Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود پایدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بهزیستی متناسب با وظایفی که بر عهده دارد برای تمام سنین از نوزاد متولد شده تا نوجوانان و جوانان و سالمندان خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به وظیفه اصلی بهزیستی افزود: وظیفه اصلی بهزیستی پیشگیری و توانمندسازی افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: معلولین یکی از جامعه‌های هدف بهزیستی محسوب شده و بر اساس نظر کارشناسان به صورت کلی ۱۰ درصد هر جامعه با معلولیت همراه بوده که بخش زیادی از آن قابل پیشگیری است.

پایدار با بیان اینکه در سال‌های اخیر سه اقدام بسیار مهم از سوی بهزیستی استان کرمانشاه برای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها انجام گرفته است، گفت: در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا استان کرمانشاه در کشور رتبه نخست پیشگیری در سه موضوع مشاوره ژنتیک، تنبلی چشم کودکان و معلولیت شنوایی را کسب کرده.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در موضوع مشاوره ژنتیک بیان کرد: در استان کرمانشاه ۶ مرکز مشاوره ژنتیک در حال فعالیت هستند که ۲ هزار و ۱۰۰ مشاوره ژنتیک به مراجعه کنندگان ارائه داده‌اند و این موضوع به معنای تولد ۲ هزار و ۱۰۰ کودک سالم در استان است.

کاهش ۶۰ درصدی تنبلی چشم کودکان در کرمانشاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر ۵۶۷ کودک در سنین سه تا ۶ سال در حوزه تنبلی چشم غربالگری شدند که موجب کاهش ۶۰ درصدی بیماری تنبلی چشم در استان کرمانشاه شده که اگر به موقع درمان صورت نمی‌گرفت با مشکلاتی مواجه بودند.

پایدار اضافه کرد: همچنین با غربالگری شنوایی ۲۴ هزار نوزاد تازه متولد شده در استان کرمانشاه ۱۰۳ نوزاد دارای مشکل شنوایی شناسایی شدند که با اقدامات صورت گرفته در آینده جز معلولین نخواهند بود.

وی با اشاره به وظیفه بهزیستی استان کرمانشاه در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد گفت: ۲۸ کمپ مجاز ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی استان کرمانشاه فعال هستند و پنج هزار و ۵۲۰ نفر در این کمپ و در مرکز معتادین کارتون خواب و ماده ۱۶ یک هزار نفر ساماندهی شده‌اند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه بهزیستی نیست، تاکید کرد: اعتیاد و مواد مخدر دارای جنبه‌های گوناگونی است که نیاز به همکاری سایر ادارات و سازمان‌ها و نیروی انتظامی دارد.

پایدار با اشاره به موضوع خودکشی تصریح کرد: خودکشی یک نفر در استان کرمانشاه نیز زیاد و باید به آن توجه ویژه شود و اطلس جامع خودکشی کشور با ویژگی‌های فرهنگی استان‌ها و مناطق مختلف با اعداد و ارقام در حال تهیه است که بزودی رونمایی می‌شود.

کد خبر 5258613

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه جمع آوری معتادان تنبلی چشم ژنتیک کمپ ترک اعتیاد ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیوع کرونا ایلام حجاب و عفاف اردبیل گرگان اراک عکس استانها سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی بهزیستی استان کرمانشاه استان کرمانشاه مشاوره ژنتیک تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، آزاد سهرابی شامگاه جمعه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: سازمان مردم نهاد نوای باران سال ۸۶ مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است و در راستای پیگیری معضل اجتماعی و پیشگیری از مواد مخدر فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای با اداره‌کل آموزش‌های فنی حرفه‌ای استان در راستای آموزش خانواده‌های حاشیه شهر منعقد شده است، افزود: براین اساس یک‌هزار و ۵۰۰ بانوی بدسرپرست و خودسرپرست دوره آموزشی دیدند و گواهینامه فنی حرفه‌ای دریافت کردند.

وی به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه در سطح استان پرداخت و یادآور شد: برگزاری مسابقات نقاشی، برنامه‌های نشاط اجتماعی، جشنواره موسیقی، برپایی نمایشگاه، توزیع شعارهای پیشگیری از مواد مخدر بین تاکسی‌های سطح شهر برای تبلیغ در راستای پیشگیری از اعتیاد از برنامه‌های این سازمان در استان بوده است.

سهرابی اذعان کرد: توزیع سبدهای غذایی، اهدای لوازم‌التحریر، پوشاک و کفش، تهیه چادر جشن تکلیف برای دختران حاشیه شهر، اهدای وسایل پزشکی به نیازمندان و حاشیه شهر و توزیع ۷۰ دست لباس زمستانی برای کودکان محلات حاشیه شهر توسط خیرین از دیگر اقدامات انجام شده توسط این سازمان است.

وی اذعان کرد: توزیع سه هزار دست مانتو شلوار بین دانش‌آموزان نیازمند نیز از دیگر برنامه‌هایی بوده که توسط این سازمان مردم نهاد در استان انجام شد.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد نوای باران کردستان اضافه کرد: تفاهمنامه همکاری با زندان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان منعقد شد و امسال نیز برای آقایان دوره خیاطی برگزار می‌شود.

سهرابی یادآور شد: کارزار شهر سفید برای پاکسازی معتادان نیز از دیگر اقداماتی بود که توسط این سازمان مردم نهاد با همراهی مردم در استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به منظور حمایت از نوجوانان و جوانان ورزشکار محلات حاشیه شهر و نیازمندان، خط تولید لباس ورزش برای این افراد در سنندج راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است؛ سازمان مردم نهاد نوای باران کردستان در حوزه اعتیاد و معضلات اجتماعی از جمله خودکشی، افسردگی، اعتیاد و غیره ۱۷ سال است که با همراهی خیرین استان فعالیت دارد.

کد خبر 6095970

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند