Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در آبادان بیان کرد: تا هفته گذشته میزان شوری و سختی آب آبادان و خرمشهر به ۱۰ هزار میکروموس رسیده بود ولی با رهاسازی آب اکنون این میزان به ۲ هزار میکروموس کاهش یافته است.

وی افزود: تنها راه تامین آب سالم و بهداشتی در آبادان و خرمشهر تکمیل عملیات احداث ۲ سد بر روی ۲ رودخانه بهمنشیر و کارون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای ادامه احداث سد چوئبده بر روی رودخانه بهمنشیر در آبادان ، و سد مارد بر روی رودخانه کارون در مقطع خرمشهر، برای همیشه مشکل شوری در آبادان و خرمشهر برطرف خواهد شد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: آبادان و خرمشهر با تایید ستاد بحران استان خوزستان در بحران شوری آب به سر می‌برند و هیات دولت برای رفع این مشکل باید اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سدهای بهمنشیر و کارون را تصویب کند.

وی با اشاره به خشکسالی پیش رو در خوزستان گفت: امسال سال خشکسالی بسیار شدیدی را پیش رو داریم که تامین آب شهرهای آبادان و خرمشهر را با مشکل جدی روبه رو خواهد کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تامین آب مورد نیاز خوزستان متناسب با آورد آب که ۱۵ میلیارد مترمکعب در پشت سدهاست صورت خواهد گرفت که تا پایان شهریور ۲ میلیارد مترمکعب دیگر به آن اضافه خواهد شد که از این ۱۷ میلیارد مترمکعب آب حدود هفت هزار و ۹۰۰ میلیون متر مکعب قابل برنامه ریزی است.

وی گفت: بخشی از این میزان آب برای مصرف کشاورزی (کشت فصلی، کشت پاییزه و کشت تابستانه)،و بخشی نیز برای آب شرب و مقداری نیز برای احشام اختصاص خواهد یافت.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به مشکلات کم‌آبی در استان خوزستان افزود: ادامه کشت شلتوک در خوزستان باعث مشکلاتی برای تامین آب دام‌ها به ویژه دام‌های سنگین می‌شود زیرا ذخیره آب پاییز نیز از بین می‌رود.

استاندار خوزستان گفت: کشت شلتوک در شرایطی که وضعیت آب نرمال باشد لازم است ولی در شرایط فعلی، تامین آب شرب، مسایل زیست محیطی و کشت‌های فصلی لازم‌تر و مهم‌تر هستند.

بنابراین گزارش کار ساخت سدهای مارد و بهمنشیر تیر سال ۹۶ با حضور وزیر وقت نیرو آغاز شد.

سد در دست احداث مارد ۲۳۵ متر طول ، ۲۱ متر ارتفاع و از نوع انحرافی ( بتنی سلولی) خواهد داشت.این سد دارای هشت دهنه برای سرریز است.با احداث این ۲ سد، آب خام پایدار برای مصارف صنعتی، کشاورزی تامین و آب مورد نیازی برای حدود چهار میلیون اصله نخل و ۳۲۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی در آبادان و خرمشهر تامین می‌ شود.

سد بهمنشیر نیز در پایین دست رودخانه بهمنشیر در دست احداث است که ۲۰۰ متر طول و ۲۳ متر ارتفاع دارد و از نوع سد انحرافی (بتنی سلولی) است. این سد دارای ۶ دهانه برای سرریز است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند استانداری خوزستان خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند استانداری خوزستان خوزستان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند استانداری خوزستان خوزستان آبادان آبادان و خرمشهر مورد نیاز تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امروز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳، هجدهم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و بیست و هفتم آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۲ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۲ دقیقه است.
اذان صبح فردا یکشنبه نهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۱۱ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۶ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر