Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشکان آذر کیش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا افزود: طی ۵ سال گذشته یکسری از این ظرفیت‌ها جنبه اجرایی بیشتری به خود گرفت که مهم‌ترین آن، تعیین حدود و صلاحیت‌های حرفه‌ای حرف پزشکی بود. 

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی افزود: بعد از اینکه اعضای کمیسیون ملی تعیین صلاحیت حرف پزشکی و شورای معین آن تعیین و مورد تأیید وزیر بهداشت قرار گرفتند، دبیرخانه این کمیسیون در نظام پزشکی قرار گرفت و در واقع یک نقش حاکمیتی در تعیین حدود و صلاحیت‌های حرف مختلف پزشکی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آذرکیش گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های نظام پزشکی بحث نسخه الکترونیک است که هرچند اکنون به نحوه اجرای طرح نسخه الکترونیک ایراداتی وارد است اما با توجه به اینکه اصلاحاتی در حال انجام است امیدواریم در آینده سازمان نقش پر رنگ تر و مؤثرتری در اجرای آن ایفا کند. 

وی، هدف از ایجاد نسخه الکترونیک را دسترسی پزشکان به پرونده‌های الکترونیک بیماران، خارج شدن از حالت نسخه نویسی سنتی، تسریع و بهبود مکانیزم های اقتصاد سلامت عنوان کرد.

این فیزیوتراپیست تصریح کرد: امیدواریم این طرح، با رفع ایرادات آن، بزودی اجرایی شود زیرا در بلند مدت به نفع نظام سلامت و اقتصاد کشور خواهد بود و حقوق مردم هم بهتر رعایت می‌شود .

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: نظام پزشکی به لحاظ ساختاری به این طرح ورود کرده و نظرات خودش را ارائه داده و یکسری پیشرفت‌هایی حاصل شده و امیدواریم این قضیه ادامه دار باشد تا بتوانیم در شورای عالی بیمه سلامت بحث‌هایی که حول محور مشکلات تعرفه‌ای با بیمه‌ها وجود دارد در کنار همین نسخه الکترونیک حل شود و طبیعتاً حضور نمایندگان مختلف در سازمان در این زمینه خیلی مهم است. 

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی افزود: سازمان نظام پزشکی ظرفیت‌های بسیاری دارد و اخیراً در حیطه تبلیغات موسسات پزشکی و جلوگیری از مداخلات گروه‌های فاقد صلاحیت در حیطه درمان هم اتفاقات مثبتی انجام شده و توافق‌هایی صورت گرفته که کارگروه تبلیغات پزشکی و هر گونه تبلیغات حوزه سلامت در رسانه که بخواهد اتفاق بیافتد باید مجوز از کارگروه تبلیغاتی بگیرد که دبیرخانه اش در سازمان نظام پزشکی قرار دارد و این اتفاق از ابتدای سال افتاده و در شرف تدوین آئین نامه‌ها هستیم و این کار به ارتقای سلامت مردم کمک می‌کند. 

وی گفت:  شاهد هستیم در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و سایر رسانه‌ها، افرادی تبلیغ می‌شوند که فاقد صلاحیت هستند و باعث گمراه شدن مردم می‌شوند. 

آذر کیش اظهار داشت: نقشی که سازمان نظام پزشکی در حیطه رسیدگی به تبلیغات پزشکی دارد پذیرفته شده و کارگروه دبیرخانه هم در سازمان است و سایتی در حال طراحی است که به زودی رونمایی می‌شود و امیدواریم این کار بزودی اجرایی شود که این کار باعث حفظ صیانت از حقوق مردم و جامعه پزشکی است و از گمراه شدن و احیاناً تبلیغات نادرستی که در حیطه سلامت وجود دارد و آسیب‌های جبران ناپذیری بعضاً ایجاد می‌کند، می‌تواند جلوگیری کند. 

وی در پایان افزود: امیدوارم در دوره جدید فعالیت سازمان نظام پزشکی، مواردی که مغفول مانده اجرایی شود. زیرا، اگر این اتفاق بیافتد می‌توان گفت سازمان نظام پزشکی یک نهاد صنفی با یک اقتدار خوب و برگرفته از جامعه پزشکی است برای رسیدگی به اهدافش که شامل سلامت مردم و صیانت از حقوق صنفی است، قدم برداشته است.

برچسب‌ها سلامت سازمان نظام پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت سازمان نظام پزشکی بهداشت و سلامت سلامت سازمان نظام پزشکی بهداشت و سلامت سازمان نظام پزشکی نسخه الکترونیک ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم