Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، خیرالله خادمی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از کمربندی شهر ساوه که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار کرد: امروز از ۳۲۱ کیلومتر مسیر بزرگراهی در ۱۷ استان کشور به صورت متمرکز و با دستور رئیس‌جمهور بهره‌برداری به عمل می‌آید که مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای آنها که در قالب ۲۶ پروژه تعریف شده ۳ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کلیه استان‌هایی که این بزرگراه‌ها ساخته شده عموماً گلوگاه‌هایی در شبکه حمل و نقل جاده‌ای و بزرگراهی وجود داشت افزود: با افتتاح این مسیرها ایمنی و روانی بیشتری به مسیرها داده خواهد شد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال حاضر مؤثرترین و کارآمدترین شبکه حمل و نقل کشور شبکه جاده‌ای است که بالغ‌بر ۹۰ درصد جابجایی بار و مسافر کشور از طریق این شبکه صورت می‌گیرد.

خادمی با تأکید بر ضرورت تغییر مد حمل و نقل پرهزینه جاده‌ای کشور به ریلی ادامه داد: در حال حاضر نگهداشت، توسعه و ایمنی شبکه گسترده بزرگراهی و جاده‌ای کشور ضرورت دارد به طوری که این شبکه گسترده با طول حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای که ۳۵ هزار کیلومتر آن شریانی است و ۲۵ هزار کیلومتر از این مسیرهای شریانی به‌عنوان مسیر ترانزیتی است، بالغ‌بر ۷۵ درصد بار جابجایی کشور را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اولویت ما این است که این ۳۵ هزار کیلومتر مسیر شریانی را از طریق احداث باندهای دوم به بزرگراه و آزادراه تبدیل کنیم گفت: هم‌اکنون طول شبکه بزرگراهی کشور نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر است و ۶ هزار کیلومتر نیز در حال احداث می‌باشد که با احتساب ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه کشور نیاز است حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر جدید بزرگراهی احداث شود.

معاون وزیر راه با بیان اینکه با راندمان فعلی ساخت که ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر در سال است حدود ۱۳ سال طول می‌کشد تا مسیر شریانی کشور را به بزرگراه تبدیل کنیم خاطرنشان کرد: امروز از ۳۲۱ کیلومتر مسیر بزرگراه در قالب ۲۶ پروژه استانی در ۱۷ استان با ارزش بروز شده ۳ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود که در استان سیستان و بلوچستان با طول ۴۳ کیلومتر بیشترین طول افتتاح را داریم.

خادمی در ادامه با اشاره به افتتاح کنارگذر غربی ساوه گفت: این مسیر به طول ۲۰ کیلومتر به صورت ۴ خطه بزرگراهی با اعتباری بالغ‌بر ۱۷۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است که ارزش بروز شده آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: با افتتاح این پروژه ارتباط ترافیکی بین ساوه به سمت قزوین از طریق کنارگذر به سمت جاده قدیم ساوه - همدان برقرار خواهد شد که امیدواریم این مسیر کنارگذر بزرگراهی را در ادامه به آزادراه فعلی ساوه سلفچگان متصل کنیم تا کل ترافیک شهر صنعتی و ورودی ساوه را کاهش دهیم. 

معاون وزیر با بیان اینکه اجرای فاز دوم این طرح نیاز به تملک اراضی دارد یادآور شد: برای این طرح ردیف اعتباری مصوب داریم و قرار بود این مسیر به صورت کامل ۲۷ کیلومتر باشد اما به خاطر رفاه حال مردم این ۲۰ کیلومتر با جهت کاهش ترافیک افتتاح کردیم اما با توجه به وجود معارض و نیاز به تملک اراضی برای ادامه مسیر به سمت سلفچگان زمان خاصی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما در صورت انجام تملک طی دو سال این امر قابل اجرا خواهد بود.

خادمی در پاسخ به سؤالی در خصوص چهار خطه کردن محور قدیم ساوه - همدان نیز گفت: با توجه به وجود آزادراه ساوه - همدان برنامه‌ای برای چهار خطه کردن محور قدیم وجود ندارد اما صرفاً ایمن‌سازی راه و کنترل ترافیک صورت خواهد گرفت. 

وی بیان کرد: به خاطر وجود آزادراه احداث ۴ باند ۴ خطه در محور قدیم صرفه اقتصادی ندارد اما بنا داریم در ورودی شهر ساوه از این محور که ترافیک بیشتری وجود دارد ساماندهی ترافیکی صورت دهیم تا مردم در آن محدوده ایمن‌تر تردد کنند.

گفتنی است پروژه‌های جاده‌ای امروز در استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد به بهره‌برداری رسید.

در حال به روزرسانی...

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان وزیر راه و شهرسازی ساوه ترافیک معاون وزیر راه اراک میلیارد تومان کیلومتر مسیر هزار کیلومتر بهره برداری محور قدیم جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در اکثر محور‌های مواصلاتی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احمد شیرانی گفت: تردد وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

این مقام انتظامی افزود: ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس، حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان و هزارچم داریم.

­رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران – شمال، حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه شاهد ترافیک سنگین هستیم.

سرهنگ شیرانی افزود: ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور هراز، محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان، مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه، محدوده گیلاوند و آزادراه تهران – پردیس محدوده ابتدای آزادراه داریم.

­وی با بیان اینکه در مسیر رفت و برگشت آزادراه قزوین – رشت تردد روان گزارش شده است، گفت: در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل ساسانی تا کمالشهر، آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل فردیس و آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصرآباد تا فرودگاه امام خمینی ترافیک سنگین گزارش شده است.

­این مقام انتظامی افزود: در محور هراز و آزادراه تهران – شمال بارش باران گزارش شده و سایر محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

­رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: باتوجه به اعلام سازمان هواشناسی، بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمان، تهران، هرمزگان، قزوین، فارس، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری داریم.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • ترافیک سنگین در اکثر محور‌های مواصلاتی کشور
  • محور کندوان یکطرفه شد
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • کندوان یکطرفه شد