Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دفتر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد افرادی که اطلاعاتی از باند‌های پشت پرده حملات سایبری و فعالیت باج افزار‌ها در اختیار دستگاه‌های امنیتی و اطلاعات سایبری آمریکا قرار دهند ۱۰ میلیون دلار جایزه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه در حالی منتشر شده است که در هفته‌های اخیر کاخ سفید خود را آماده می‌کند تا طرح دفاع در برابر حملات سایبری و استراتژی‌های گسترده در این زمینه را مطرح کند.

حملات باج افزار‌های در ماه‌های اخیر به یکی از چالش‌های اصلی دولت بایدن تبدیل شده و در شش ماه نخست سال میلادی جاری خسارت‌های زیادی را در زمینه اقتصادی به شرکت‌ها و مراکز مهم آمریکایی وارد کرده است.

گفته می‌شود بسیاری از حملات سایبری و باج افزار‌های در ماه‌های اخیر به شرکت‌ها و خط لوله انتقال سوخت آمریکا از روسیه طرح ریزی شده است. بایدن پیشتر اعلام کرده بود اگر ثابت شود روسیه در این حملات نقش داشته باید خود را برای پاسخ قاطع آمریکا آماده کند.

کاخ سفید قرار است با همکاری پلیس فدرال آمریکا، آژانس‌های ویژه امنیتی و جاسوسی و نیز سازمان امنیت ملی زیرساخت‌های آمریکا گروهی ویژه برای مقابله با حملات سایبری تشکیل دهد.

جایزه ۱۰ میلیون دلاری که به عنوان پاداش معرفی هکر‌ها به مقامات آمریکایی توسط وزارت خارجه این کشور اعلام شده، پیشتر نیز برای طرحهایی چون تعقیب مظنونان عملیات‌های تروریستی و مبارزه با مواد مخدر در آمریکا تعیین شده بود.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد وب سایتی را راه اندازی کرده تا افراد بتوانند از طریق آن گروه‌های هکری و باج افزاری را به دولت آمریکا معرفی و پاداش دریافت کنند.

دولت آمریکا امیدوار است با اعمال سیاست‌های تشویقی بتواند ردپایی از هکر‌ها و گروه‌های پشت پرده حملات سایبری و باج افزار‌ها پیدا کند. تنها در یک مورد از حملات سایبری، در ماه‌های گذشته هکر‌ها با ایجاد اختلال در یکی از خطوط اصلی انتقال سوخت در آمریکا توانستند هفته‌ها انتقال سوخت در برخی ایالت‌های بزرگ این کشور را با مشکل مواجه کنند و مشکلات زیادی را به اقتصاد این مناطق تحمیل کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حملات سایبری باج افزارها دولت آمریکا جو بایدن حملات سایبری باج افزار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد