Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پزشک متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علائم تنگی نفس و سرفه در مرحله دوم سیر بیماری کووید ۱۹ و معمولا از هفته دوم به بعد بروز پیدا می کند.

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهدامروز  به نقل از دکتر مصطفی جعفری گزارش داد: علائم مرحله نخست ییماری شامل تب، لرز، ضعف شدید، بی اشتهایی، بدن درد، اسهال و استفراغ است و در این مرحله،  علائم قفسه سینه مانند تنگی نفس و سرفه بارز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در زمانی که مرحله نخست طی می‌شود برخی بهبود علائم‌ها در فرد بیمار دیده می‌شود، اما در برخی بیماران از روز ششم شاهد علایم تنفسی هستیم که این موضوع برای برخی‌ها با تأخیر تا روز چهاردهم و برای افراد مسن‌تر دیرتر هم مشهود می‌شود.
این پزشک متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وقتی بیمار نیاز به تست حلق (پی. سی. آر)   پیدا می کند که با یک فرد شناخته شده مبتلا به کرونا در فاصله کمتر از ۲ متر و زمان بیشتر از ۱۰ دقیقه تماس داشته باشد.
جعفری ادامه داد: در زمانی که با فردی در ارتباط هستیم که مشکوک به کروناست اما از مثبت بودن وی اطلاعی نداریم باز هم باید تست حلق را بدهیم تا خیالمان راحت باشد که مشکلی نداریم و اگر هم مشکلی وجود دارد بلافاصله و بدون تأخیر رسیدگی شود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ۲۰۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از روز گذشته (چهارشنبه) تا امروز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۶۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۲ هزار و ۵۵۲ نفر از آنها بستری شدند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!

به گزارش ورزش سه دانیال اسماعیلی فر که مثل بازی های قبلی پرسپولیس در نقش مدافع راست در ترکیب اصلی این تیم مقابل ایرالکو حاضر شده بود با بیماری در این دیدار به میدان رفت. 

شرایط این بازیکن به گونه ای بود که حتی در زمان گرم کردن قبل از بازی هم صدای خس خس سینه او شنیده می شد. 
به نظر می رسد دانیال با وجود بیماری  در ترکیب تیمش قرار گرفته بود چرا که مدام سرفه هم می کرد و از نظر تنفسی مشکل داشت. 
اسماعیلی فر بعد از حضور فرشاد فرجی در زمین یک خط جلوتر رفت و در پست وینگر راست بازی کرد که فروغ لازم را نداشت. 

او با وجود بیماری و سرفه هایش تا دقیقه 120 هم در زمین ماند و یکی از پنالتی های تیمش را از دست داد تا از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند. 

اسماعیلی فر که به دلیل محرومیت بازی سپاهان را از دست داده امروز در تمرین ریکاوری هم حاضر نبود تا شرایط جسمانی اش به حالت عادی برگردد.

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور