از سوی یک شرکت امنیتی خصوصی مستقر در فلوریدا بنام "سیلور کورپ" انجام شود. شرکت امنیتی سی تی یو نیز در فلوریدا مستقر است.

رئیس مجمع ملی ونزوئلا همچنین رئیس جمهور کلمبیا را به ارتباط با رئیس شرکت امنیتی سی تی یو متهم کرد. دولت کلمبیا این اتهام را رد کرده است.

روزنامه میامی هرالد اخیرا نوشت: آنتونیو ایتریاگو، رئیس شرکت امنیتی سی تی یو اصالتا یک مهاجر ونزوئلایی است که در میان مهاجران ونزوئلایی در آمریکا که مخالف نیکلاس مادورو هستند، نفوذ دارد.

پلیس هائیتی اعلام کرده است درباره نقش شرکت امنیتی سی تی یو در ترور رئیس جمهور این کشور تحقیق می‌کند. برخی از شهروندان کلمبیا که در ارتباط با ترور رئیس جمهور هائیتی بازداشت شده اند گفته اند که توسط شرکت امنیتی سی تی یو استخدام شده بودند.

پلیس هائیتی گفته است شرکت امنیتی سی تی یو برای ۲۱ نفر از شهروندان کلمبیا که در ترور رئیس جمهور هائیتی نقش داشته اند بلیت هواپیما خریداری کرده بود.

پلیس هائیتی در پی ترور رئیس جمهور این کشور، ۲۰ شهروند خارجی را که تابعیت کلمبیایی و آمریکایی دارند، بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آمریکایی رئیس جمهور هائیتی نیکلاس مادورو رئیس جمهور هائیتی ترور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

وزیر امور خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و موضوعات مرتبط به آن اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است