Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

جنگ سالاران افغان قسم خورده‌اند که برای محافظت از کابل تا پای جان بجنگند و حتی در این راه کشته شوند. پدران افغان می‌دانند که طالبان درصدد به بردگی‌کشاندن دختران‌شان است به همین خاطر هرگز تسلیم نخواهند شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی "سان" درباره نگرانی پدران افغان از دست‌درازی ستیزه‌جویان طالبان نسبت به دختران‌شان، همزمان با پیش روی زمینی آن گروه در حوزه میدانی می‌نویسد: "پدران افغان می‌ترسند که اراذل و اوباش طالبان دختران‌شان را دزدیده و وادار به بردگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو، جنگ‌سالاران سوگند خورده‌اند که تمام تلاش‌شان را برای محافظت از کابل در برابر طالبان انجام دهند.

زنان افغان نسبت به آینده خود وحشت‌زده هستند. طالبان کنترل ۸۵ درصد افغانستان را در دست گرفته است. بسیاری از زنان از آن کشور فرار خواهند کرد. هم اکنون، هزاران سرباز افغان مجبور به فرار یا تسلیم در برابر طالبان شده‌اند. طالبان زرادخانه‌های تسلیحاتی امریکا را به تصرف خود درآورده‌اند. حاجی "روزی بیگ" پیرمرد افغان می‌گوید تسلط طالبان بر ناحیه خواجه بهاء الدین در ولایت تخار که پیش‌تر مقر نیرو‌های ائتلاف شمال بود و در ماه ژوئن به دست طالبان افتاده، باعث ایجاد ترس در مورد ازدواج اجباری شبه نظامیان طالبان با دختران آن منطقه شده است".

"بیگ" به "فایننشال تایمز" می‌گوید: "تحت کنترل دولت ما خوشحال بودیم. دستکم از آزادی برخوردار بودیم. از زمان تسلط طالبان ما احساس افسردگی می‌کنیم. ما در خانه نمی‌توانیم با صدای بلند صحبت می‌کنیم. ما نمی‌توانیم به موسیقی گوش دهیم و نمی‌توانیم زنان‌مان را به جمعه بازار بفرستیم".

او می‌افزاید: "طالبان در مورد اعضای خانواده سوال می‌کنند. آنان می‌گویند شما نباید دختران بالای ۱۸ سال را در خانه نگه دارید؛ این گناه است و آنان باید ازدواج کنند. من مطمئن هستم که آنان روز بعد خواهند آمد و دختران ۲۳ و ۲۴ سال‌ام را می‌برند و به زور با آنان ازدواج می‌کنند".

"سان" می‌افزاید: "گل رحیم" پیش‌تر قاضی شرع طالبان بوده است. او می‌گوید طالبان می‌خواهند همجنسگرایان را در سراسر افغانستان پس از خروج نیرو‌های امریکایی مجازات کنند و دیوار‌ها را بر روی آنان تا سرحد مرگ تخریب کنند.

او از منطقه تحت کنترل طالبان در مرکز افغانستان به روزنامه "بیلد" می‌گوید:"اجرای قوانین شرعی همیشه هدف ما بوده و خواهد بود. زنان باید حجاب را رعایت کنند و برای ترک خانه نیز نیاز به کسب اجازه دارند".

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طالبان زنان افغانستان دختران شان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تصاویر پربازدید از ساخت پهپاد و سیستم راداری توسط یک جوان افغان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • چگونه دختری را عاشق خود کنیم؟ راهنمای کاربردی برای آقایان
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • (ویدیو) تصاویر پربازدید از ساخت پهپاد و سیستم راداری توسط یک جوان افغان