Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: هر چند در حال حاضر در کشور واکسیناسیون علیه کرونا را انجام می‌دهیم و روال خود را طی می‌کند ولی یکی از مسائل مهم ما در رابطه با مقابله با ویروس کرونا بحث رعایت پروتکل‌ها است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت بیان‌کرد: تا زمانی که بخش زیادی از مردم واکسینه نشده‌اند باید همچنان این پروتکل‌ها را برای حفظ سلامت خود و همشهریان رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاقی درباره این موضوع و پرسش که یکی از دغدغه‌ها متناسب نبودن سهیمه واکسن خراسان‌جنوبی با جمعیت سالمند استان و اختصاص براساس درصد جمعیت خراسان‌جنوبی از کل کشور است، گفت: هر چند یکی از اشکالات و ایرادات در کشور ما این است که منابع را براساس جمعیت هر استان توزیع می‌کنیم ولی اگر در خراسان جنوبی تبعیضی و یا نیازی در حوزه واکسن وجود داشته باشد در صورت ارجاع و انتقال مشکل به وزیر هم وزارت پای کار خواهد آمد و هم ما در کمیسیون بهداشت و درمان آن را پیگیری می‌کنیم.

وی اظهارکرد: اگر ما پیگیری‌هایی که در کمیسیون بهداشت برای مردم خراسان‌جنوبی را انجام می‌دهیم را تا به نتیجه نرسیدن مطرح نمی‌کنیم برای این است که امیدی ایجاد نکنیم ولی بعد شرمنده مردم شویم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان بیان‌کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که بر اثر پیگیری‌ها رخ داد دستور وزیر بهداشت برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در خراسان‌جنوبی است که بی‌شک در ایمنی بخشی مردم تأثیرگذار خواهد بود.

اسحاقی یادآور شد: به نظر من در حال حاضر روند واکسیناسیون در کشور با برنامه و طبق روال طبیعی پیش می‌رود و تنها در دو- سه هفته‌ای برای تزریق دوز دوم به واسطه عدم همراهی شرکت‌های تأمین کننده واکسن با مشکل رو به رو شدیم که رفع شده است.

وی گفت: اگر وزارت بهداشت می‌گوید که می‌خواهیم جمعیت مثلاً بالای ۶۰ سال را واکسینه کنیم، بی شک واکسن مورد نیاز این گروه سنی را تأمین کرده و امکان و تجهیزات آن را فراهم نموده است.

کد خبر 5258333

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان واکسن کرونا ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیوع کرونا ایلام گرگان اردبیل حجاب و عفاف اراک سیستان و بلوچستان عکس استانها مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در دولت سیزدهم ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که دولت‌های گذشته زیر بار این مسئولیت نرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که دولت سیزدهم این افراد را تحت پوشش قرار داد و این درحالی است که هیچ دولتی زیر بار این موضوع نرفته بود.

وی تحقق بیمه رایگان در کشور را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و افزود: ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این موارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکورد ایجاد تخت فعال بیمارستانی با ایجاد ۱۵ هزار تخت توسط این دولت شکسته شد و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال ایجاد است.

پاکمهر فعال شدن سه دستگاه ام آر ای به صورت همزمان در استان را دیگر اقدام مهم دولت در خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: باید خدمات به مردم گفته شود تا حس ناامیدی به مردم منتقل نشود.

وی با انتقاد از کسانی که خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برند، افزود: اگر با اشخاص مشکل دارید نباید خدمات به مردم را نادیده بگیرید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بیمارستان مادر و کودک مصوبه ۱۴۰۰ بود اما اکنون کلنگ زنی می‌شود در حالی که بیمارستان راز و جرگلان همزمان با این پروژه اعتبار گرفت و اکنون به حد قابل قبولی رسیده است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: اتفاقات خوب دیگری نیز در راه است اما هنوز هم سطح استان‌های دیگر نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 748464

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان