Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و چهارمين روز از تیر ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارنظر مصطفی نور بخش نویسنده پیرامون کاهش تیراژ کتاب‌ها اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - بیست و چهارمين روز از تیر ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارنظر مصطفی نور بخش نویسنده پیرامون کاهش تیراژ کتاب‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوربخش: میزان تیراژ ثبت شده روی جلد کتاب‌ها واقعی نیستند

یک نویسنده کتاب گفت: برخی از ناشران تیراژ کتاب را روی جلد حدود ۲۵۰۰ عدد قید می‌کنند در حالیکه تنها هزار و یا پانصد عدد کتاب را به چاپ رسانده‌اند و هنگامی که پای میز محاسبه با نویسنده می‌نشینند اعتراف می‌کنند که میزان تیراژ تا چه حد پایین بوده و تیراژ روی جلد کتاب یک ترفند بوده است.

مرتضی نوربخش در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مشکلات امروز نویسندگان گفت: وضعیت نشر کتاب در شرایط مناسبی قرار ندارد، این موضوع علاوه بر نویسندگان نوپا گریبان نویسندگان باسابقه‌ را نیز گرفته است، از طرفی با وجود توانایی‌های فراوان نویسندگان با سابقه هنوز هم شاهد بی عدالتی در حوزه قرارداد‌های ناشران و نویسندگان هستیم.

وی عمده‌ترین مشکل حوزه نشر را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: تیراژ‌های پایین کتاب ضربه بسیاری را به نویسنده می‌زند، در این شرایط نویسنده نمی‌تواند افکا، آرا و عقاید خود را در سطح وسیعی گسترش دهد، زیرا تیراژ‌های هزارتایی کتاب نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی توازن را برقرار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

نوربخش به بررسی فعالیت‌های ناشران دولتی پرداخت و افزود: فعالیت ناشران دولتی در حوزه نشر بهتر از ناشران خصوصی نیست، برخی از ناشران تیراژ کتاب را روی جلد حدود ۲۵۰۰ عدد قید می‌کنند در حالیکه تنها هزار و یا پانصد عدد کتاب را به چاپ رسانده‌اند و هنگامی که پای میز محاسبه با نویسنده می‌نشینند اعتراف می‌کنند که میزان تیراژ تا چه حد پایین بوده و تیراژ روی جلد کتاب یک ترفند بوده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

آزاده سیفی: نميدانم چرا پخش سريال «زندگی زیبا است» متوقف شد/قاسم جعفرى به بازيگران كمك بسيارى كرد

بازیگر سریال «زندگی زیبا است» گفت: همه ما با عشق در این سریال بازی کردیم و در سخت‌ترین شرایط با بیشترین انرژی کار می‌کردیم. تعامل خوبی میان گروه بازیگران، نویسنده و کارگردان برقرار بود و نویسنده و کارگردان به من به شخصه خیلی کمک می‎کردند تا نقش من به درستی شکل بگیرد.

آزاده سیفی در گفتگو با خبرگزاری میزان پیرامون آخرين فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری و همکاری با قاسم جعفری گفت: سال ۱۳۹۳ در مجموعه تلویزیونی «پرده نشین» با بهروز شعیبی کار کرده بودم و در زمينه تئاتر هم فعالیت داشته‌ام. خیلی سال پیش نقشی در سريالى به کارگردانی قاسم جعفری بازی کرده بودم که البته نقش من کوتاه بود و تا جایی که می‌دانم این سريال تلويزيونى به مرحله پخش هم نرسید.

وی پيرامون چگونگى حضور خود در سريال «زندگی زیبا است» ابراز كرد: وقتی متوجه شدم كه قاسم جعفرى قرار است سريال «زندگی زیبا است» را بسازد به دفتر وى رفتم و تست دادم و روال عادی را طی کردم تا برای نقش شخصيت نگار در این سریال انتخاب شدم. فکر می‎کنم همه بازیگران دیگر هم به همین روال انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

اين بازيگر سينما با اشاره به همکاری با قاسم جعفری در سريال تلويزيونى «زندگی زیبا است» اظهار داشت: همه ما با عشق در این سریال بازی کردیم و در سخت‌ترین شرایط با بیشترین انرژی کار می‌کردیم. تعامل خوبی میان گروه بازیگران، نویسنده و کارگردان برقرار بود و نویسنده و کارگردان به من خیلی کمک می‎کردند تا نقش من به درستی شکل بگیرد.

بازیگر سریال «پرده نشین» اضافه کرد: شخصيت نگار در سريال «زندگی زیبا است» دختری صرفا پولدار نیست بلکه دختری است که دغدغه مالی ندارد، اما آسیب‌ها زیادی خورده و مشکلات خودش را دارد. فکر می‌کنم به خاطر کمک‌های قاسم جعفری؛ کاراکتر‌ها هیچکدام باسمه‌ای از آب در نیامدند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

تاثير خاطره نگاری بر استحكام پایه‌های ادبیات دفاع مقدس

یک نویسنده کتاب گفت: ادبیات دفاع مقدس در حوزه خاطره نویسی از رشد بسیار مناسبی برخوردار بوده است، البته بخش رمان و کتاب‌های داستانی نیز توانسته اند حرکت‌های خوبی انجام دهند، همین خاطره‌ها در آینده زمینه‌های مناسبی برای ایجاد رمان‌هایی ارزنده و ارزشمند خواهند بود خاطره نگاری پایه‌های ادبیات دفاع مقدس را مستحکم کردند.

ساسان ناطق در گفتگو با خبرگزاری میزان پیرامون ادبیات دفاع مقدس در هفته کتاب گفت: تلاش‌های بسیاری برای انعکاس و ثبت خاطرات و وقایع دفاع مقدس طی این سال‌ها رخ داده و کتاب‌های بیشماری منتشر شده است، اما هنوز نتوانسته‌ایم دین خود هشت سال دفاع مقدس به خوبی ادا کنیم، البته ایراد در تولید نیست بلکه مشکل در عظمت کار نهفته است.

وی استقبال از کتاب‌های ادبیات دفاع مقدس را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: بازخورد‌ها نشان می‌دهد ادبیات دفاع مقدس توانسته جای خود را در طی سال‌های اخیر باز کند، در عین حال پختگی آثار تولید شده نیز به افزایش مخاطبان افزوده است، ارتباط مخاطبان با نویسندگان و نظرات آنان سبب شد نویسنده و ناشر راه را برای تولید کتاب باز ببینند.

ناطق اشاره‌ای به اهمیت و جایگاه ادبیات دفاع مقدس در بین مخاطبان کتاب کرد و افزود: کار پیرامون دفاع مقدس آنقدر بزرگ و آنقدر گسترده است که تمام تلاش‌هایی که تا به حال انجام شده تنها بخش کوچکی از دریای پهناور هشت سال دفاع مقدس را شامل شده و خواننده هنوز به دنبال نکاتی بکر و شنیده نشده است.

نویسنده کتاب «نامه رسان» به روند انتشار کتاب‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه افزایش قیمت‌های مواد اولیه و کتاب لطمات اقتصادی بسیاری را بر حوزه نشر وارد کرده است در این راه ناشران تلاش بسیاری کردند تا بتوانند به تولید کتاب خصوصاً کتاب‌های دفاع مقدس بپردازند.

وی به تولید کتاب‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تاکنون کتاب‌های متعددی پیرامون فرماندهان ارتش، سپاه، بسیج جهاد، نیروی انتظامی و نیروی هوایی نوشته شده است، اما نهضتی که اخیراً شکل‌گرفته تلاش دارد تا گام‌های بلند‌تر و موثرتری را بردارد و نکات نگفته هشت سال دفاع مقدس از زبان فرماندهان ارشد بیان کند.

ناطق بار دیگر بر ابعاد بزرگ ثبت و ضبط خاطرات پیرامون هشت سال دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: هنوز روایت‌های ناگفته‌بسیاری وجود دارد که به خاطر بیان نشدن پنهان مانده که باید به آنان پرداخت. مقام معظم رهبری نیز پیرامون انتشار خاطرات و رخداد‌های ۸ سال دفاع مقدس تاکید ویژه‌ای نموده اند زیرا این کتاب‌ها برای مخاطبان جذاب است.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

نویسنده کتاب «فرماندهان نبرد» پیرامون ایجاد نهضت خاطره گویی تصریح کرد: تاکید و تمهیدات ویژه مقام معظم رهبری و اجرای آن توسط رحیم صفوی زمینه را برای ایجاد دفتر نهضت خاطره گویی فراهم کرد، این امر اجازه می‌دهد که تمام خاطرات رویداد‌ها و وقایع هشت سال دفاع مقدس بدون کم و کاست و بدون هیچگونه ممیزی برای مخاطبان مطرح شود چنین رویکرد‌های در بالا رفتن سرانه مطالعه نیز بی تاثیر نیست.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات دین و اندیشه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اینجا ادبیات دین و اندیشه نویسنده و کارگردان هشت سال دفاع مقدس ادبیات دفاع مقدس خبرگزاری میزان زندگی زیبا نویسنده کتاب روی جلد کتاب برای مشاهده میزان تیراژ تیراژ کتاب قاسم جعفری کلیک کنید کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی

به گزارش خبرگزاری مهر، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ۱۴۰۳، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی منتشر شد.

مجله خیمه در شماره اردیبهشت در بخش رویدادها و روایت‌ها ۵ رویداد مهم فروردین ماه ۱۴۰۳ را بررسی کرده است. تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه، بررسی ماجرای مسجد سازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴ پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق، بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌الاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر (ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه، روایتی از اشعار روضه‌های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی و برگزاری محفل صد هزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه‌ای.

سوژه بخش چهره خیمه، «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی است. آثار این بانوی نویسنده متولد اردیبهشت، از نگاه ۱۶ نویسنده و کارشناس حوزه و دانشگاه بررسی شده است.

این چهره‌ها عبارتند از: محسن چینی‌فروشان، موسی بیدج، حسن احمدی، حبیب احمدزاده، غلامرضا حیدری ابهری، ناصر نادری، مریم جلالی، آسیه رحمتی، حسین راجی، سیدمحمد مهاجرانی، سیده مریم شهیدی کریمی، رقیه فاضل، علی مهدوی، بهاره بهنام نیا، زهرا شیرخانیان.

مجله خیمه در بخش پرونده ماه به ۱۲ سال تلاش برای حل مشکل فقهی اهدای عضو پرداخته و ماجرای اهدای عضو ۱۲ طلبه و ۴ مداح را بررسی کرده است. پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است. این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴ مداحی آشنا می‌کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده‌اند.
همچنین ایرج فاضل، ۱۲ سال پیگیری برای رفع محدودیت‌های فقهی و قانونی اهدای عضو را تشریح کرده است. علی اکبر صالحی هم چگونگی عبور از نگاه بسته مذهبی در این موضوع را بیان کرده است. کتایون نجفی زاده، از سه دهه تلاش و دیدارهایش با مراجع قم و نجف به ویژه دیدارش با آیت الله سیستانی گفته و کمیل نظافتی، اهدای کلیه‌اش به کودک کلاله را تشریح کرده است. مهدی حیدری هم از مستند ساخته شده درباره ماجرای این کلیه گفته است.

خیمه در بخش یادمان به سراغ یادبود مرحوم محمود امیری، مدیر انتشارات و کتابفروشی امیری رفته و ماجرای کتاب مهدی آذر یزدی، کتابفروشی امام حسین و شهادت دو برادر مرحوم امیری را روایت کرده است. همچنین مرتضی آخوندی، مدیرانتشارات دارالکتب الأسلامیه از روایت پنج دهه دوستی‌اش با مرحوم امیری سخن گفته و روایت علی قائمی، محقق و نویسنده‌ای که ۵۰ کتابش در انتشارات امیری منتشر شده است هم در این بخش آمده است. محمدهادی فاضل، مهدی رئوفی، مرضیه امیری و سید یاسر شریفی از نزدیکان آن مرحوم هم یادداشت‌هایی در این پرونده نوشته‌اند.

این شماره از مجله در بخش کتاب خیمه هم به آشنایی با ۶۳ نویسنده و تصویرگر انتشارات خیمه پرداخته و به مناسبت نمایشگاه کتاب، موضوعات زیر را هم از نظر گذرانده است:

کتابی کاملاً کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»

مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک.»

کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی

یادداشت‌های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

شماره اردیبهشت خیمه، با سرمقاله‌ای از حجت الاسلام دکتر محمدرضا زائری (مدیرمسئول مجله)، و نیز یادداشت‌هایی از ۷ نویسنده و چهره حوزوی و دانشگاهی در آغاز مجله، منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه مجله خیمه با شماره ۰۹۰۲۸۲۴۲۹۸۱ تماس بگیرند.

کد خبر 6086179

دیگر خبرها

  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است