Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@13:52:51 GMT

سهام عدالت قابل انتقال نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۵۸۵۵

سهام عدالت قابل انتقال نیست

مدیر فنی سهام عدالت تصریح کرد: به لحاظ قانونی موضوعی به عنوان انتقال سهام عدالت وجود ندارد، مگر آنکه سهامدار فوت کرده و سهام به وراث انتقال یافته باشد و یا اینکه خرید و فروشی انجام شود.

به گزارش مهر به نقل از بازار سرمایه، محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت با بیان اینکه در بخش فروش سهام عدالت شاهد فروش اکثر سهم‌ها هستیم، گفت: در سازمان بورس و اوراق بهادار سفارش‌گیری از سوی سپرده‌گذاری در حال انجام است، به این شکل که هر کسی سفارش فروش داشته باشد سفارش مربوطه ثبت و برای کارگزاران ارسال می‌شود تا آن سهم فروخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره سهام عدالت و اینکه برخی افراد پرسیده بودند سهام عدالت در برخی پرتفوی‌ها موجود و در برخی وجود ندارد، افزود: افراد پرتفوی‌های به روز شده خود را می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت مشاهده کنند. افرادی هم که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن) دی دی ان) و یا درگاه یکپارچه بازار سرمایه، از وضعیت سهام خود مطلع شوند.

مدیر فنی سهام عدالت در خصوص انتقال سهام عدالت به پرتفوی کارگزاری‌ها، گفت: سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند و نماد آن‌ها باز است، با انتخاب تغییر کارگزار ناظر و به دنبال آن حضور در پرتفوی کارگزاری، معاملات خود را انجام دهند.

وی ادامه داد:، اما افرادی که هنوز شرکت آن‌ها ثبت نشده و کارهای پذیرش آن‌ها تکمیل نشده است، نمی‌توانند معامله و مابقی نیز که ثبت شده، اما قابل معامله نیستند و نماد آن‌ها بسته است می‌توانند در پرتفوی خود آورده و روی آن اقدامی انجام ندهند.

حسنلو در خصوص سهام عدالت بازنشستگان نیز گفت: برای بازنشستگان، سهام یک میلیون تومانی پرداخت شد. در سال ۹۴ طبق اطلاعیه‌ای اعلام شد که فرد مورد نظر از یک میلیون تومان، صاحب سود ۵۰۰ هزار تومانی شده است و اگر فردی خواهان کل آن یک میلیون است، باید ۵۰۰ هزار تومان دیگر به حساب خزانه دولت واریز کند. البته متأسفانه این اتفاق توسط برخی بازنشستگان انجام نشد و دولت به همراه سازمان خصوصی سازی، سهام آن‌ها را به ۵۰۰ هزار تومان تقلیل داد.

مدیر فنی سهام عدالت درباره دریافت دریافت اعتبار سهام عدالت افزود: در حال حاضر دو بانک ملی و تجارت به صورت آنلاین کارهای مربوط به تقاضا و ثبت نام افراد متقاضی دریافت کارت اعتباری و یا وام سهام عدالت را در حوزه بانکی انجام داده‌اند؛ همچنین به طور آنلاین سهام آن‌ها به وثیقه گذاشته شده است تا اعتبار برای افراد پرداخت شود. لازم به ذکر است؛ این سرویس به همه بانک‌ها داده شده است. دو بانک ملی و تجارت از اسفندماه سال گذشته این سیستم را به بهره برداری رسانده‌اند و مابقی بانک‌ها نیز در حال پیاده سازی و اجرا آن هستند.

وی اضافه کرد: مقدار این اعتبار ۷ میلیون تومان است و پرداخت به شکل آنلاین در اختیار افراد گذاشته می‌شود.

حسنلو در خصوص جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: موضوع جاماندگان از سهام عدالت، سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، اما هنوز مصوب نشده است؛ این موضوع در صورت تصویب به سازمان خصوصی سازی اعلام و کارهای اجرایی به ما سپرده می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا بحران آب طالبان موج پنجم کرونا سهام عدالت سهام بورس کرونای دلتا بحران آب طالبان موج پنجم کرونا مدیر فنی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم