Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:53:07 GMT

امارات هرگونه توافق با عربستان سعودی را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۶۶۸۶

امارات هرگونه توافق با عربستان سعودی را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت انرژی امارات متحده عربی با انتشار بیانیه ای انتشار برخی گزارش ها درباره توافق این کشور با عربستان بر سر سطح تولید اوپک را رد کرد.

وزارت انرژی امارات متحده عربی در بیانیه خود گفته است: هیچ کدام از کشورها (عضو اوپک) هنوز بر سر شرایط و پارامترها برای تسهیل محدودیت های تولید نفت به توافق نرسیده اند، هرچند رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت انرژی امارات متحده عربی با بیان این که ابوظبی برخی گزارش ها درباره توافق این کشور با اعضای اوپک پلاس را زیر نظر دارد، اما تاکید شده هنوز چنین توافقی بدست نیامده است.

بیانیه امارات متحده عربی پس از آن منتشر شد که برخی رسانه ها اعلام کردند عربستان سعودی و امارات بر سر اختلافات درباره سطح تولید نفت به یک راه حل دست یافتند. در این گزارش به نقل از برخی منابع در «اوپک پلاس» گفته شده بود که طبق این توافق، پس از انقضا قرارداد فعلی در آوریل ۲۰۲۲، امارات در قراردادهای نفتی آینده به سطح تولید بالاتر از سه میلیون و ۶۵ هزار بشکه در روز دست می‌یابد.

در پی انتشار خبر توافق امارات و عربستان بر سر تسهیل محدودیت های تولید نفت، قیمت هر بشکه نفت خام برنت یک دلار سقوط کرد و به ۷۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.

اختلاف میان عربستان و امارات در هفته گذشته در ارتباط با تلاش به عمل آمده جهت دستیابی به توافق جدید به منظور افزایش تولید از ابتدای اوت آینده شکل علنی به خود گرفت.

کشورهای عضو اوپک پلاس در سال گذشته ۲۰۲۰ در زمینه کاهش بی‌سابقه تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز یا تقریبا ۱۰ درصد تولید جهانی نفت به دلیل تاثیر انتشار ویروس کرونا بر تقاضا به توافق رسیده بودند و حال برخی اعضای اوپک پلاس در تلاش برای تسهیل و کاهش این محدودیت ها هستند.

کد خبر 5258237

منبع: مهر

کلیدواژه: امارات متحده عربی عربستان سعودی اوپک اوپک پلاس نفت ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی روسیه طالبان فلسطین سوریه ایران لبنان ترکیه عربستان سعودی کوبا اتحادیه اروپا امارات متحده عربی تولید نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که ۱۰۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه آوریل کاهش یافته که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه در بحبوحه ادامه تعهد سایر اعضا به قرارداد تولید ائتلاف اوپک پلاس است.
تحقیقات رویترز بر اساس اطلاعات کشتیرانی و منابع صنعتی نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت 26.49 میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که 100 هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است.
چندین عضو ائتلاف اوپک پلاس که از اوپک، روسیه و سایر متحدانش تشکیل شده، کاهش تولید جدیدی را در ژانویه جهت مقابله با ضعف اقتصاد و افزایش عرضه در خارج از این گروه تصویب کردند. این تولیدکنندگان در ماه مارس توافق کردند کاهش تولید را تا پایان ژوئن ادامه دهند.
اجلاس سران ائتلاف اوپک پلاس در اول ژوئن تشکیل می‌شود تا در مورد سیاست بعدی تولید تصمیم‌گیری شود.

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شودکاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

بیشترین کاهش تولید در ماه آوریل از سوی ایران، نیجریه و عراق بوده است.
تولید نفت ایران که از طرح کاهش تولید معاف شده نسبت به اوج ماه مارس کاهش یافته است. ایران در ماه مارس به اندازه نوامبر یعنی بالاترین رقم طی 5 سال گذشته تولید داشت. ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا بیشترین افزایش تولید را در 2023 در میان اعضای اوپک داشته است.
عراق در ماه مارس متعهد شد صادرات خود را کاهش دهد تا جبران تولید بالاتر از سهمیه خود را طبق قرارداد اوپک پلاس کرده باشد. اما اطلاعات نشان می‌دهند نتوانسته به این تعهد خود در ماه گذشته عمل کند.
تولید نیجریه هم کاهش یافته و صادرات آن به شدت پایین آمده است.
اوپک 140 هزار بشکه در روز تا سهمیه کاهش تولید خود در آوریل فاصله داشته که تا حد زیادی به خاطر تولید بیش از اندازه عراق و گابن بوده است. نیجریه بسیار پایین‌تر از هدف خود تولید می‌کند.
طبق تحقیقات رویترز، تولید نفت عربستان افزایش یافته و کنگو، گینه استوایی و گابن هم افزایش تولید جزئی داشته‌اند.
انتهای پیام/60

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه