Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- گردهمایی تخصصی حجاب با عنوان "حریم مروارید" با حضور بانوان و فعالان عرصه عفاف و حجاب در رشت برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، گردهمایی تخصصی حجاب با عنوان "حریم مروارید" عصر امروز با حضور بانوان و فعالان عرصه عفاف و حجاب استان گیلان در مجتمع فرهنگی حضرت زهرا(س) رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل خانواده در این مراسم با اشاره به ضرورت حفظ حریم، خودشناسی و رعایت عفاف و حجاب اظهار داشت: حفظ حریم در زندگی انسان‌ها همواره حائز اهمیت است و چند بخش زندگی انسان از جمله شخصیت و شاکله باید حریم داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمد برمایی، خودشناسی را ارزشمند دانست و با اشاره به مسئله حجاب خاطرنشان کرد: اگر شخص می‌خواهد حریم خودش را متوجه شود باید به میزان ارزشمندی خود پی ببرد و انسان‌های ارزشمند از هوش و اخلاق بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه انسان باید خودش را ارزان نفروشد تصریح کرد: انصاف و خویشتن‌داری از دیگر ویژگی‌های هوش اخلاقی است و سخت‌گیری‌ها و تعصب‌های غلط همواره مشکل‌ساز است در حالی‌که دین اسلام دینی سختگیر نیست.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به انواع چادر و حجاب ابراز داشت: حجاب و عفاف فقط به زنان اختصاص ندارد و حجاب و عفاف مکمل یکدیگر هستند و باید ببینیم چطور فرد گاهی بی‌حریم می‌شود.

برمایی برخی فشارهای زیاد، تعصب‌های بی‌جا، تجربیات تلخ و شکست‌های عاطفی را از جمله عوامل تاثیرگذار در بی‌حریم شدن دانست و بیان کرد: سخت‌گیری‌ها و برخی تعصب‌های غلط همواره مشکل‌ساز بوده است.

وی با بیان اینکه مفاهیمی مانند گذشت، عشق و محبت و مادری تغییر نمی‌کند و نمی‌توان آنها را تغییر داد خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کامل عفاف و حجاب برای جامعه هستند.

افزایش 31.7 درصدی ثبت ازدواج در گیلان؛ ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند مشارکت عمومی است نماینده ولی‌فقیه در گیلان: حضور خودجوش مردم در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اثر گذار است نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان: دولت جدید با همراهی نمایندگان مجلس به انتظارات مردم پاسخ دهد

کارشناس مسائل خانواده با تاکید بر اینکه مسئله رعایت حجاب به آقایان هم مربوط می‌شود گفت: عده‌ای تصور می‌کنند حجاب فقط به زنان مربوط می‌شود و گردهمایی و تجمع‌هایی برای این موضوع برگزار می‌شود در صورتی که این موضوع در آقایان هم باید رعایت شود.

برمایی با بیان برخی مصداق‌ها و شاخصه‌ها در طول زمان تغییر نمی‌کند و ابراز داشت: انسان باید تلاش کند تا در تله بی‌ارزشی و بی‌اخلاقی نیفتد و در عین حال حریم‌ خود را حفظ کند البته خودشناسی یکی عوامل تاثیرگذار در توجه به زیبایی‌های درونی است.

انتهای پیام/612/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • حمایت نمازگزاران خرم آبادی از اجرای طرح نورفراجا
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس