Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:04:55 GMT

شایعات منفی کشتار دام های مولد صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۴۷۵۴

شایعات منفی کشتار دام های مولد صحت ندارد

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: شایعات منفی در رابطه با کشتار دامهای مولد به دلیل نبود نهاده‌های دامی صحت نداشته و هیچ دامداری دامهای خود را به عنوان داشته و سرمایه خود آسیب نمی‌زند تاکنون لااقل موردی در شهرستان در این رابطه گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، محمد کرم مرادی در ستاد تنظیم بازار شهرستان گفت:دامداران با خون دل در شرایط سخت کمبود نهاده ها دام های خود را در شرایطی که در خرداد ماه قیمت نهاده دامی جو به ۶۳۰۰ تومان رسید حفظ کرده اند و در حال حاضر این قیمت به ۵۲۰۰ تومان کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کرم مرادی با اشاره به تعداد ۱۵۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی  دام سبک و سنگین در شهرستان بیان کرد: در حال حاضر گرانی قیمت نهاده‌های دامی و علوفه به تبع سراسر کشور از مشکلات دامداران اسدآبادی به شمار می‌رود.

فرماندار اسدآباد نیز گفت: عدم جذب سهمیه شهرستان از کالاهای اساسی استان توسط دستگاه‌های ذی ربط قابل قبول نبوده و باید شهرستان سهمیه خود را از استان جذب کند چراکه فراوانی و وجود کالاهای اساسی موجب آرامش بازار خواهد بود.
سعید کتابی اظهار کرد:در بحث توزیع کالاهای اساسی با استفاده از ظرفیت همکاری تعاون روستایی می‌توان در هر چه روان‌تر توزیع شدن کالاهای اساسی در سطح روستاها مانع هرگونه تجمعات احتمالی با توجه به وضعیت کرونا شد.
وی با اشاره به مشکل کشوری نهاده‌های دامی ،کاهش جوجه ریزی مرغداری‌ها و تاثیر آن در قیمت محصولات دامی تصریح کرد: در این رابطه مردم از مسئولین انتظار دارند در سطح بازار نظارت بیشتری وجود داشته و از هر گونه تخلف جلوگیری شود .
کتابی در ادامه از اختصاص ۷۰۰ تن نهاده دامی جو فوق العاده به شهرستان برای کمک به دامداران اسدآبادی خبر داد و تصریح کرد: این میزان نهاده دامی توسط جهاد کشاورزی در حال توزیع بین دامداران قرار دارد.
وی با تاکید بر پیگیری اداره صمت برای مرغ منجمد تنظیم بازار خاطر نشان کرد: قیمت مصوب استانی جدید گوشت داده شده که باید این قیمت به قصابی‌های سطح شهرستان اعلام و نظارت های لازم بر قصابی‌ها برای جلوگیری از هر گونه تخلف انجام گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها جهاد كشاورزي دام مولد نهاده دامی دام سبک و سنگین جلسه ستاد تنظيم بازار کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد