Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام تصریح کرد که گفت‌وگوهای وین ثابت می‌کند که آمریکا در تاثیرات فشار حداکثری علیه ایران زیادی حساب باز کرد.

به گزارش برنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در توئیتی افزود: (اگرچه) فشارها ادامه دارد اما ایران در عجله نیست؛ هرچند می‌داند که هرچه سریع‌تر مذاکرات تکمیل شود تحریم‌ها زودتر رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تحریم ها تنها عاملی نیستند که مورد توجه قرار می گیرند.

این دیپلمات روس دیروز هم در اظهارنظری به مناسبت ششمین سالگرد برجام تصریح کرد که این توافق سهم عمده‌ای در رژیم منع اشاعه داشت و احیای آن یک اولویت است. اولیانوف برجام را شاهکار دیپلماسی چندجانبه دانست و افزود که پردازش و تدوین آن مستلزم کار و خلاقیت بسیار زیاد بود.

توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ و اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۴ به امضا رسید و به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شد. اما دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داد و تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.

ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند. اما پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران بر اساس مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

«جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا، بدون توجه به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق بازخواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان کشوری مسئولیت پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.​

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه سازمان های بین المللی ایران خلاقیت اتحادیه اروپا شورای امنیت سازمان ملل تروریسم مردم ایران واشنگتن کشورهای اروپایی رییس جمهوری دولت اسلامی ایران اولیانوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به آغاز اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه امروز صدای حق در هر حال شنیده می‌شود، گفت: مشاهده می‌کنیم که مردم دنیا ولو در آمریکا، ظلم ستیز هستند و با نگاه‌های استکباری که در آمریکا و اسرائیل وجود دارد، مخالف هستند.

مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه تاکید کرد: این اعتراضات برای ما یک نگاه جدیدی ایجاد می‌کند که بدانیم با وجود اقدامات رسانه‌ها و فعالیت‌های بنگاه‌های خبرپراکنی و رسانه‌های غربی که تلاش می‌کنند واقعیات را پنهان کنند و به مردم اطلاعات غلط بدهند و به نفع خودشان ذهنیت سازی کنند، حقایق پشت ابر نمی‌ماند و حتی در آمریکا که تلاش دارند اوضاع دنیا را به نحوی جلوه دهند که به نفع خودشان باشد، باز مردم می‌فهمند که اسرائیل بر حق نیست و در غزه چه جنایتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شنیدن صدای آغاز اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا برای ما که در جمهوری اسلامی ایران هستیم و رسانه‌ها در حال کار شبانه روزی علیه ما و جبهه مقاومت هستند خبر خوبی است؛ چراکه مشاهده می‌کنیم که مردم دنیا ولو در آمریکا، ظلم ستیز هستند و با نگاه‌های استکباری که در آمریکا و اسرائیل وجود دارد، مخالف هستند و این می‌تواند کمک کار ما باشد تا بدانیم صدای حق در هر حال شنیده می‌شود و نباید از این ادعای رسانه‌های دنیا که می‌خواهند این تلقی را ایجاد کنند که کل دنیا به سمت صرفاً فسق و فجور رفته و هیچ جایی به دنبال عدالت طلبی و عدالت خواهی نیستند، مرعوب شویم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین با اشاره به بازداشت دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب شدید اعتراضات آنها گفت: مردم ما باید بدانند تفاوت ایران با کشوری مثل آمریکا که خود را مهد آزادی می‌داند، چقدر است؛ در کشور ما رفتار با مردم معترض در اعتراضات بسیار مهربانانه است، اما حکومت آمریکا وقتی مردمش نسبت به اقدامات رژیم مستکبری مثل اسرائیل اعتراض می‌کنند، حاضر است مردم خود را تحت فشار قرار دهد و به آنها لطمه بزند و حتی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کند و با دانشگاهیان برخورد بسیار زننده و تند و تیز داشته باشد؛ این اتفاقات نشانه‌ دهنده رو به انحطاط بودن حکومت آنها و تعالی حکمرانی در کشور ماست؛ در کشور ما اگر با کسانی اعتراض خود را با رفتاری ولو خطا انجام می‌دهند، با رأفت برخورد می‌شود.

باقری افزود: در سالهای گذشته در کشور چالش‌های اجتماعی متعددی داشتیم که شاید عمده آنها ناشی از خطای در اطلاع رسانی بوده اما با این وجود سعی بر رأفت بود و عفو رهبری در سال ۱۴۰۱ نمونه بی نظیری است؛ هر چقدر آمریکا از آزادی و تمدن حرف می‌زند، کشور ما در موقت بهتری در این زمینه قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. امروز مشاهده می‌کنیم که با وجود اقدامات امپراتوری عظیم رسانه‌ای غرب و شرق و تلاش آنها برای زیر سوال بردن عملیات وعده صادق در دنیا، نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه عکس آن رخ داده و امروز هم این عملیات باعث ایجاد قوت قلب برای آزادی خواهان و آزادی طلبان شده و هم از طرف دیگر حرکت این آزادی خواهان باعث می‌شود عملیات ما باعزت و اقتدار بیشتری مطرح شود؛ امروز نه تنها کسی نتوانست حرکت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کند بلکه در ادامه کار ما در دانشگاه‌های آمریکا نیز اعتراضات سراسری شکل گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اعتراضات جوانان و دانشگاهیان دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی نیازی به شبکه سازی و توسعه شبکه‌ای ندارد، گفت: اعتراضاتی که در میان جوانان دنیا شکل گرفته است نشان از آن دارد که فطرت جوانان دنیا در حال مبارزه با ظلم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله