Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه مربوط به سقف اجاره‌بها در سال ۱۳۹۹ بالای ۶۵ درصد بحث اجاره‌نشینی را کنترل کرده و اسباب‌کشی نیز اتفاق نیفتاده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا (پنجشنبه) حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان طرح با حضور رئیس‌جمهور در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که شامل ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۱۶ پروژه بندری و تعدادی پروژه بهسازی راه‌ها و بازسازی سیلاب سال ۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی گفت: ما در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، این توفیق را داشتیم که در دوره فرصت خدمت دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه در کشور احداث کنیم که تعداد زیادی از اینها به افتتاح رسید و باقی مانده است و تعدادی از آن نیز در این چند روز افتتاح خواهد شد و بخشی از آن نیز به دلایل گوناگون انجام نشد و تا دو، سه ماه آینده تکمیل خواهند شد.

وی تاکید کرد: حدود ۵۰ درصد ظرفیت آزادراهی کشور افزایش پیدا کرده و حدود ۶۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور بیشتر شده و همچنین طول خطوط ریلی هم ۴۰ درصد اضافه شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما ۵ استان کشور را به شبکه ریلی متصل کردیم و ۳ استان دیگر هم بزودی تکمیل خواهد شد.

اسلامی در پاسخ به سوالی درخصوص عدم رعایت و اجرای سقف اجاره‌بها توسط موجران در تهران، گفت: آمار رسمی ما نشان می‌دهد که عملکرد مصوبه مربوط به سقف اجاره‌بها در سال ۱۳۹۹ بالای ۶۵ درصد بحث اجاره‌نشینی را کنترل کرده و اسباب‌کشی نیز اتفاق نیفتاده است. در سایر شهرها و کلانشهرها هم ۸۵ درصد را ثبت کرده است.

وی گفت: صاحبخانه های بسیار فاخری وجود داشتند که اساساً بخاطر شرایط کرونایی اجاره‌های خود را افزایش ندادند. البته کسانی هم بودند که عدم افزایش را نپذیرفتند. ضمانت اجرایی این مصوبه شوراهای حل اختلاف هستند و براساس گزارش این شورا، حدود ۱۱۰۰ شکایت به آنها واصل شده که تنها حدود ۲۳۰ مورد حکم تخلیه صادر شده است. این آمار از موفقیت این مصوبه حکایت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما مبلغ ودیعه را برای موجران اضافه کردیم. سال گذشته ۲۲۵ هزار خانوار این وام را در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان دریافت کردند و امسال هم ۲۵۰ هزار خانوار ثبت‌نام کردند و ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منبع پیش‌بینی کردیم. این برای اولین بار بود که دولت در حوزه اجاره تصمیم گرفت و کمک کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی رئیس جمهور وزیر راه و شهرسازی سقف اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • مصیبت جدید مستاجران!
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • مصیبت جدید مستاجران
  • مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل