Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس احتمالا واکسن کرونا در افرادی که دچار اختلال دستگاه ایمنی به اندازه افراد سالم موثر نیست، اما حتی در چنین وضعیتی این افراد تا حدودی در برابر عفونت کرونا محافظت می‌شوند.

برای همین است که واکسیناسیون برای افرادی که به علت دچار بودن به بیماری‌های مانند ایدز یا مصرف داروهای خاص دچار نقصان دستگاه ایمنی هستند، توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور مهم است که افراد خانواده، دوستان و مراقبان چنین افرادی نیز واکسینه شوند، در  نتیجه احتمال انتقال ویروس از اطرافیانشان به آنها هم کاهش یابد.

از جمله افرادی که دچار نقصان دستگاه ایمنی هستند، می‌تواند به افراد HIV مثبت یا مبتلا به ایدز، افراد پیوند عضو شده، برخی بیماران دچار سرطان و افراد مبتلا به اختلالات خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری التهابی روده و لوپوس نام برد.

واکسن‌های کرونا در شمارهای بزرگی از افراد دچار اختلال دستگاه ایمنی آزمایش نشده‌اند. اما داده‌های محدودی که در دست است و تجربه‌های پیشین با واکسن آنفلوانزا و ذات‌الریه هم نشان می‌دهند که واکسن‌ها در این افراد دارای نقصان ایمنی مانند افراد دیگر به خوبی عمل نمی‌کنند. این امر به معنای آن است که افرادی که دستگاه ایمنی ضعیف‌شده دارند باید به رعایت احتیاطاتی مانند ماسک زدن و اجتناب از تجمعات بزرگ ادامه دهند.

«شبکه ملی فراگیر سرطان» آمریکا می‌گوید گرچه اغلب افراد دچار سرطان باید در اولین فرصت واکسینه شود، اما افرادی پیوند سلول بنیادی یا درمان با CAR T cell می‌شوند، باید دست کم سه ماه پس از این درمان صبر کنند و بعد واکسیناسیون انجام دهند. این تاخیر برای این است که واکسن حداکثر تاثیر را داشته باشند.

پژوهشگران در حال بررسی این موضوع هستند که در بیماران پیوند عضو شده آیا لازم است یک دوز اضافی واکسن تزریق شود تا اثربخشی واکسن بیشتر شود یا نه.

دستورالعمل در فرانسه این است که افراد دچار نقصان امینی مانند افرادی که پیوند عضو شده‌اند و داروهای رد پیوند دریافت می‌کنند، سه دوز واکسن کرونا دریافت کنند. در اسرائیل هم اخیرا دادن یک دوز اضافی واکسن فایزر به بیماران پیوند عضو شده و سایر افراد ضعف دستگاه ایمنی شروع شده است.

در آمریکا هنوز دولت درباره دادن دوز اضافی واکسن به این گروه بیماران تصمیمی نگرفته است، اما برخی از بیماران شخصا این کار را انجام داده‌اند.

کد خبر 614685 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس پیوند عضو شده دستگاه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد