Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان صالحی‌فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل عدم وجود مکان مناسب برای احداث ایستگاه اهدای خون در برخی شهرستان‌های استان کرمانشاه، مرکز ثابت خون‌گیری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها همچون پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب، هرسین و صحنه حتی مراکز سیار خون‌گیری وجود ندارد، افزود: در شهرستان قصرشیرین مراکز سیار هفته‌ای یک بار، در اسلام آبادغرب ۲ بار در ماه و در شهرستان‌های کنگاور، سنقر و روانسر یک بار در ماه مراکز سیار اهدای خون مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و استخدامی‌های انجام شده در این اداره کل، تا اواخر سال ۱۴۰۰ در شهرستان‌های کنگاور و اسلام آبادغرب مراکز دائم اهدای خون ایجاد می‌شود.

صالحی‌فر گفت: فرمانداری‌ها یا هلال احمر در شهرستان‌هایی که مراکز اهدای خون ندارند، باید یک مکان موقت به اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه معرفی کنند تا حداقل ماهی یک بار مراکز سیار اهدای خون در این شهرستان‌ها حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه ضروری است، افزود: باید در کرمانشاه مراکز سیار در شهرک‌ها و مناطق پرجمعیت وجود داشته باشد، تا امکان اهدای خون برای افراد زیادی فراهم شود.

به گفته صالحی‌فر ادارات و سازمان‌ها می‌توانند از اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه درخواست استقرار مراکز سیار در محل اداره خود داشته باشند تا دریافت خون از کارمندان آن‌ها انجام شود.

وی افزود: اجرای پویش‌های اهدای خون برای الگوبرداری و دغدغه‌مند کردن مردم نسبت به اهدای خون لازم بوده تا برای کسانی که همواره نیازمند خون هستند، حیات بخش باشد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فرآورده‌های خونی شامل پلاسما و پلاکت در مراکز اهدای خون دریافت می‌شود، خاطرنشان کرد: برای بیماران نیازمند پلاکت خون اهدای مستقیم پلاکت بهترین گزینه بوده و اهدای هر یک واحد پلاکت به روش مستقیم ارزش درمانی ۶ برابر پلاکت معمولی استخراج شده از یک واحد خون را دارد.

وی افزود: با وجود اینکه زنان سه بار در سال و مردان چهار بار در سال مجاز به اهدای خون هستند، اما اهدای پلاکت تا ۲۴ مرتبه در سال برای زنان و مردان مشکلی ندارد.

صالحی‌فر تصریح کرد: مرکز اهدای خون استان کرمانشاه از هفت و نیم صبح تا هفت و نیم شب فعال بوده و در تعطیلات رسمی و مناسبت‌های مذهبی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه این اداره کل کمترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را در میان دیگر ادارات این استان داشته است، گفت: کارکنان اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه هر روز مشغول به کار هستند و با ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا کار این اداره دچار مشکل می‌شود، به همین دلیل از ابتدای شیوع کرونا اقدامات بهداشتی جدی برای صیانت از سلامت آن‌ها انجام شد.

وی افزود: امکانات بهداشتی، تب‌سنجی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز اهدای خون رعایت شده و به محض ورود مراجعین ماسک و اقلام بهداشتی به آن‌ها داده می‌شود.

صالحی‌فر خاطرنشان کرد: امکان ثبت نام اینترنتی در سایت nobatdehi.ibto.ir وجود داشته و متقاضیان می‌توانند در ساعت مد نظر خود نوبت اهدای خون دریافت کنند.

کد خبر 5258631

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه انتقال خون کرمانشاه اهدای خون سرپل ذهاب پاوه کنگاور ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیوع کرونا ایلام حجاب و عفاف اردبیل گرگان اراک عکس استانها سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی اهدای خون مراکز سیار شهرستان ها صالحی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت

حسین رضایی در این آئین ضمن تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان افزود: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین (رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی و ... است.

محمود شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت کوش واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه محوری خود می‌دانیم.

وی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

شریفی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت