Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-26@04:42:58 GMT

استادیوم خالی؛ شهرآورد خیالی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۷۷۷۱

استادیوم خالی؛ شهرآورد خیالی

به گزارش طرفداری، نود و ششمین شهرآورد تیم های بزرگ پایتخت پنج شنبه شب در تهران برگزار شده و استقلال با برتری در ضیافت پنالتی ها راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد.

نکته آزار دهنده این مسابقه سرد و کسل کننده، همچون تمام بازی های بدون تماشاگر دوران کرونا، سکو های خالی استادیوم آزادی بود. ورزشگاهی که خاطرات زیادی از بازی های پر شمار دو تیم را در‌ خود‌ خلق کرده ‌و با فریاد و هیاهوی کر کننده تماشاگران قرابت دیرینه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کرونا که آمد جدال سرخابی ها هم تبدیل به یک مسابقه معمولی و دور از هیجان و سر زندگی سابق شد. شهرآورد در روزهای کرونایی هیچ شباهتی به آن رقابت هیجان انگیز و پر شور دو تیم ندارد.

فوتبال از تماشاگرانش اعتبار می‌گیرد. همان ها که در بازی های یورو به ورزشگاه ها رفتند و پیروزی علم و دانش و مدیریت درست برابر این ویروس منحوس را جشن‌گرفتند اما اینجا هنوز این اتفاق رخ نداده است! هر روز بر تعداد مبتلایان و قربانیان افزوده شده و شرایط برای زندگی روزمره و عادی مردم هم سخت و سخت تر می شود. در‌چنین وضعیتی، فوتبال و تیم های بزرگش می توانند به کمک جامعه آمده و بخشی از دل مشغولی ها و مشکلات مردم را با انجام باری های جذاب و مخاطب پسند برای لحظاتی هر‌چند کوتاه و‌ گذرا بر طرف سازند اما شهرآورد ۹۶ چیزی جز مدارا و نرمی برای طی شدن دقایق طولانی بازی با‌خود نداشت! این مسابقه به راستی عیار فوتبال ما را عیان کرد. یکصد و بیست دقیقه سر در گمی و اشتباهات عجیب و غریب و نهایتا اندک هیجانی در ضربات پنالتی!

فوتبال ورزشی است با علاقه مندان پر شمار که بخش عمده ای از‌ مردم‌ ما را به خود مشغول کرده است. مردمی که معمولا طرفدار استقلال و پرسپولیس بوده و با شادی و شکوه و افتخار تیم های محبوبشان اوج می‌گیرند. مردمی که  سالیان سال با‌ حضور یکصد هزار نفری شان ‌در ورزشگاه آزادی چشم فوتبالدوستان دیگر کشورها را‌ گرد کرده و همواره خالق یکی از پر تماشاگر ترین رویداد های ورزشی دنیا بوده اند اما این روزها در اوج مشکلات و گرفتاری های معیشتی و اقتصادی که ترس و واهمه از ابتلا به کرونا هم به آن اضافه شده، باید در خانه و اگر برق نرود، از پای گیرنده های تلویزیونی به تماشای بازی مهم و سنتی پایتخت بنشینند!

شهرآورد امروز به رغم همه تلاشی که در رسانه های رسمی ‌‌و مجازی صورت ‌گرفت، فاصله زیادی با آن روزهای پر تب ‌و تاب گذشته و استادیوم مملو از تماشاگر داشت. این بازی اگرچه در پایان سند صعود استقلال به نیمه نهایی جام‌حذفی را صادر کرد اما حسرت سکوهای خالی آزادی داغ هر فوتبالدوست اهل دلی را تازه کرده و خواهد کرد.

به امید روزی که کرونا برچیده شده و تماشاگران دوباره ورزشگاه ها را پر کنند.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالت فلوریدا، تلاش داشت تا با یک موجود خیالی دست بدهد.

گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی کد خبر 847092 برچسب‌ها خبر ویژه بایدن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • برایتون 0-4 سیتی: تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!
  • دلیل محرومیت پرسپولیسی‌ها؛ پای استقلالی‌ها در میان است!
  • چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • حیرت نیمار از عجیب ترین موقعیت سوزی سال (+عکس)
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • یک قصه خیالی به روایت فراری