Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مرکز بهداشت استان قم ضمن هشدار نسبت به وضعیت خطرناک قم در زمینه کرونا گفت: قم وارد وضعیت قرمز کرونایی شده و طی هفته‌های آینده آمار ابتلا و فوتی‌های استان با جهش شدیدی روبه‌رو خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: با ورود قم به منطقه قرمز کرونایی 14 روز آینده وضعیت بحرانی و خطرناکی را تجربه و بیم آن می‌رود که آمار بیماران و فوتی‌های کرونایی در این استان با جهش شدیدی روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول؛ با توجه به افزایش بیماران بدحال طی هفته آینده تعداد فوتی‌های کرونایی با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو خواهد شد. بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی وضعیت کرونایی قم را روزبه‌روز وخیم‌تر کرده است.و طی هفته جاری به دلیل افزایش تعداد مبتلایان خدمات کرونایی به 5 بیمارستان توسعه پیداکرده است.

عدم اجرای محدودیت‌های شرایط قرمز کرونایی در استان البرز/1800 نفر در 24 ساعت گذشته به مراکز درمانی مراجعه کردندتوزیع داروهای بیماران کرونایی در داروخانه هلال احمرتزریق واکسن کرونا به افراد بالای 60 سال از فردا آغاز می‌شود

  افزایش رهگیری بیماران کرونایی با طرح شهید سلیمانی  

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: از ابتدای آذرماه سال 99 که طرح شهید قاسم سلیمانی باهدف ره‌گیری هوشمند بیماران کرونایی شروع شد در این مدت افزون بر 103 هزار نفر مورد ره‌گیری قرارگرفته و 3 هزار و 400 تن به مراکز منتخب ارجاع داده‌شده‌اند.

محبی عنوان کرد: در این مدت هزار و 936 بیمار در منزل مورد قرنطینه و مراقبت قرارگرفته‌اند و بازرسان مرکز بهداشت 120 هزار و هلال‌احمر قم نیز 26 هزار مورد بازرسی انجام داده‌اند، هم‌چنین  از ابتدای آذرماه 30 هزار و 800 اخطار به واحدهای متخلف صادر و 4 هزار واحد پلمپ شده است.

وی به شناسایی موارد مثبت کرونایی و ره‌گیری آن‌ها با اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: در طول اجرای طرح شهید سلیمانی درمجموع 193 هزار تست انجام‌شده که 31 هزار مورد ازاین‌بین مثبت گزارش‌شده است، همچنین تاکنون افزون بر 71 هزار دوز واکسن تزریق‌شده است.

 ساده‌انگاری‌هایی که قم را با چالش و بحران روبه‌رو کرد 

رئیس مرکز بهداشت از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و حتی مسئولان در طی مراسم‌های روزهای گذشته در قم به‌شدت انتقاد و اظهار داشت: با توجه به این‌که هنوز بحران کرونا چالش اصلی استان است عملکرد و صحبت‌های برخی مسئولان به عمق خطر کرونا با یکدیگر همخوانی ندارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در طی دو هفته اخیر کاهش‌یافته است.

محبی افزود: وضعیت فعالیت بسیاری از اصناف، مساجد وادارات در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌هیچ‌وجه قابل دفاع نیست.

انتهای پیام/454/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی طرح شهید سلیمانی روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک