Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، پروژه خروج دارآباد از بن‌بست (شهید افتخاری) در دوران محمدباقر قالیباف در شهرداری کلید خورد. بیش از 90 درصد پروژه در دوره مدیریت قبلی انجام شد.

پروژه تقریبا به اتمام رسیده بود که مدیریت تغییر کرد. در چهار سال گذشته مدیران فعلی شهرداری هر بار وعده‌ای برای افتتاح این پروژه دادند تا دارآباد از بن‌بست خارج و حلقه اصلی اتصال دارآباد به بزرگراه صیاد شیرازی و امام علی(ع) و ارتش  انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری مدت ها پروژه را با سنگ بست

سالها مردم از وسط پروژه‌ای که افتتاح نشده بود عبور می‌کردند، اما بعد از مدتها شهرداری شروع به سنگ‌اندازی کرد و جلوی پروژه را با سنگ بست و دیگر اجازه نداد که حتی محلی‌ها هم از این مسیر تردد کنند. 

35 متری افتخاری یا به تعبیر دیگر بن‌بست دارآباد از جمله پروژه‌هایی بود که می‌توانست گره ترافیکی شمال تهران را برطرف کند، اما شهرداری مدعی بود که این پروژه معارض دارد و به همین دلیل نمی‌توان کاری از پیش برد و تأکید کردند که حتی با مالکین هم جلساتی داشتند و کار به ماده 9 کشید تا موضوع را حقوقی دنبال کنند. حتی در مقطعی مدیران  وعده دادند در صورت تامین اعتبار پروژه آماده بهره برداری می شود.

چهار سال گذشت و بالاخره با حضور پیروز حناچی سومین شهردار اصلاح‌طلبان در مدیریت فعلی شهری  پروژه 35 متری افتخاری در خیابان پورابتهاج به طول 2400 متر افتتاح شد، که گفته می‌شود این طرح دارای 800 متر رمپ و به عرض 8 و نیم متر است که با بهره‌برداری از آن ترافیک منطقه به بزرگراه امام علی(ع) و همچنین خیابان‌های مجاور تسهیل می‌شود. 

پروژه افتتاح نشده بسته شد و اعلام شد که مسیر با خاک و نخاله مسدود شده است. 

بازگشایی این بزرگراه یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه توافقات مقدماتی دارد

پیروز حناچی شهردار تهران  درباره علت مسدود شدن بزرگراه ۳۵ متری شهید مسعود افتخاری، توضیح داد: بازگشایی این بزرگراه یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه توافقات مقدماتی دارد. زمانی که یک بزرگراه آماده بهره برداری است و ساکنان دارآباد و اتوبان ارتش به جهت شبکه‌های ارتباطی گرفتار هستند، شهرداری باید تلاش کند تا هرچه سریع‌تر پروژه را بهره برداری برساند.

 

کسی که این کار را کرده، اقدام تک سلیقه‌ای را انجام داده

شهردار تهران ادامه داد: مدیریت شهری به بخش‌هایی که تعهد دارد، پایبند خواهد بود. اگر نخاله‌ای در مسیر بزرگراه ریخته شده، دوباره جمع آوری خواهد شد. کسی که این کار را کرده، اقدام تک سلیقه‌ای را انجام داده چرا که هیچ چیزی مانع خدمت مردم و بهره برداری مناسب از فضاهای طراحی شده را نمی شود.

بسیاری از پروژه‌ها به دوره بعدی واگذار خواهد شد/مدیریت شهری پنجم تعدادی از پروژه های ناتمام دوره چهارم را به اتمام رساند

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ممکن است تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری تعداد از پروژه‌ها نیمه تمام بماند، توضیح داد: بسیاری از پروژه‌ها به دوره بعدی واگذار خواهد شد. همانطور که مدیریت شهری پنجم تعدادی از پروژه های ناتمام دوره چهارم را به اتمام رساند.

پروژه‌ای که بیش از چهار سال مدیران شهری برای افتتاح آن تعلل کردند و حتی مسیر نصفه و نیمه را به روی مردم بستند، افتتاح شد، اما به نظر می‌رسد مشکلات مالی و بدهی‌های شهرداری باعث شد تا دوباره این پروژه مسدود شود. 

پروژه 35 متری افتخاری با خاک و نخاله مسدود شده است

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در این باره به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر پروژه 35 متری افتخاری با خاک و نخاله مسدود شده است و این کار ناشایست است که معبر عمومی و پرژه عمرانی که برای آن هزینه شده و نیاز مردم است، به هر دلیل حتی اگر مجموعه‌ای از شهرداری طلبکار بوده، به این روش مسدود شود.

خالی کردن چندین کامیون نخاله در مسیر پروژه شهید افتخاری 8 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی زد

وی ادامه داد: قطعا هیچ مرجعی این کار را تایید نمی‌کند. خالی کردن چندین کامیون نخاله در مسیر پروژه شهید افتخاری 8 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی زده است. بخش‌هایی از پروژه تخریب و گفته می‌شد که علائم و تابلوها هم کنده شده است و خسارت به اموال عمومی وارد شده است. 

توصیه کرده‌ایم که موضوع را از جنبه حقوقی پیگیری کنند

علیخانی در خصوص رایزنی شهرداری برای رفع این مشکل گفت: ما به شهرداری توصیه کرده‌ایم که موضوع را از جنبه حقوقی پیگیری کنند.

وی با بیان ایکه مردم به دنبال این بودند که این پروژه افتتاح شود، گفت: یک گره‌های ترافیکی با افتتاح این پروژه برطرف می‌شد، حال این پروژه با چندین کامیون خاک و نخاله مسدود شده است و ما امیدواریم که نهادهای بالادستی در این زمینه ورود کنند. 

حتی اگر افرادی مدعی هستند که از شهرداری طلبکار هستند، راهش بستن معبر عمومی نیست

وی در پاسخ به این پرسش که معارضین پروژه برطرف شده بودند، گفت:‌ بله معارضین برطرف و پروژه تحویل شهرداری داده شده بود و بعد از افتتاح، چندین کامیون شن و ماسه در محل ریختند و خط‌کشی و آسفالت را از بین برده‌اند و به معبر عمومی و خیابان خسارت وارد کرده‌اند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تأکید کرد: حتی اگر افرادی مدعی هستند که از شهرداری طلبکار هستند، راهش بستن معبر عمومی نیست.

وی تأکید کرد که شهرداری در حال پیگیری است که مشکل را برطرف کند. 

براساس این گزارش، پروژه 35 متری شهید افتخاری سالها بلاتکلیف مانده بود و جزو پروژه‌هایی بود که پیشرفت فیزیکی زیادی داشت. شهرداری مدعی بود که با معارضان پروژه به توافق نرسیده است و به همین دلیل کار خوابیده است. این در حالی است که 35 متری افتخاری یکی از سرمایه‌های شهر و مردم بود و توقف پروژه خسارت‌های زیادی وارد کرده بود. بالاخره بعداز کش و قوس‌های فراوان این پروژه افتتاح شد و حال گفته می‌شود که یکی از نهادها به دلیل داشتن طلب از شهرداری، مسیر پروژه را با چندین کامیون خاک مسدود کرده است. طی تماس با شهرداری منطقه یک نتوانستیم پاسخی از آنها دریافت کنیم و موسوی شهردار منطقه یک پاسخ نداد. حال مشخص نیست که تکلیف پروژه چند میلیاردی 35 متری افتخاری به کجا می‌رسد؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید قالیباف مدیریت شهری مدیریت تغییر 35 متری افتخاری شهید افتخاری پروژه افتتاح چندین کامیون پروژه 35 متری مدیریت شهری بهره برداری پروژه ها معبر عمومی افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در شهر یاسوج، امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است. این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یاسوج بدلیل مشکلات قبلی از بحث سردر غافل مانده بود و سعی کردیم در همین راستا محوطه سازی در شأن داشته باشیم. با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ زنی خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند