Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پنیر یکی از فرآورده های لبنی است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و به شیوه و طعم های مختلف در هر ناحیه تهیه می شود.

با توجه به تهیه متفاوت آن ها در هر نقطه از جهان با این حال برخی از این پنیرها دارای شهرت جهانی هستند و در بیشتر کشورهای دنیا می توانید آن ها را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

چرا نباید پنیر را در وعده صبحانه مصرف کنیم؟

در این مطلب معروف ترین پنیر های دنیا و کشور مبدأ آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. پنیر بری


این پنیر در کشور فرانسه تولید می شود که عطر و طعمی ملایم و بافت نرم و خامه ای دارد. همچنین دارای یک روکش سفید و به رنگ زرد کم رنگ است.

این پنیر نرم و خامه ای شکل متعلق به منطقه بری در کشور فرانسه است. این پنیر دارای مرکزی نرم و لطیف است که روکشی نازک پوشیده شده است. پنیر بری نوعی پنیر خامه ای با چربی بالا محسوب می شود.

۲.پنیر چدار


این پنیر متعلق به کشور انگلستان است و عطر و طعم ملایم تا تندی دارد و بافت آن می تواند نرم یا ترد باشد و رنگ آن به طور عمده سفید یا نارنجی است.

این پنیر یکی از معروف ترین پنیرهای دنیا متعلق به دهکده چدار در منطقه سامرست انگستان است. پنیر چدار طعم های مختلفی از ملایم تا تند و قوی دارد و در بین پنیر های دیگر به راحتی قابل تشخیص است.

۳.پنیر کاتج


این پنیر متعلق به ایالات متحده است و عطر و طعم ملایمی دارد و در عین حال بافت آن مرطوب و خامه ای است و ظاهری شبیه به سرشیر دارد.

پنیر کاتج برای اولین بار در قرن ۱۹ در آمریکا با تولید دلمه های اسیدی در شیر که حاصل کشت باکتریایی بود تولید شد.. این پنیر محبوب در آمریکا سرشار از پروتئین و انواع مواد مغذی است.

۴. پنیر فتا

مبدا تولید این پنیر کشور یونان است و دارای عطر و طعم ملایمی دارد. بافت آن از نرم تا ترد متغیر و رنگ آن سفید است.

پنیر فتا یکی از مشهور ترین انواع پنیر یونانی است که از شیر گوسفند و یا ترکیب شیر گوسفند و بز تهیه می شود. این پنیر در نسبت با پنیرهای دیگر سفت تر و چربی کمتری دارد و میزان مواد مغذی بیشتری دارد.

۵.پنیر موزارلا


این پنیر متعلق به کشور ایتالیا است. این پنیر دارای بافتی نرم و چرب و عین حال عطر و طعم ملایمی دارد و به رنگ کرم است.

این پنیر متعلق به شمال ایتالیا است و از شیر بوفالوی ایتالیایی تولید می شود اما اخیرا آن را از شیر گوسفند، گاو و بز نیز تهیه می کنند. موزارلا دارای دو نوع تازه و خشک شده است.

ناگفته نماند در کشور عزیز ما ایران پنیر های بسیاز خوشمزه و سالمی مثل پنیر لیقوان و پنیر تبریز و ... وجود دارد که پیشنهاد می کنیم هرگز خوردن آن ها را از دست ندهید.

منبع: سایت طلا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه سالم دانستنی های تغذیه ای عطر و طعم خامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر دوشنبه در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد زراعی با حضور مجری رفع تداخلات کشور و مدیر کل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور برگزار می‌شد گفت: موضوع سندار شدن اراضی زراعی به صورت ریشه‌ای و اساسی مورد پیگیری قوه قضائیه است و جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و صدور اسناد تک برگی کاداستر برای آنها بسیار حائز اهمیت و در دستور کار ویژه دستگاه قضایی است.

وی افزود: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی به صورت جدی درخصوص کاداستر اراضی کشاورزی پای کار هستند و پیگیری‌ها تا صدور سند تک برگی برای کلیه اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان سند دار شده اند اضافه کرد: اقدامات درخصوص صدور اسناد کشاورزی برای مالکان باید سازنده و حمایتی باشد تا مردم داوطلبانه حاضر به سند دار کردن املاک زراعی خود شوند.

وی به حضور مدیر کل دفتر مهندسی و حدنگاری امور اراضی کشور و مجری رفع تداخلات کشور هم اشاره و گفت: حضور مدیران کشوری در استان غنیمت است و باید از این ظرفیت برای پیشبرد امور نهایت بهره را برد.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: بسیاری از اختلافات و مشکلات در حوزه ثبت اراضی زراعی که یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است باید با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: باید با رویکرد واقع بینانه به موضوع سند دار کردن اراضی زراعی نگاه کرد و اقدام کرد.

مجیدی تاکید کرد: آذربایجان غربی مقادیر قابل توجهی اراضی کشاورزی دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

احمدی مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری و امور اراضی کشور و مجری رفع تداخلات کشور هم در این جلسه با تشکر ویژه از مدیریت دستگاه قضایی استان گفت: آذربایجان غربی در بررسی‌های به عمل آمده از لحاظ وضعیت ثبت اسناد زراعی وضعیت خوبی دارد که نشان دهنده هماهنگی و زحمات و تلاش‌های متولیان امر است.

وی افزود: آذربایجان غربی جزء استان‌های هدف است و برای سازمان بسیار اهمیت دارد و از نظر امنیت غذایی جزء قطب‌های کشور است که ضروری است هم صیانت و هم مساعدت شود تا رشد و ارتقای عملکردها در این استان تداوم پیدا کند.

احمدی تاکید کرد: خواسته سازمان، برنامه ریزی منظم برای تقویت و پیشبرد بهتر امور است.
وی افزود: خرد شدن اراضی زراعی امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد، لذا باید از خرد شدن و تفکیک اراضی زراعی جلوگیری به عمل آید.
مجری رفع تداخلات کشور اضافه کرد: استفاده از ظرفیت مردم برای سند دار کردن اراضی زراعی هم لازم است و باید همکاری مردم در این خصوص جلب شود.

همچنین احمدی به افزایش تعداد کمیسیون‌های رفع تداخلات در برخی از شهرهای استان هم تاکید و گفت: این امر می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و در زمان کوتاهتری نتایج هدفگذاری شده تحصیل گردد.

در ادامه خسرو شهبازی مدیر کل جهاد کشاورزی، محبوبی مدیر کل بازرسی استان و سایر مدیران حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

کد خبر 6092608

دیگر خبرها

  • ادای احترام زیبای طرفداران پاری سن ژرمن به لیدر فقید هواداران دورتموند / عکس
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است