Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از صحنه‌های قابل توجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر سوریه این بود که بشار اسد رای خود را نه در دمشق بلکه در شهر دوما به صندوق انداخت که این اقدام پیام‌های مهمی به همراه داشت چرا که دوما تا سه سال پیش قلعه مستحکم تروریست‌های مزدور سعودی بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دمشق، سوریه چند هفته پیش و مشخصا در بیست و ششم ماه می شاهد صحنه باشکوهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز، روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه بود که سوری‌ها خوش دارند، آن را «جشن انتخابات» بنامند. شاید فقط مردم سوریه بتوانند، این موضوع را درک کنند، اما آنچه در دنیای واقعیت رخ داد، به تمام معنا یک جشن بود.

 

 

شاید نتوان آنچه، در سوریه و در روز انتخابات ریاست جمهوری، در روز اجرای قانون اساسی، مهمترین روز در زندگی مردم سوریه و حرکت میلیون‌ها سوری به سمت صندوق‌های اخذ رأی و گفتن نظرشان و تجدید وفاداری به کشورشان و انتخاب رئیس جمهوریشان رخ داد، را تبیین و تفسیر کرد.

 

 

                                                                                                                                         شهر دوما سه سال پس از آزادی از چنگال تروریست‌های وابسته به سعودی

دلیل این امر این است که فشارهای بسیار سنگینی وجود داشت تا مردم سوریه را از مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری باز دارد. این فشارها از سوی کسانی بود که ملت سوریه را محاصره می‌کنند.کسانی که تلاش می‌کنند، ملت سوریه را با گرسنگی دادن به زانو درآورند. کسانی که اقدامات یکجانبه ظالمانه اجباری را بر مردم سوریه تحمیل می‌کنند.کسانی که نفتکش‌های در حال حرکت به سمت سوریه را هدف قرار می‌دهند تا مردم سوریه را از لحاظ اقتصادی از پای درآورند.

مسلما انتخابات ریاست جمهوری گذشته سوریه پیام‌های زیادی برای مراکز تصمیم‌گیری سیاسی منطقه‌ای و بین المللی داشت.این انتخابات در ظاهر، انتخاباتی برای انتخاب رئیس جمهور بود، اما در باطن، همه‌پرسی درباره گزینه‌های سوری‌ها و خواسته‌های آنها برای هفت سال آینده بود.

خبرنگار تسنیم در ادامه گزارش خود از شهر دوما گفت: ما هم اکنون در شهر «دوما» هستیم.  دوما هیچ‌گاه در طول جنگ سوریه، شهری در حاشیه و بی‌اهمیت نبود، بلکه شهری اساسی و مهم در پروژه تبدیل «غوطه شرقی» به امارت تروریستی وهابی همجوار دمشق، پایتخت سوریه بود.

                                                                                                                       خرابی‌های به جا مانده از دوران سیطره باند تروریستی وابسته به سعودی در دوما  

وقتی از شهر دوما یاد می‌کنیم و به محض بردن نام این شهر مشخصا به ذهن مردم دمشق نام «زهران علوش» تروریست، مزدور عربستان سعودی در غوطه شرقی و شهر دوما و سرکرده گروه تروریستی«جیش‌الاسلام» خطور می‌کند. البته بهره‌ای از نام خود ندارد و این گروه هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

سوری‌ها کاملا به یاد دارند که این گروه، دمشق، پایتخت با هزاران راکت،گلوله باران می‌کرد که سبب شهید و زخمی شدن هزاران نفر از ساکنان دمشق تنها به دلیل انتخاب‌ها و وفاداری به دولتشان شد.

در جغرافیای دمشق، دوما یکی از مهمترین شهرهای استان ریف دمشق بلکه مرکز اداری استان ریف دمشق و پرجمعیت‌ترین منطقه آن به شمار می‌رود.به طوری که جمعیت دوما تا پیش از جنگ به حدود 550 هزار نفر می‌رسید.فراتر از آن، دوما و غوطه شرقی، ذخیره صنعتی و کشاورزی دمشق، پایتخت بود.

البته اگر از دوما و به طور کلی غوطه شرقی یاد شود، ذهن سوری‌ها به سمت زهران علوش تروریست، مزدور سعودی در غوطه شرقی و به طور مشخص دوما می‌رود، کسی که سرکرده گروه تروریستی«جیش الاسلام»بود.البته این گروه تروریستی هیچ رابطه و پیوندی با اسلام نداشت. این گروه تروریستی به سرکردگی علوش سال‌های طولانی هزاران گلوله خمپاره بر سر ساکنان دمشق می‌ریخت و سبب شهید و زخمی شدن هزاران سوری ساکن دمشق، پایتخت می‌شد. آنها فقط به دلیل انتخاب‌هایشان در ایستادن کنار دولتشان مجازات شدند.

                                                                                                                                                                خرابی‌های به جا مانده از دوران سیطره باند تروریستی وابسته به سعودی در دوما

خطرناک‌ترین بُعد طرح زهران علوش و گروه تروریستی تحت امر وی این بود که آنها درصدد ایجاد بستری برای عربستان سعودی بودند تا پایه‌های امارت تروریستی وهابی افراط‌گرا را در جوار دمشق، پایتخت سوریه بنا کنند. البته تلاش علوش و عربستان سعودی برای اجرای طرح خود در غوطه شرقی و دوما پس از هلاکت علوش در سال 2015 به دست ارتش عربی سوریه با شکست روبرو شد. ارتش پس از سه سال و به طور مشخص در سال 2018 وارد غوطه شرقی شد.

                                                                                                                                                         خرابی‌های به جا مانده از دوران سیطره باند تروریستی وابسته به سعودی در دوما

با حمایت همپیمانان از جمله مستشاران نظامی ایرانی که به دعوت رسمی دولت مشروع و قانونی سوریه وارد این کشور شده بودند و همچنین حمایت مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان آن منطقه را آزاد کردند. البته، دوما امروز شهر امن و با ثباتی است  که تحت حمایت ارتش سوریه آرام گرفته است و در کنار آرامش و امنیت، فعالیت مراکز خدماتی دولتی برای ساماندهی زندگی شهروندان و خدمت‌رسانی به آنها ازسرگرفته شده است.

بدون تردید تفاوت بسیاری بین دیروز و امروز است و البته شهروندان، روزهای سیطره تروریست‌ها بر شهر را با بیان این جمله به خاطر می‌آورند که «به یاد داریم و باز نمی‌گردد».

                                                                                                                                                        تروریست‌ها در دوران سیطره خود بر دوما خسارت‌های زیادی به اموال عمومی و مردمی وارد کردند

چند سال قبل، تروریسم، بر دوما سیطره داشت. پس از آن ارتش عربی سوریه وارد این شهر شد و امروز دوما از نعمت آرامش و امنیت بهره‌مند است.

                                                                                                                                                                                   شهر دوما سه سال پس از آزادسازی از اشغال تروریستهای وابسته به سعودی

در این زمینه یکی از ساکنان شهر دوما به نام «منصور کریم» درباره مقایسه شرایط این روزهای دوما و دوره‌ای که تحت سیطره تروریست‌ها قرار داشت، به خبرنگار تسنیم می‌گوید:مردم در اینجا، شهر دوما رنج بسیاری کشیدند و متحمل سختی‌های زیادی شدند. اما خدا را شکر سه سال است که دوما آزاد شده و هم اکنون وضعیتش بهتر است و شما می‌توانید، خدمات آن را مانند مرکز مخابرات و نیز نشانه آسایش  و رفاه را در سیمای شهروندان ببینید، به نحوی که هر روز که می‌گذرد، وضعیت شهر نسبت به حدود سه سال قبل بهتر شده و رو به بهبود گذاشته است.

وی افزود: شهر در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و تفاوت بسیاری با قبل دارد. می‌توانید از شهروندان بپرسید که زندگی آنها پس از نابودی تروریسم شاهد چه تغییراتی بوده است. ساده‌ترین حرف آنها این است که نان سیر می‌خورند (آرامش و راحتی) در حالی که در آن زمان گرسنه و توسط تروریست‌ها در محاصره بودند. به آنها (شهروندان) اجازه داده نمی‌شد، از دوما خارج شوند.تروریست‌ها از آنها سوء استفاده می‌کردند، کار در برابر غذا. اهالی دوما با آنها کار می‌کردند تا با بتوانند، چیزی بخورند.هم اکنون مردم به کار و شغل سابق خود بازگشته‌اند. حتی صنعتگران مانند آهنگرها و نجارها به کارهای خود بازگشته‌اند.

در ادامه گزارش خبرنگار تسنیم از دوما آمده است: این است، تفاوت فاحشی که بین دومای زمان سیطره تروریست‌ها و دومای تحت کنترل دولت و ارتش عربی سوریه وجود دارد. در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، شهر دوما حماسه بزرگی در زمینه مشارکت در انتخابات خلق کرد. مردم حضور و مشارکت بسیار بالایی داشتند. ما اینجا بودیم و دیدیم، چگونه مسئولین مراکز رأی‌گیری خواستار افزایش صندوق‌ها و تعرفه‌های رای شدند تا پاسخگوی درخواست‌های تعداد زیادی از ساکنین شهر دوما برای ریختن آراء به صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری باشند.

آنچه در اینجا در دوما رخ داد، سیلی بسیار محکمی به تمام کشورهایی بود که علیه سوریه توطئه کردند  و همچنین ضربه مهلکی به تمام کشورهایی بود که  تلاش کردند، خون مردم سوریه را بریزند.

البته آنچه این دور از انتخابات ریاست جمهوری سوریه را متمایز کرد، صحنه حضور رئیس جمهور سوریه یا همان «بشار حافظ اسد»، نامزد ریاست جمهوری در شهر دوما و انداختن رأی خود به صندوق در این شهر بود.انتخاب شهر دوما توسط رئیس جمهور اسد تأثیر زیادی در به تصویر کشیدن این پیروزی داشت که دمشق و دولت سوریه خواهان رساندن آن به شهروندان سوری و همچنین دنیا بود.

                                                                                                                                                                         اقدام قابل توجه بشار اسد در رفتن به دوما در روز برگزاری انتخابات برای رای دادن

«عدنان معیکه» رئیس شورای شهر دوما درباره پیام‌ها و مضامین حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این شهر به خبرنگار تسنیم می‌گوید: مطمئنا سفر رئیس جمهور به دوما، سفری به تمام معنا تاریخی است.به ویژه با توجه به اینکه، دوما تا قبل از آزادسازی یکی از امارت‌های گروه‌های تروریستی بود که بر شهر سیطره داشتند و سفر رهبر وطن به این شهر ثابت کرد که سوریه یکپارچه است  و اینکه سوریه به چندین امارت و منطقه جدا ازهم تقسیم نمی‌شود.

وی افزود: همچنین این سفر به این معنا بود که سوریه با تمام طوایف و ارزش‌ها و اعتقادات در آن، منسجم و یکپارچه است. ما ملتی یکپارچه و واحد هستیم که جز به وطن دوستی، مردم و ارتش خود که شهر را از شر تروریسم آزاد کرد و  به رهبر و مرد شماره یک وطن، دکتر بشار اسد به چیز دیگری نمی‌اندیشیم.همان کسی که یکپارچگی و انسجام سوریه را حفظ کرد و به یاری خدا حتی یک وجب از خاک سوریه(تحت اشغال تروریسم) باقی نخواهد ماند، مگر اینکه به این تابلوی زیبا در چارچوب اراضی و خاک سوریه ملحق خواهد شد.

در پایان گزارش خبرنگار تسنیم از دوما آمده است: حضور رئیس‌جمهور بشار اسد در اینجا در دوما و انداختن رأی خود به صندوق  پیام بسیار قدرتمندی به همراه داشت. مبنی بر اینکه، سوریه پیروز شد و دوما و دیگر شهرهای سوریه مشابه آن که از لوث تروریسم آزاد شدند. مرحله جدیدی را آغاز کردند، مرحله زدودن غبار جنگ و خستگی و مرحله آبادانی و بازسازی به طور خلاصه حضور بشار اسد، نامزد ریاست جمهوری و رأی  دادن وی در دوما که برای چهارمین دوره به ریاست جمهوری عربی سوریه رسید. رأی دادن وی در دوما، رأی رئیس‌‎جمهوری پیروز و نه نامزد ریاست‌جمهوری بود.

                                                                                                                                                     بازسازی ساختمان‌های ویران شده در دوران سیطره تروریست‌های وابسته به سعودی بر دوما

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیطره تروریست ها وابسته به سعودی خبرنگار تسنیم گروه تروریستی دوران سیطره عربی سوریه رئیس جمهور مردم سوریه غوطه شرقی بشار اسد شهر دوما سوری ها سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اسرائیل به  جنوب سوریه حمله کرد.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد : اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

شبکه العربیه نیز بدون ارائه سند و مدرکی مدعی شد: اسرائیل با انجام حمله ای هوایی یک پایگاه حزب الله لبنان را در جنوب غربی فرودگاه دمشق بمباران کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان امنیتی در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

دیگر خبرها

  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق