Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون درمان علوم پزشکی گیلان، مسافرت را جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم گیلان دانست و افزود: در حال حاضر 470 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال 60 نفر وخیم است.

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان گیلان بودیم، اظهار کرد: مهمترین عامل رشد بیماری، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه مسافرت های زیاد به استان گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسافرت را جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم گیلان دانست و افزود: در حال حاضر 470 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال 60 نفر وخیم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تنها طی شبانه روز گذشته 130 بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، گفت: شاهد افزایش بیماری در شهرهای رشت، انزلی، آستارا، لاهیجان، لنگرود و آستانه اشرفیه هستیم و لذا از مردم می خواهیم به شدت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دهنادی مقدم، مهمترین پروتکل بهداشتی را فاصله گذاری اجتماعی حداقل دو متر دانست و خاطرنشان کرد: از حضور در مکان های تجمع از جمله رستوران ها و قهوه خانه ها و بانک ها و نواحی خاص ساحل دریا پرهیز کنید.

وی همچنین بر رعایت بهداشت فردی شامل شست وشو و ضد عفونی کردن مرتب دست ها تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در همه مکان ها به ویژه سرویس های عمومی الزامی است.

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به پیدایش کروناویروس از نوع دلتا در کشور و استان، بیان کرد: قدرت سرایت و کشندگی دلتا چند برابر ویروس انگلیسی و قدرت سرایت و کشندگی ویروس انگلیسی چند برابر ویروس اولیه کروناست لذا اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی دوچندان شده و با قاطعیت باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و از مسافرت و مسافر پذیری بپرهیزیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونای دلتا خیز پنجم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار