Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صرفه‌جویی یکی از مسائل بسیار مهم در دین اسلام است که به آن توجه ویژه‌ای شده و به معنای مصرف درست و مناسب نعمت‌های خداوند است.

وی افزود: خداوند متعال نعمت‌های فراوانی از جمله آب و برق در اختیار انسان قرار داده که باید از آن‌ها درست استفاده کرد و به این طریق شکرگزار نعمت‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه صرفه‌جویی در هر شرایطی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: صرفه‌جویی به ویژه در شرایط بحرانی معنای جدی‌تری پیدا می‌کند.

جلیلیان تصریح کرد: در مورد اهمیت صرفه‌جویی در قرآن کریم در سوره حضرت یوسف آیه ۴۷ دستور داده شده که اگر شرایط خاص و بحرانی پیش آمد، مسئولین باید اوضاع را مدیریت کرده و مردم فرهنگ درست استفاده کردن و دوری از حرص و پرهیز از انبار کردن کالا را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: در روایات متعددی اصراف‌کار دشمن خدا خطاب شده و طبق سخنان علما و روایات معصومین حتی در امور مباح اصراف نباید انجام شود، پرحرفی، پرخوابی و پرخوری از صفات دشمنان خدا بوده و خداوند اصراف کاران را گمراه و از اصحاب آتش می‌داند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مدیریت بهینه مصرف برق و آب از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: آب یک عنصر حیاتی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود که عدم صرفه‌جویی در آن سبب سخت‌تر شدن زندگی و بی‌حرمتی به نعمت‌های خداوند می‌شود.

جلیلیان آگاه‌سازی مردم در به‌کارگیری روش‌های مناسب استفاده از آب را وظیفه مسئولین دانست و بیان کرد: ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، اما روش بهینه استفاده از آب در اختیار مردم نبوده و لوله کشی‌ها و نحوه آبیاری باید به روز شود.

به گفته وی، مسئولین باید برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده و مردم فرهنگ درست استفاده کردن و دوری از اصراف را در زندگی خود نهادینه کنند، امام راحل همواره نسبت به صرفه‌جویی در مصرف برق ابتدا خود اقدام می‌کردند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق برای پایبندی به دستورات دین و رفاه مردم باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر عدم ارتکاب گناه زندگی راحت‌تری برای مردم رقم بخورد.

کد خبر 5257886

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه صرفه جویی آب صرفه جویی برق سپاه حضرت نبی اکرم ص کرمانشاه قرآن کریم ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل شیوع کرونا ایلام حجاب و عفاف اراک عکس استانها سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی بیان کرد: طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلف استان بوشهر در دست اجراست که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان این طرح‌ها اجرایی و وارد مدار بهره‌برداری تولید شوند.

 وی افزود: در همین راستا برای بهبود وضعیت آب مردم در جنوب استان بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان در نخل تقی، عملیات بهسازی و مهندسی دوباره ایستگاه تقویت فشار مرکزی شهر و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی نخل تقی اجرا شد.

وی اظهار کرد: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع کمبود آب مردم، هم‌استانی‌ها نیز باید نسبت‌به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه‌جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

عالی گفت: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با توجه به تامین بیشتر آب مصرفی مردم از خارج استان، هم‌استانی‌ها باید بیش‌از پیش نسبت‌به مصرف بهینه آب توجه کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود