Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:01:32 GMT

مرودشت در جذب تسهیلات مکانیزاسیون پشتاز است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۱۰۱۱

مرودشت در جذب تسهیلات مکانیزاسیون پشتاز است

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با ارائه آمارهایی از میزان تسهیلات جذب شده برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی، از پیشتازی مرودشت در این بخش خبر داد.

کاووس همتی چهارشنبه ۲۳ تیر در جمع خبرنگاران از جذب ۲۲۳ درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی به مبلغ ۳۶۲ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ توسط شهرستان مرودشت خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و استقبال بهره برداران مبلغ جذب شده بیش از مبلغ تخصیصی استٰ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: این اعتبارات ازطریق معرفی متقاضیان به بانک کشاورزی به تعداد  ۱۴۵ نفر از افراد متقاضی، با بهره ۱۵ درصد از محل خط اعتباری مکانیزاسیون و از منابع داخلی بانک پرداخت شده است. 

همتی ادامه داد: با جذب این تسهیللات ۱۲۶ دستگاه تراکتور سه دستگاه کمباین، ۷۶ عدد انواع ادوات و دنباله بندها  خریداری و به ناوگان مکانیزاسیون این شهرستان افزوده شده است.

 او خاطرنشان کرد: هشت عدد از دنباله بندهای خریداری شده از نوع دستگاه کشت بر روی پشته‌های بلند است که از اهداف سازمان جهاد کشاورزی در راستای ترویج این روش است.

به گفته همتی، منابع خط اعتباری با مدیریت بانک کشاورزی برای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی به منظور ارتقاء ضریب مکانیزاسیون ادوات کشاورزی و افزایش درجه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون این شهرستان ۳.۹ اسب بخار در هکتار است، عنوان کرد: ارتقاء ضریب و درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه تولید و اقتصادی کردن کشاورزی باعث افزایش تولید و بهره‌وری کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی و تسریع در مراحل کشاورزی و پایین آمدن هزینه کارگری می‌شود.                      

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت یادآور شد: این شهرستان با تعداد ۵۲۶۰ دستگاه تراکتور، ( ۱۷ درصد تراکتورهای فارس) و ۱۷۹۸ دستگاه کمباین ( ۵۱ درصد کمباین استان فارس) بیشترین ضریب مکانیزاسیون در فارس را داراست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مكانيزاسيون سازمان جهاد کشاورزی فارس مرودشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی خواهر قهرمانی منطقه یک کشور (استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد) به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این واحد دانشگاهی برگزار شد و پس از انجام بازی‌های دوره‌ای و انفرادی در مسابقات تنیس روی میز بانوان نتایج زیر حاصل شد:

در مسابقات انفرادی: مقام نخست: سیده فاطمه دستغیب از واحد شیراز، مقام دوم: زهرا حبیبی از واحد مرودشت، مقام سوم مشترک: لیلا مختاری از واحد مرودشت و الهام اوکی‌نژاد از واحد شیراز
در مسابقات تیمی: مقام اول را واحد شیراز کسب کرد و مقام دوم به واحد مرودشت رسید و مقام سوم مشترک توسط واحد‌های استهبان و بوشهر احراز شد سرپرست فنی این دوره مسابقات تنیس روی میز به عهده سیده راضیه دستغیب بود.

همچنین در مسابقات بدمینتون خواهران منطقه یک نیز نتایج زیر به‌دست آمد:

 در مسابقات انفرادی: مقام نخست: آذرمیدخت رضایی از واحد مرودشت، مقام دوم: لیلا مختاری از واحد مرودشت و مقام سوم مشترک توسط مریم خیرده و زهرا برزگر از واحد شیراز کسب شد.
در مسابقات تیمی: مقام نخست به واحد مرودشت رسید، مقام دوم توسط واحد شیراز کسب شد و مقام سوم مشترک در اختیار واحد‌های بوشهر و زرقان قرار گرفت. سرپرست فنی این دوره از مسابقات بدمینتون بانوان منطقه یک را خانم لیلا مختاری به عهده داشت.

به گزارش آنا، نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان