Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی که در سالن همایش مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شده بود گفت: در حوزه خواهران، ۱۵ مدرسه و یک هزار و ۴۵۶ طلبه خواهر در سطح استان آذربایجان شرقی داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در سال تحصیلی جدید، ۶۲۹ نفر داوطلب داشتیم که البته در امور آموزشی نیز، مدیربت‌های خوبی انجام گرفته به گونه‌ای که در طی دو سال اخیر، ۳ مدرسه به مدارس خواهران اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در امور فرهنگی تأسیس کانون دانش آموختگان و ۴ مرکز نیکوکاری رسمی برای مدیریت خواهران وجود داشت که علاوه بر این، ۳ مؤسسه قرآنی رسمی برای مدیریت خواهران نیز وجود داشت.

امام جمعه کلانشهر تبریز به نقش آفرینی فعالیت جهادی مدیریت خواهران در روزهای شیوع ویروس کرونا اشاره کرده و گفت: به طوری که ما در روزهای شیوع ویروس کرونا در ارتباط با تغسیل اموات کرونایی، از خواهران شاغل در مدیریت خواهران حوزه علمیه با رغبت و علاقه خودشان استفاده کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم بیان کرد: در علوم پژوهشی، ۳ کارگروه در رشته‌های کلان با گرایش مهدویت، تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و اخلاق و تربیت اسلامی در سطح ۳ را داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت برادران، ۱۹ مدرسه با یک هزار و ۹۳۸ طلبه در سطح استان آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند.

نماینده ولی فقیه به وجود ۶ مدرسه در حوزه برادران در تبریز اشاره کرده و توضیح داد: یک هزار و ۱۶۳ طلبه در تبریز وجود دارند که حدود ۸۰۰ نفر از آنان، در سطح عالی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: ۷۷۵ نفر از طلبه‌ها در حوزه برادران در شهرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که در سال جاری، ۲۸۹ ثبت نام از برادران صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته، از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: حضور طلاب و مبلغین در آرامستان‌ها و تغسیل اموات کرونایی که حتی مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

سید محمد علی آل هاشم بیان کرد: معرفی بیش از ۳۰۰ طلاب برای آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها برای گذراندن دوره سربازی نیز انجام گرفته است.

وی به فعال بودن امور صیانتی حوزه تأکید کرده وافزود: بهره برداری از ۳۲ واحد مسکونی در سردرود، به مجموعه‌های قبلی اضافه شده و در اختیار طلاب به عنوان خانه‌های سازمانی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به احیا مدرسه صادقیه نیز اشاره کرده و گفت: تمامی این اقدامات در سایه مدیریت هوشمندانه و علمی آیت الله اعرافی و مدیریت حوزه علمیه قم انجام یافته است.

کد خبر 5258633

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه تبریز طلبه ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیوع کرونا ایلام حجاب و عفاف اردبیل گرگان اراک عکس استانها سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی مدیریت خواهران یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر

بر اساس اطلاعیه شرکت گاز آذربایجان شرقی به علت تعمیرات و لزوم جابجایی شبکه خطوط لوله گاز جریان گاز طبیعی مشترکین واقع در شهر هوراند و ۶۷ روستای مسیر‌های تنباکلوق، آقبراز و میدانلار هوراند و سه روستای کلیبر شامل گوار، عربشاه خرگوشان و گوزالان از ساعت ۹:۳۰ روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه به مدت ۲۴ ساعت قطع خواهد شد.

مشترکان برای ارائه هرگونه گزارش و دریافت راهنمایی می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گاز تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است