Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر پنج شنبه در آئین تبادل قرارداد همکاری فی مابین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به احداث پروژه‌های اثرگذار در حوزه درمان و بهداشت، گفت: با وجود محدودیت‌های کرونایی، اما به لحاظ تقویت و تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیز امکانات به بیمارستان‌های گیلان اقدامات خوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۶۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی دولتی استان گیلان اضافه شده که میزان اثرگذاری آنها در دوران کرونا قابل توجه است.

استاندار گیلان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در ایام کرونا، اضافه کرد: تجهیز تخت‌های ای سی یو، سی تی اسکن و ام آر ای و اکسیژن سازهایی که برای بیمارستان‌های تازه تأسیس بود، در دوران پیک کرونا قابل تقدیر است.

زارع با بیان اینکه گیلان به جهت داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه همواره میزبان گردشگران و مسافران در فصول مختلف است، افزود: درصدی از مبتلایان و بیماران و بستری‌ها افراد غیربومی هستند که در طول ۱۷ ماه گذشته، همه مراجعه کنندگان در مراکز درمانی خدمات دریافت کردند.

وی با اشاره به جزئیات قرارداد بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و قرارگاه سازندگی خاتم، بیان کرد: حجم ریالی این قرارداد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار گیلان با ابراز امیدواری مبنی بر تکمیل و اجرای این قرارداد در موعد مقرر، گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان این قرارداد تأمین اعتبار مشخص دارد و امیدوارم در مهلت زمانی مقرر و با حمایت دولت به سرانجام برسد.

گفتنی است؛ که به موجب این قرارداد مرکز آموزشی درمانی ۳۵۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان پورسینا رشت احداث و دانشکده پزشکی سایت لاکان نیز تکمیل می‌شود.

کد خبر 5258746

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع حوزه بهداشت و درمان استان گیلان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا واکسن کرونا ایلام شیوع کرونا حجاب و عفاف گرگان اردبیل اراک عکس استانها سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است