Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این نشست که عصر 23 تیر ماه در فرهنگستان هنر برگزار شد، بهمن نامورمطلق مدیر فرهنگستان هنر و حسینعلی قبادی مدیر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و بعضی از مدیران دو مجموعه حضور داشتند، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ضمن گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشگاه اظهار کرد: ارتباط دو حوزه علوم انسانی و هنر می‌تواند در حفظ و معرفی مفاخر و میراث مادی و معنوی و تمدنی ایران مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌افزایی این دو حوزه می‌تواند تمدن را به گفت‌وگو وادارد و به پویایی و زنده نگه‌داشتن آن کمک کند.

قبادی در ادامه افزود: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بر اساس وظایف و مأموریت‌های سازمانی در سالیان گذشته همواره نگاه ویژه به موضوع هنر و مطالعات بینارشته‌ای را در دستور کار خود قرار داده است و وجود پژوهش‌ها و مطالعات ارزشمند در سال‌های اخیر نشان از اهمیت و توجه به این حوزه مطالعاتی در پژوهشگاه دارد.

وی تعامل و همکاری‌های مشترک میان نهادهای علمی و هنری به‌ خصوص فرهنگستان هنر را مغتنم و مهم دانست.

هم پوشانی  علوم انسانی و هنر 

نامور مطلق نیز گفت: برخلاف تکنولوژی و علم، حوزه علوم انسانی و هنر نمی‌تواند به واردات امید داشته باشد و این دو حوزه به دلیل نقشی که در هویت‌سازی و فرهنگ دارند، باید مُولّد باشند. هویت در فقدان این دو مخدوش می‌شود.

اگر در حوزه هنر بخواهیم به آفرینش و خلق نائل شویم، ناگزیر باید با حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی ارتباط داشته باشیم تا به تألیف و خلق مؤلف دست یابیم. علوم انسانی می‌تواند به تغذیه هنر کمک و یاری رساند. امیدواریم با همکاری‌های آتی، به‌ خصوص در مطالعات بینارشته‌ای چون فلسفه هنر و جامعه‌شناسی هنر و ادبیات، بتوانیم رویدادهای مشترکی داشته باشیم که با شناسایی سلیقه و ذائقه زیبایی‌شناسی جامعه و نقد این وضعیت بتوانیم با الگوسازی و تقویت الگوها سلیقه جامعه را ارتقا بخشیم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌ای میان پژوهشگاه و فرهنگستان هنر در چارچوب اصل ضرورت توسعه همکاری علمی‌ بین مراکز مختلف آموزشی، پژوهشی و اجرایی، به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متقابل به امضای دو طرف رسید.

همکاری در طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی کلان ملی در حوزه‌های تخصصی؛ همکاری و مشارکت در برگزاری کارگاه آموزشی، گردهمایی و همایش‌ ­های تخصصی؛ همکاری در زمینه برنامه‌ریزی، تألیف، تدوین، تصحیح، تحقیق و ترجمه متون؛ از جمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

برچسب‌ها بهمن نامور مطلق فرهنگستان هنر حسینعلی قبادی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهمن نامور مطلق فرهنگستان هنر بهمن نامور مطلق فرهنگستان هنر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فرهنگستان هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و در حاشیه رویداد روز جهانی مالکیت فکری، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج، فرهنگسازی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره برداری از دارایی های فکری ایجاد شده در وزارت علوم به امضا رسید.

این توافق نامه با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

تهیه اسناد سیاستی و فرایندهای اجرایی مدیریت دارایی های فکری در وزارت علوم و مجموعه های تابعه، توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای،تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک ها، تسهیل در خصوص بسترسازی برای بهره برداری از دارایی های فکری، راه اندازی نشریه تخصصی مالکیت فکری، پیگیری راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی مالکیت فکری در حیطه های تخصصی مدیریت، اقتصاد و فناوری های نوین مالکیت فکری از زمینه های همکاری این دو نهاد به شمار می رود.

در این توافقنامه وزارت علوم متعهد به راه اندازی واحد مالکیت فکری در دانشگاه، پژوهشگاه ها و پارک ها و پیاده سازی و راهبری سامانه نان در حوزه مالکیت فکری و ایجاد ارتباطات بین سامانه با هماهنگی مرکز توسعه فناوری های راهبردی شده است. همچنین همکاری فنی در سیاستگذاری و تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها و پژوهشگاه، همکاری در جهت طراحی و پیاده سازی فرایند ساز و کار ارزش گذاری دارایی های فکری از تعهدات معاونت علمی به شمار می رود.

کد خبر 6090889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است