Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@04:39:24 GMT

روزهای گرم بوشهر بوی باران می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۷۶۰۳

روزهای گرم بوشهر بوی باران می‌گیرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواسط هفته آینده با گسترش سامانه‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور، در برخی از ساعات با افزایش ابر، به ویژه در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و شرقی استان، رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: وقوع این ناپایداری‌ها در ساعاتی از ظهر فردا (شنبه) تا بعدازظهر دوشنبه شدیدتر است، بنابراین در این مدت در مناطق مستعد، احتمال ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی افزود: تا فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در مناطق جنوبی و شرقی استان با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی می‌شود و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

انصاری عنوان کرد: جهت وزش باد بیشتر جنوب غربی تا جنوب  و جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

بیشتر بخوانید

هوای بوشهر تا پایان هفته شرجی است پیش بینی ناپایداری‌های جوی برای بوشهر

او بیان کرد: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی به هنگام وقوع ناپایداری ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۴۳ و بندر امام حسن با ۲۶ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

انصاری عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۵۷ بامداد، جزر اول ساعت ۰۷:۰۹، مد دوم ساعت ۱۲:۴۰ و جزر دوم دریا ساعت ۱۹:۴۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضع هوا وضع آب و هوا پیش بینی هواشناسی پیش بینی وضع هوا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

ایسنا/هرمزگان طی روز جاری ناپایداری هایی در وضعیت جوی و دریایی استان پیش بینی می‌شود.

 بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ طی امروز در پاره‌ای از نقاط استان از جمله ارتفاعات، نوار ساحلی و برخی جزایر غربی، تنگه هرمز و مناطق شرقی استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال افزایش لحظه‌ای  سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.  

همچنین در ساعات بعدازظهر امروز افزایش باد جنوب غربی در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان با احتمال گردوخاک مورد انتظار است.

طی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت با گذر یک موج بارشی در پاره‌ای از مناطق غربی، شمالی، شرقی و ارتفاعات رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال افزایش لحظه ای سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.   

توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی، صعود ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود.

طی امروز بویژه در ساعات بعدازظهر و شب، در مناطق دریایی استان وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد. بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

 توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.  

تا اواسط هفته پیش رو در ساعات بعدازظهر افزایش بادهای جنوب غربی تا شمال غربی سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

به لحاظ دمایی از امروز تا اواسط هفته افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • روزهای خنک و بارانی در انتظار مازندرانی‌ها
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود