Web Analytics Made Easy - Statcounter

کدو سبز از نظر محتوای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید حد متوسطی دارد، اما خوردن مداوم آن اثر مثبتی بر عملکرد روده خواهد داشت.

 

به گزارش پول نیوز، اسوتلانا فوس متخصص تغذیه در روسیه معتقد است که کدو سبز خطرات تصلب شرایین و تشکیل سنگ صفرا را کاهش می‌دهد.

کدو سبز یکی از کم خوراکی‌ترین مواد غذایی در جهان است که باید به ان توجه بیشتری شود و استفاده بیشتری از آن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدو سبز، سرشار از کاروتنوئیدها، لوتئین و ایزومر زیگزانتین آن است (در ۱۰۰ گرم - ۴/۳۵ درصد از ارزش روزانه زیگزانتین بدن را تامین می‌کند). این مواد قادر به جمع شدن در بافت‌های چشم هستند و از بینایی محافظت می‌کنند.

اسید‌های اسکوربیک و فولیک زیادی در کدو سبز وجود دارد - به ترتیب ۱۷ و ۴-۵ درصد از نیاز روزانه و همچنین، ۱۱ درصد نیاز روزانه پتاسیم را تامین می‌کنند. همچنین حاوی فیبر غذایی و آب لازم برای عملکرد طبیعی روده است.

کدو سبز منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زئاگزانتین است که ضد پیری هستنند و از سلول‌های بدن و پوست، در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و با خوردن هر روز کدو سبز، شما بیشتر جوان خواهید ماند.

منبع: سلامت نیوز

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کدو سبز آنتی اکسیدان پول نیوز روده معده کدو سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه را حتما قبل از خواب بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

برخی محققان به این نتیجه رسیده اند خوردن موز می‌تواند برای رفع کم خوابی مفید باشد. 

موز منبع خوبی از منیزیم است که می‌تواند با شل کردن ماهیچه‌ها به خواب راحت شبانه کمک کند.

این میوه سرشار از مواد مغذی از جمله منیزیم، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین B ۶، فیبر و کربوهیدرات است. دقیقاً همین مواد مغذی هستند که کمک قابل توجهی به بهبود خواب می‌کنند. برای مثال، پتاسیم و منیزیم، فشار خون را کاهش داده و گروه‌های عضلانی را آرام می‌کند. این دو اثر در حال حاضر منجر به خواب راحت و آرام‌تر می‌شوند.

موز، فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. اسید آمینه تریپتوفان یک تنظیم کننده طبیعی خواب است که حتی در برخی از دارو‌های بی خوابی استفاده می‌شود. با پیوستن تریپتوفان به منیزیم، بدن شروع به تنظیم تولید سروتونین و ملاتونین می‌کند.

هورمون اول به کاهش استرس کمک می‌کند، در حالی که هورمون دوم باعث می‌شود که فرد خوب بخوابد.

موز باعث افزایش وزن نمی‌شود و به راحتی توسط بدن جذب و هضم می‌شود. بهتر است این میوه به عنوان آخرین وعده غذایی، حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید