Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه فناوری و فضا در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی مانند «ساخت دستگاه کمک کننده انتقال مواد آتش زا با توان تولید داخلی»، «هشدار دانشمندان درباره گرمایش بی‌سابقه زمین»، «بومی سازی نانوماسک‌ها برای محافظت از صنعتگران و کادر درمان»، «ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی آغاز شد»، «همه واکسن‌های ایران‌ساخت کرونا در یک نگاه»، «حضور ۲۰ شرکت حوزه سلامت در نمایشگاه بین المللی اوراسیا»، «کانون‌های فارغ‌التحصیلان خارجی در ایران راه‌اندازی می‌شود»، «پیشرفت کشور نیازمند نگاه ویژه به علوم پایه و زمین شناسی است» همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت دستگاه کمک کننده انتقال مواد آتش زا با توان تولید داخلی

 شفیعی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری، با اشاره به تولید دستگاه شعله گیر یا آتش خفه کن اظهار کرد: آتش خفه کن در لوله‌هایی که مواد گازی، پالایشی، پتروشیمی و مواد نفتی  انتقال می‌دهند، موثر واقع شده است و اگر در مسیر انتقال این مواد آتش سوزی صورت بگیرد، آتش به کمک دستگاه آتش خفه کن خاموش می‌شود.

او افزود: قبل از ساخت دستگاه آتش خفه کن یا به اصطلاح ساده‌تر شعله گیر، هنگام انتقال مواد آتش زا اگر در مسیر حریق صورت می‌گرفت امکان خاموش کردن آن وجود نداشت تا زمانی که این مواد به مقصد رسیده و خاموش شود.

شفیعی با اشاره به اینکه چه کسانی از شعله گیر استقبال کردند، گفت: از فناوری شعله گیر یا آتش خفه کن، پالایشگاه‌های نفت، پتروشیمی‌ها و هر جایی که خطوط انتقال مواد آتش زا وجود دارد بهره می‌برند و شرکت ما تا جایی که بتواند به این افراد خدمات می‌دهد؛ به جز ایران کشور‌هایی که به این فناوری رسیدند تعدادشان محدود است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد:  این دستگاه باتوجه به کیفیت بالا صادرات و صرفه جویی ارزی بسیار خوبی که در این صنعت داشته، در میان جامعه مخاطبان مقبول واقع شده است.

او با اشاره به تولید دستگاه شعله گیر یا آتش خفه کن اظهار کرد: علاوه بر اینکه دستگاه شعله گیر یا آتش خفه کن بازار فروش بسیار بالایی دارد، با توان تولید داخلی و به کمک جوانان و نخبگان ایرانی بیش از ده‌ها دستگاه از این فناوری جدید ساخته شده و به بومی سازی کامل رسیده است.

هشدار دانشمندان درباره گرمایش بی‌سابقه زمین

به نقل از  اسپوتنیک به نقل از نشریهSky News ، کارشناسان یادآوری کردند که اخیراً در دهکده لایتون کانادا دمای هوا به ۴٩/۶درجه سانتی گراد رسیده که رکورد بی سابقه دما برای این منطقه است و باعث وقوع آتش سوزی در جنگل ها و منجر به مرگ صدها نفر در ایالات متحده و کانادا شده است. به گفته دانشمندان، کره زمین از چنان مرزی عبور کرده است که در آن اندک گرم شدن اقلیم می تواند منجر به افزایش فوق العاده دمای هوا شود.

کارشناسان گروه بررسی پدیده های آب و هوایی (World Weather Attribution) در نتیجه تجزیه و تحلیل آماری به این نتیجه رسیدند که در گذشته چنین گرمایی معمولاً هر هزارسال یک بار اتفاق می افتد و اگر گرمایش جهانی نبود ، احتمال رخ دادن آن ١۵٠ برابر می‌شد. فردریک اوتو از دانشگاه آکسفورد گفت: این احتمال وجود دارد که امروز شاهد چنان گرمای شدید هوا باشیم که قبلاً فقط با گرم شدن بسیار بیشتر اقلیم انتظار آنرا داشتیم .

طبق پیش بینی سوكیو فیلیپ، متخصص موسسه هواشناسی سلطنتی هلند، در آینده چنین گرماهایی در کره زمین که قبلاً "غیرممكن" به نظر می‌رسید، بسیار بیشتر رخ خواهد داد. دانشمندان نتیجه گرفتند اگر درجه حرارت در این سیاره تا سال ٢٠۴٠ به طور متوسط ​​دو درجه افزایش یابد، هر پنج تا ١٠ سال یک بار فاجعه های مشابه آنچه در دهکده لایتون کانادا اتفاق افتاده است، رخ خواهد داد.

پیش از این دانشمندان دانشگاه موناش در ملبورن و دانشگاه شاندونگ در چین تخمین زده بودند که سالانه چندین میلیون نفر به دلیل گرم شدن کره زمین جان خود را از دست می دهند.

آنها داده های ۴٣ کشور در تمام قاره ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که مردم٠/۵ بار کمتر بر اثر سرماخوردگی می میرند و تعداد مرگ های ناشی از گرما ٠/٢ درصد افزایش می یابد. بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از گرما، در اروپا و از سرما،  در کشورهای آفریقایی ثبت شده است.

بومی سازی نانوماسک‌ها برای محافظت از صنعتگران و کادر درمان

تقوی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری، اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان با استفاده از فناوری نانو الیاف دو محصول تولید کرده که یکی درحوزه صنعت و محیط زیست و دیگری در حوزه سلامت کارایی دارد.  

او ادامه داد: محصول اول غبارگیر‌های صنعتی با فناوری نانو الیاف  است که در صنایع بزرگ و کوچک کشور از قبیل صنایع فولاد، مس، آلومینیم، سرب و روی، سیمان، گچ، آرد و ماکارونی، روغن‌های خوراکی، رنگ و رزین کار برد دارد و دیگری نانو ماسک‌های تنفسی هستند که نوع صنعتی و عمومی آن در حال تولید است.

این مدیرعامل با اشاره به اینکه مزیت نانو فیلتر‌ها افزایش طول عمر و مقرون به صرفه بودن برای صنایع است، تصریح کرد:  برای فیلتر‌های صنعتی، کارخانجاتی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند از محصول ما استقبال کردند.

تقوی بیان کرد: از فیلتر‌های صنعتی در اغلب  صنایع کشور و صنایعی که در پروسه تولید خود غبار و آلایندگی تولید می‌کنند استفاده می‌شود و نانو ماسک‌ها در مراکز درمانی و نیز صنایعی که در محیط خود ذرات میکرونی دارند کارایی دارد. کشور‌های آمریکا، آلمان، ژاپن و جمهوری چک به این فناوری دست یافتند.

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه ایران در رتبه ۴ فناوری نانو قراردارد، اظهار کرد:  ماسک‌هایی که در این شرکت دانش بنیان با فناوری نانو و با تایید ستاد توسعه فناوری تولید می‌شود دارای تاییدیه  ستاد نانو هستند و در سطح بسیار بالایی از راندمان کار می‌کنند.

او ادامه داد: تولید نانو ماسک که از سال ۱۳۹۶ کلید خورده و بعد‌ها در زمان شیوع کرونا بسیار مورد استقبال مراکز درمانی و مراکز کرونایی قرار گرفت. از نانو ماسک‌ها هم در صنایع و هم مراکز درمانی کشور استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به تولیدات این ماسک‌ها اظهار کرد: محصولات ما در کارخانه‌ای به مساحت ۲۵۰۰ متر در حال تولید است و با اخذ پروانه بهره برداری تولید از سازمان صمت بیش از ۳۰۰ هزار عدد نانو فیلتر و بیش از یک میلیون نانو ماسک ظرفیت تولید سالیانه این شرکت دانش بنیان بوده که به بومی سازی کامل رسیده است.

ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی آغاز شد

محمد حسین قمری، دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری، اظهار کرد:  از امروز (شنبه ۱۹ تیر) ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی آغاز شد و تا ۲ مرداد ادامه دارد.

قمری در ادامه با بیان اینکه این آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود، ادامه داد: آزمون استخدامی بخش خصوصی سال ۱۴۰۰ در شهریور برگزار خواهد شد و پس از آن فرآیند مصاحبه با شرکت‌ها آغاز می‌شود.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی  توضیح داد: داوطلبان می‌توانند بر اساس مهارت‌ها و شایستگی‌هایشان، شغل مورد نظر خود را انتخاب کنند، همچنین شرکت‌های مطرح و مرتبط و استان‌های متقاضی شغل خود را ببینند.

به گفته‌ این مقام مسئول، در پنجمین آزمون استخدامی بخش خصوصی، بیش از ۴۳۰۰ سازمان و شرکت دانش‌بنیان، صنعتی و تجاری بخش خصوصی اقدام به شناسایی و جذب نیروی انسانی موردنیاز خود برای ۲۳۰۰۰ موقعیت شغلی در سراسر کشور از طریق آزمون خواهند کرد.

او گفت: داوطلبان می‌توانند جهت شرکت در این آزمون که در ۹ دسته شغلی و ۲۲۱ عنوان برگزار می‌شود بر اساس تخصص، شایستگی، علاقه یا رشته دانشگاهی خود در یک یا دو دسته شغلی، از فرصت استخدام در یکی از ۴۳۰۰ سازمان و شرکت بخش خصوصی بهره‌مند شوند.

قمری بیان کرد: این آزمون همانند ادوار گذشته در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن به صورت اینترنتی شامل آزمون‌های شخصیت شناسی، دانش و مهارت‌های عمومی و تخصصی هر شغل از طریق پاسخگویی آنلاین به سوالات چندگزینه‌ای است و مرحله دوم آن در قالب مصاحبه با شرکت‌ها برگزار خواهد شد.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی اضافه کرد: داوطلبان باید برای ثبت نام به سایت آزمون به نشانی www.inre. ir مراجعه کنند.

همه واکسن‌های ایران‌ساخت کرونا در یک نگاه

 کرونا ویروس بیماری مهلکی بود که درمانی نداشت و باعث مرگ تعداد زیادی از مردم جهان شد. اما دانشمندان جهان بیکار ننشستند و از همان آغازین روز‌های شیوع این بیماری برای تولید واکسن آن دست به کار شدند. کشورهایی، چون آلمان، روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و ایران.

دانشمندان ایرانی هم با اتکا به دانش خود و با استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در کشور به این حوزه ورود و واکسن‌هایی با فناوری‌های مختلف ویروس کشته شده، پروتئین نوترکیب و ... تولید کردند.

واکسن نورا از جمله واکسن های است که به همکاری دانشگاه بقیه الله و شرکت دانش بنیان نوآرژن تولید شده است. مدل پروتئین  نوترکیب این واکسن در مرحله بررسی پرونده در سازمان غذا و دارو و دریافت مجوز فاز یک بالینی قرار گرفته است.

در این داده‌نما بخشی از تلاش‌های دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن ایرانی کرونا توضیح داده شده است.

امکان تماشای هم نشینی ۳ سیاره کنار هم با چشم غیر مسلح

کوکرم مدرس نجوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری، با اشاره به اجتماع ۳ سیاره کناره هم اظهار کرد: فردا دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ هنگام غروب آفتاب با چشم غیر مسلح، شاهد اجتماع ماه، سیاره زهره و سیاره مریخ در افق مغرب خواهیم بود، در واقع در زمان اذان مغرب بهترین زمانی است که می‌توان این پدیده را بدون هیچ وسیله‌ای مشاهده کرد.

او افزود: در پدیده اجتماعی سیاره زهره، سیاره مریخ و ماه که در کنار هم خواهند بود، دوسیاره زهره و مریخ اندکی از حلال ماه پایین‌تر دیده خواهند شد و سیاره زهره بسیار درخشان‌تر از دیگر سیاره‌ها خواهد بود و سیاره مریخ در سمت چپ سیاره زهره قرار خواهد داشت.

کوکرم ادامه داد: سیاره مریخ در پدیده فردا به شکل یک ستاره نسبتا پر نور در کنار سیاره زهره که نور آن از بقیه سیارهد‌ها بیشتر است ظاهر خواهد شد. این اجتماع سیاره‌ها فرصتی است که ما علاوه بر ماه بتوانیم دوسیاره نزدیک منظومه شمسی را نسبت به خودمان را با چشم غیر مسلح ببینیم. ماه در این پدیده به ما کمک میکند تا بتوانیم این دو سیاره را راحت‌تر پیدا کرده و آن‌ها را ببینیم.

او گفت: در گذشته معتقد بودند زمانی که پدیده اجتماع دو یا سه سیاره با ماه رخ می‌دهد، می‌تواند نشان دهنده یک اتفاق در آینده باشد که امروزه این باور‌ها از نظر علمی، پایه و اساس ندارد. کسانی که علاقه به دیدن این پدیده و ثبت کردن آن توسط عکس را دارند می‌توانند شامگاه ۲۱ تیر ماه این اتفاق را به صورت چشم غیر مسلح تماشا کنند.

این مدرس نجوم در پایان تصریح کرد: در بین تمام سیاره‌های منظومه شمسی به ترتیب زهره و بعد مریخ و در نهایت ماه است که از بقیه سیارات به ما نزدیک‌تر است که این سه سیاره را فردا بعد از غروب خورشید می‌توانیم کنار هم ببینیم.

حضور ۲۰ شرکت حوزه سلامت در نمایشگاه بین المللی اوراسیا

معصومه شاوردی مدیر توانمند سازی صندق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری، اظهار کرد: پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین المللی اوراسیا با حضور ۲۰ شرکت برگزار شد و در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت که امروزه در شرایط کرونایی و بحرانی که ایجاد شده اهمیت بیشتری پیدا کرده است. 

او افزود: شرکت‌هایی از کشور‌های حوزه اوراسیا در این نمایشگاه حضور داشتند و امکان مذاکره درباره معرفی محصولاتشان با این شرکت‌ها فراهم شده بود. همچنین برای بازدید از محصولات توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و مزاکره با آن‌ها هیئت‌های تجاری از کشور‌هایی مثل افغانستان، روسیه، قرقیزستان نیز حضور داشتند.

شاوردی گفت: هیئت‌های تجاری که از افغانستان در نمایشگاه اوراسیا حضور داشتند، پزشکانی بودند که در بیمارستان‌های افغانستان فعال هستند و درباره محصولات حوزه سلامت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با آن‌ها مذاکره کردند. امید داریم ایران امکان صادرات محصولات حوزه سلامت و پزشکی را به کشور افغانستان فراهم کند.

او ادامه داد: همچنین از سایر کشور‌ها همچون روسیه نیز در این نمایشگاه برای مذاکره با شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولات ایرانی حضور داشتند. با برپایی این نمایشگاه‌ها و دیده شدن شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولاتشان سهم خوبی از صادرات این دستاورد‌ها به دست خواهیم آورد.

مدیر توانمند سازی صندق نوآوری تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که در مذاکره با هیئت‌های تجاری که از کشور‌های همسایه در نمایشگاه بین المللی اوراسیا حضور داشتند، ۱۴ شرکت دانش بنیان بودند که محصولاتشان را به هیئت تجاری افغانستان و روسیه ارائه دادند.

کانون‌های فارغ‌التحصیلان خارجی در ایران راه‌اندازی می‌شود

شناسایی نخبگان خارج از کشور، راه‌اندازی کانون‌های فارغ‌التحصیلان خارجی در ایران و توانمندسازی فارغ‌التحصیلان خارج از کشور در ایران از جمله اهداف مشترک این تفاهم نامه است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این مراسم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه ایرانیان خارج از کشور انجام داده است. آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا کشور‌های مورد توجه ما است تا اقداماتمان را در این زمینه گسترش دهیم. در توافقات انجام گرفته با ستاد کل نیرو‌های مسلح فارغ‌التحصیلان ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

ستاری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از نخبگان ایرانی خارج از کشور جذب شده‌اند. حدود ۳۰ درصد از این افراد در هیئت علمی دانشگاه‌ها فعال هستند و بخش عمده‌ای یا استارتاپ‌های خود را تاسیس کرده‌اند یا در یکی از شرکت‎های دانش‌بنیان و خلاق مشغول فعالیت هستند.

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، در ادامه افزود: باید تسهیلات بیشتری برای دادن تابعیت به نخبگان خارجی ایجاد شود. برای نمونه ما یک متخصص مغز و اعصاب افغانستانی داریم که قبلاً برای تمدید اقامتش باید همچون کارگران در صف‌های طولانی می‌ایستاد.

ستاری بیان کرد: علاوه بر تسهیل در اقامت موفق به کسب تابعیت ایرانی برای برخی از نخبگان خارجی از عراق، افغانستان، سوریه، اسپانیا و دیگر کشور‌ها شدیم. در سال قبل نیز بورسی به ۱۰۰ نفر اول کنکور افغانستان ارائه شد که به شکل جالبی ۷۰ نفر اول آن‌ها به ایران آمدند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره اهمیت منابع انسانی گفت: پتانسیل‌های بسیاری خوبی برای همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری وجود دارد و باید هر چه بیشتر این توانمندی‌ها را در راستای خدمت به نخبگان به کار برد.

راه‌اندازی مجموعه بنیاد فرهنگی دانشجویان بین المللی

در ادامه مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تشکری ویژه از مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان که توسط دکتر ستاری اداره می‌شود دارم که از مجموعه‌های موفق و هدفمند در کشور هستند و وظیفه خود می‌دانم که در این خصوص تشکر کنم.

او ادامه داد: ارزان بودن تحصیل در جمهوری اسلامی و همگرا بودن بسیاری از دانشجویان منطقه با فرهنگ کشور ما از جمله مزیت‌های سیستم آموزشی ما برای نخبگان منطقه‌ای است. شورای سیاستگذاری سیاستگذاری دانشجویان بین‌الملل نیز در سال‌های اخیر فعال‌تر شده است و در این زمینه بستر‌های بسیار مثبتی برای هم‌افزایی وجود دارد.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: در بحث نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد نخبگان تولیت و اشراف بسیار خوبی دارند. تربیت مجموعه‌ای از نخبگان در داخل جمهوری اسلامی ایران که سفیران نظام باشند، از جمله مسائل حائز اهمیت است. مجموعه بنیاد فرهنگی دانشجویان بین المللی نیز در شرف تاسیس است و امیدواریم همکاری‌های دوسویه روز به روز بیشتر توسعه یابد.

حمایت از ۱۰ هزار ایرانی خارج از کشور

همچنین مهدی قلعه نوعی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ما از حدود ۵ سال قبل در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برنامه‌ای جدیدی را آغاز کردیم که بر اساس یک پلتفرم ایرانیان خارج از کشور با پژوهشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی داخل کشور ارتباط برقرار می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر در حدود ۱۰ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور از این برنامه استفاده کرده‌اند. این حجم استقبال باوجود شروط متعدد علمی است که در این برنامه تعیین شده است. 

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری افزود: در راستای استفاده از ظرفیت نخبگانی ایرانیان خارج از کشور، استفاده از آنان برای توسعه صادرات محصولات فناورانه در دستور کار قرار گرفت. در این بین دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ظرفیت بسیار خوبی دارد که می‌توان از آن بهره برد.

پیشرفت کشور نیازمند نگاه ویژه به علوم پایه و زمین شناسی است

 کامبیز مهدی‌زاده مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاح مرکز فناوری و نوآوری علوم زمین اظهار کرد: هر گاه از تفکر و مدیریت نفتی فاصله گرفتیم، پیشرفت حاصل شد. همه ما مدیران نفتی هستیم. مدیریت نفتی مدیریت سیاه است، باید این مدیریت را زیست محیطی و پاک کنیم. اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید به علوم پایه و بخصوص زمین شناسی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. همه چیز از زمین است. اگر بدون نگاه و توجه به زمین حرکت کنیم به زمین خواهیم خورد.

مدیر طرح توسعه فناوری و نوآوری زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی اضافه کرد: امروز روز خوبی برای سازمان زمین شناسی کشور است. سازمانی که بهترین کارشناسان و متخصصین را دارد و بزرگ‌ترین کار‌ها را انجام داده، اما کمترین قدردانی از آن شده است. سازمانی که در اکثر کشور‌های جهان وزارتخانه است.

او افزود: اگر پیشرفتی در عرصه فناوری و نوآوری رخ می‌دهد، معاونت علمی پیشقراول بوده و همه نگاه‌ها به این مجموعه است. علاوه بر افتتاح مرکز فناوری و نوآوری علوم زمین، از دو محصول مهم و راهبردی؛ دستگاه جزر و مدسنج فراصوتی (در مدلسازی پدیده‌های دریایی از جمله امواج و جریان‌های شدید) رونمایی شد.

باید از ظرفیت شتابدهنده‌های تخصصی استفاده کنیم

در ادامه اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن‌ تاکید بر حمایت از شتابدهنده‌های تخصصی کشور گفت: در حوزه زمین شناسی و معدن نیز باید از ظرفیت شتابدهنده‌های تخصصی این حوزه استفاده کرد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد و توسعه مراکز نوآوری و فناوری و حمایت از شتابدهنده‌های تخصصی مستقر در این مراکز، استارتاپ‌ها رشد کرده و به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند و یک برنامه برد- برد برای توسعه و اشتغال در این عرصه ایجاد شود.

تولیدکننده ثروت از طریق اکتشافات مواد معدنی هستیم

علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز در این مراسم افزود: ما سومین سازمانی هستیم که این مرکز را افتتاح کردیم، اما با این تفاوت که این کار توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور انجام شده است. ما تولیدکننده ثروت برای کشور از طریق اکتشافات مواد معدنی هستیم و از این ثروت با شناسایی مخاطرات معدنی صیانت می‌کنیم.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اعلام اینکه سازمان متبوعش در بخش علوم زمین جزو تولیدکنندگان بزرگ تولید اطلاعات پایه است، گفت: کار‌های ما پشتوانه سامانه کاداستر خواهد بود تا افراد متقاضی از اطلاعات این سازمان استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری و فضا گرمایش زمین آزمون استخدامی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی نمایشگاه بین المللی اوراسیا ایرانیان خارج از کشور گفت وگو با خبرنگار فارغ التحصیلان خارج شتابدهنده های تخصصی شرکت های دانش بنیان شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان سازمان زمین شناسی فناوری و نوآوری توسعه فناوری زمین شناسی چشم غیر مسلح دانش بنیان او ادامه فناوری نانو حوزه فناوری حضور داشتند راه اندازی حوزه سلامت سیاره مریخ سیاره زهره بومی سازی نانو ماسک رئیس مرکز بی سابقه کشور ها شرکت ها ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آزمون تخصصی حفظ قرآن و آزمون استخدامی آموزش و پرورش، به صورت همزمان، جمعه ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شوند.

تغییر روز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مشکلاتی را برای برخی از داوطلبان به وجود آورده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور