Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:48:59 GMT

رشد ۲۱ درصدی در زمینه صدور پروانه های بهره برداری

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۴۹۲۰

رشد ۲۱ درصدی در زمینه صدور پروانه های بهره برداری

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صادقی‌نیارکی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان با بیان اینکه امروز در حوزه صنایع اقدامات ارزشمندی در کشور انجام شده است که بخشی از آن مربوط به صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی است، گفت: آمار حاکی از آن است که در این زمینه به رشد ۲۱ درصد دست یافته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روند تولید واحدهای صنعتی در کشور طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی بوده است، افزود: خوشبختانه روند در حوزه تولیدات شهرک‌های صنعتی به گونه‌ای است که هر ماه نخوه فعالیت این واحدها رصد شده و امروز آمار حاکی از فعالیت ۲۸ رشته در حوزه صنعت است.

صادقی نیارکی با یادآوری اینکه روندی که امروز برای تولیدات واحدهای صنعتی متصور هستیم، روند رو به رشدی بوده و این روند را می‌توان در ۲۳ رشته از واحدهای صنعتی به وضوح مشاهده کرد، ادامه داد: فارغ از رشدی که در زمینه صدوی پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی در کشور داشتیم، در زمینه اشتغال پروانه‌های صادر شده نیز این رشد به میزان ۱۵ درصد بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه، گریزی به تعداد جواز تاسیسی در دو ماهه امسال زد و با بیان اینکه در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه با رشد ۲۷ درصدی مواجه هستیم، تصریح کرد: امروز به جرأت می‌توان گفت که مسیر توسعه کشور در حوزه صنعتی فراهم و مهم‌تر از آن هموار شده است.

وی با تاکید بر اینکه احداث طرح‌های جدید و نیز فعالیت واحدهای صنعتی با همه توان حاکی از فراهم شدن مسیر توسعه صنعتی در کشور بوده است، اظهار کرد: بدون شک، واحدهایی که امروز در زنجان به بهره‌برداری رسید، نمونه بارز این روند رو به رشد است که امیدواریم در همه کشور محقق شود.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در سفر به استان زنجان به عینه شاهد اهتمام به رونق تولید و توسعه تولیدات داخلی بودیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر خواهان سرریز شدن سرمایه‌ها به سمت تولید هستیم، باید زمینه حمایت بیش از پیش از تولیدکنندگان را فراهم کنیم.

کد خبر 5258116

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت پروانه بهره برداری صنعتی اسماعیل صادقی نیارکی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا اردبیل ایلام حجاب و عفاف اراک عکس استانها سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی واحدهای صنعتی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری

دیدار‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گامبیا در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت این کشور، با دیدار و تبادل نظر با امیر فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی ادامه یافت.

طرفین با تاکید بر این که مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند. 

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح مواضع اصولی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بعد از اقدام تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیرو‌های مسلح ایران علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در حمله موشکی به سفارت ایران در دمشق مورد استفاده قرار گرفت، بر حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که ضامن حقوق مردم فلسطین باشد تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان اظهار داشت: ما معتقدیم فلسطینیان خود باید در مورد سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحرک اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق تاریخی و تجربه ما نشانگر تکرار بدعهدی آمریکا است و آنها به هیچ پیمان و وعده‌ای وفادار نیستند. 

دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به ضرورت تلاش‌های مشترک برای توقف جنگ در غزه در راستای منافع مردم فلسطین و کشور‌های منطقه افزود: معتقدیم بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنگ به نفع همه کشور‌های منطقه هست.

امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت و تعامل مستمر بین وزرای خارجه دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خاطر نشان کرد: مهم این است که اراده لازم نزد رهبران دو کشور برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: فعال سازی روابط اقتصادی و فرهنگی و مردمی از جمله مسائل اساسی است که موجب تقویت بیش از پیش روابط در راستای منافع دو کشور می‌شود. وی ازسرگیری حج عمره و آثار مثبت آن در میان مردم دو‌ کشور را از آن جمله توصیف کرد.

فیصل بن فرحان دیدگاه‌های کشورش را در مورد تحولات منطقه تشریح کرد و بر اهتمام ویژه این کشور به احقاق حقوق مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین، تاکید کرد.

 وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که توقف جنگ در این مرحله در غزه محقق شود و افزود: توقف جنگ را به نفع مردم فلسطین و شروع ارسال کمک‌های انسانی به غزه می‌دانیم. 

فیصل بن فرحان استمرار تعامل بین دو کشور ایران و عربستان را برای مقابله با طرح‌های جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه ضروری دانست.

وزیر خارجه عربستان همچنین به موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق بعنوان مکانی دیپلماتیک اشاره و خاطر نشان کرد؛ چنین حمله‌ای به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری