Web Analytics Made Easy - Statcounter

افغانستان در روز‌های آینده شاهد برگزاری مذاکراتی خواهد بود که برای سرنوشت این کشور حیاتی است. خبرگزاری میزان – در حالی که درگیری‌ها در افغانستان همچنان ادامه دارد، خبر‌های امیدوارکننده‌ای از نتیجه احتمالی مذاکرات بین الافغانی به گوش می‌رسد. تحولات میدانی وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از بازپس گیری ولسوالی «سیغان» در استان «بامیان» و ولسوالی «چخانسور» در استان «نیمروز» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در عین حال حمله طالبان به زندان «قندهار»، سبب انتقال ۲۴۰ زندانی مهم به «کابل»، پایتخت افغانستان شد. تحولات سیاسی «حامد کرزای»، رئیس جمهور سابق افغانستان و از اعضای هیئت ۱۱ نفره مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان در «دوحه»، پایتخت قطر، با اعلام آتش بس میان طالبان و دولت افغانستان در استان «بادغیس»، از آغاز مذاکرات صلح با طالبان طی ۲ روز آینده خبر داد. بیشتر بخوانید: پیشنهاد طالبان برای آتش بس ۳ ماهه درگیری در قندهار، غزنی و بامیان واکنش‌های بین المللی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پس از خروج این کشور در پی اشغالگری ۲ دهه‌ای این کشور، مدعی شد «نیرو‌های نظامی افغانستان اکنون این فرصت را در اختیار دارند تا توانایی خود برای مواجهه با خطرات امنیتی را به نمایش بگذارند.»   از سوی دیگر، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد که واشنگتن همچنان از مذاکرات صلح افغانستان حمایت می‌کند.   این در حالیست که «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، از نقش آمریکا در وضعیت نابسامان موجود در افغانستان انتقاد کرد.   وزارت خارجه پاکستان نیز اظهارات «امرالله صالح»، معاون اول رئیس جمهور افغانستان درباره واکنش نظامیان پاکستانی برای کنترل بندرگاه «سپین بولدک» را رد کرده و گفت «اقدام‌های لازم برای حفظ نظامیان و مردم این کشور، انجام شده است.»   صالح گفته بود که نیروی هوایی پاکستان رسما به افغانستان اخطار داده که هرگونه تلاش برای تسخیر سپین بولدک با واکنش نیروی هوایی پاکستان مواجه می‌شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند