Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاد حوزه و دانشگاه ضمن تاکید بر لزوم توجه زوجین به طهارت و پاکی یکدیگر گفت: فساد عامل تاخیر ازدواج جوانان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) در کاشان مراسم جشن جوانان کاشانی در ورزشگاه 15هزار نفری امیرکبیر کاشان با ویژه برنامه‌های متنوع برگزار شد حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری نیز سخنران ویژه این مراسم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) اظهار داشت: عمر انسان مقاطع مختلفی دارد و از جوانی به عنوان بهار عمر انسان از آن یاد می‌شود که شادابی و سرزندگی در این مقطع زمانی در آن موج می‌زند.

وی با بیان اینکه ازدواج نیز همانند عمر آدمی بهاری دارد، افزود: ازدواج در زمان به موقع موجب نشاط و شادابی و فرزندانی سالم و سلامت می شود و آثار مفید و گران‌بهایی را نیز به دنبال دارد و این موضوع نیز مورد تاکید پیامبر و ائمه معصوم(ع) است.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به حدیث از پیامبر اکرم(ص) ابراز داشت: متاسفانه یکی از معضلاتی که امروزه در کنار ازدواج قد علم کرده تجملات و رسم و رسومات نامناسب است و مهریه‌های سنگین، جهیزیه های سنگین، جشن عروسی مفصل و توقعات بیش از حد از جمله این آداب و رسوم نامناسب است.

«جوانی جمعیت و تعالی خانواده» طرح ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس برای افزایش جمعیت/ پیش‌بینی مشوق‌ برای ازدواج جواناننرخ ازدواج در استان کردستان 1.33 درصد افزایش یافت‌تاکید معاون سیما بر ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری

وی ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد مهریه گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی تاکید کرده است که بهترین زنان امت من، زنانی هستند که مهریه کمتر و سیمای نیکوتری داشته باشند و در حدیثی دیگر متذکر شده است که اگر خواستگاری برای دختر آمد اگر دین و امانتداری داماد برای خانواده رضایت‌بخش بود دختر و پسر را به ازدواج یکدیگر دربیاورد.

ماندگاری با بیان اینکه این موضوع نشان از عدم سخت گیری‌های بی مورد والدین در مورد دخترانشان است، تصریح کرد: از سوی دیگر در تشکیل خانواده به طهارت دوران جوانی زوجین باید توجه شود؛ القای آزادی کاذب به جوانان نتیجه‌ای جز فساد و تباهی برای آنان ندارد و همین فساد عامل تأخیر ازدواج جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه طهارت در انتخاب نیز یکی از  قوانین تشکیل خانواده است، تاکید کرد: در انتخاب همسر باید دقت شود، جوانان بیش از آنکه به‌ظاهر یکدیگر توجه داشته باشند باید به باطن ظاهر یکدیگر دقت کنند.

به گزارش تسنیم؛ این مراسم به همت هئیت خدمت محور یاوران حضرت مهدی(عج) حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) و با همکاری معاونت اجتماعی سپاه کاشان، اداره ورزش و جوانان و مجموعه‌های فرهنگی اجتماعی شهرستان کاشان برگزار شد.

در این برنامه به 15 نفر از زوج‌های جوان به قید قرعه سفر زیارتی مشهد مقدس و 50 نفر از زوج ها نیزبه قید قرعه هدایای نفیس اهدا و همچنین تمام یک هزار و 400 زوج به همراه خانواده می‌توانند از سفر زیارتی مشهد مقدس با تخفیف 20 درصد و اقساطی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/801/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ازدواج جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، غلامرضا زیدی از ارائه خدمات مشاوره رایگان در حرم مطهر خبر داد و گفت: باتوجه‌به بروز مشکلات و آسیب‌های فراوانی که به دلیل ترویج فرهنگ بیگانه در زندگی افراد اتفاق می‌افتد، واحد مشاوره حرم مطهر با استفاده از مشاوران متخصص و دوره‌دیده سبک زندگی اسلامی خدمات مشاوره‌ای رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد.

 وی اظهار داشت: واحد مشاوره حرم مطهر سال‌ها در حوزه‌های خانواده، ازدواج، مهارت‌های همسرداری، تربیت فرزند، تحصیل، اخلاق، اختلالات تربیتی و…. مشغول به فعالیت است و به‌صورت رایگان به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.

 رئیس اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه واحد مشاوره حرم مطهر در نوبت صبح از ساعت ۹ الی ۱۳ ویژه خواهران و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ویژه برادران و خانواده‌ها خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: نوبت‌دهی واحد مشاوره حرم مطهر بانوی کرامت به‌صورت تماس تلفنی با شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۴۵۰ انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت ظرفیت خالی تا هفت روز بعد از تاریخ تماس، نوبت رزرو کنند.

 وی خاطرنشان کرد: واحد مشاوره حرم مطهر در صحن جوادالائمه علیه‌السلام جنب درب ۲۴ واقع شده است و زائران حرم مطهر می‌توانند با مراجعه حضوری و بدون نوبت قبلی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

 زیدی ادامه داد: عموم زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت می‌توانند به‌صورت فردی و خانوادگی از مشاوره با کارشناسان مجرب و امین حرم مطهر بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری