Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:47:43 GMT

افزایش مرگ مهاجران در مسیر سفرهای دریایی به اروپا

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۲۰۴۲

افزایش مرگ مهاجران در مسیر سفرهای دریایی به اروپا

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس و یورونیوز، این سازمان یادآور شد که دستکم یک هزار و ۱۴۶ نفر از ماه ژانویه تا ژوئن (دی ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰) در این مسیر جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام سازمان مزبور، شمار افرادی که از راه دریایی به اروپا سفر می کنند افزایش یافته، اما این افزایش تنها به میزان ۵۶ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر مرکز مدیترانه در میانه لیبی و ایتالیا مرگبارترین مسیر برای مهاجران بوده و ۷۴۱ نفر را به کشتن داده است.

این نهاد در گزارش خود همچنین خبر داد که مسیر خطرناک بعدی، امتداد اقیانوس اطلس بین غرب آفریقا و جزایر قناری اسپانیا که دستکم ۲۵۰ نفر آنجا فوت شده اند.

همچنین دستکم ۱۴۹ نفر در مسیر غرب مدیترانه به سمت اسپانیا جان باخته اند و دستکم شش نفر نیز در شرق مدیترانه به سمت یونان درگذشته اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که شمار مرگ و میر مهاجران در جریان سفرهای دریایی به اروپا ممکن است بیش از این باشد، زیرا بسیاری از موارد غرق شدن قایق ها گزارش نمی شود و تائید رقم دقیق کشته شدگان در حوادث دیگر نیز دشوار است.

سازمان های مدافع حقوق بشر هشدار داده اند که در فقدان عملیات تجسس دولتی و کشتی های امدادی به ویژه در مرکز مدیترانه، عبور مهاجران بسیار خطرناک تر می شود.

دولت های اروپایی به طور فزاینده ای کشورهای شمال آفریقا را با منابع کمتری برای مدیریت عملیات امداد و تجسس حمایت می کنند.

براساس اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، تونس این گونه عملیات را در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به میزان ۹۰ درصد افزایش داده و مقام های لیبی بیش از ۱۵ هزار مرد، زن و کودک را پس از رهگیری به این کشور جنگ زده بازگردانده اند که این رقم سه برابر شمار افرادی است که در مدت مشابه سال گذشته به کشورشان بازگردانده شده اند.

در این میان، مقام های ایتالیا به طور فزاینده ای کشتی های امدادرسان را هدف قرار داده اند که طی سال ها برای پر کردن خلا به جا مانده از دولت های اروپایی اقدام کرده اند.

به گفته متیو ویلا عضو محقق اندیشکده مستقل ISPI که اطلاعات و آمار مهاجرتی را پیگیری می کند، ایتالیا در سال جاری ۹ کشتی تحت نظر ان جی اوها را توقیف کرده است.

کشورهای مدیترانه ای همچون ایتالیا، مالت، اسپانیا و یونان به کرات از دیگر کشورهای اروپایی درخواست کمک برای افرادی کرده اند که نجات یافته و به سواحل این کشورها منتقل شده اند.

سال گذشته زمانی که محدودیت های کرونایی تردد بین کشورها را سخت کرد، شمار مهاجران و پناهجویانی که از طریق دریا به اروپا رسیدند، به پایین ترین میزان خود از سال ۲۰۱۵ رسید. در سال ۲۰۱۵، یک میلیون نفر خود را به اروپا رساندند و اکثرشان آوارگان سوری بودند.

مرگبارترین حادثه غرق شدن کشتی در سال جاری ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) در سواحل لیبی روی داد که در جریان آن ۱۳۰ نفر غرق شدند.

در سال های اخیر، گروه های مدافع حقوق بشر گزارش هایی در مورد بدرفتاری، شکنجه و سواستفاده از مهاجران و آوارگان پس از رهگیری توسط گارد ساحلی لیبی و بازداشت آنها منتشر کرده اند.

برچسب‌ها سازمان بين المللی مهاجرت مهاجران اقیانوس اطلس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بين المللی مهاجرت مهاجران اقیانوس اطلس سازمان بين المللی مهاجرت مهاجران اقیانوس اطلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس امشب از وقوع یک حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس تأکید کرد این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی بندر المخا استان تعز (جنوب غربی یمن) اتفاق افتاده است.

یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه با انجام ده‌ها عملیات در دریای سرخ، تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای حمایت رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ را ناکام گذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است