Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته مطالبی در فضای مجازی مبنی بر صدور مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب خوزستان به صورت محرمانه منتشر شده که واکنش خوزستانی‌ها و فعالان محیط زیست را در پی داشته است.

شهروندان خوزستان از روز گذشته، یک پوستر قرمز رنگ با عناوین «کارون جان ماست» و «کرخه جان ماست» را به عنوان تصویر پروفایل مشترک خود در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها قرار داده‌اند و به این وسیله اعتراض خود را به این مطالب ابراز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان در این خصوص می‌گوید: اگر طرح‌های انتقال آب متوقف نشوند، مصائب متوجه مردم خوزستان یقینا تشدید می‌شود.

هژیر کیانی در خصوص تبعات اجرای طرح‌های انتقال آب خوزستان اظهار کرد: در دولت به اصطلاح محیط زیستی، به طرز بی‌سابقه‌ای هجمه عظیمی بر خوزستان وارد کردند. سازمان حفاظت محیط زیست به جای انجام وظیفه ذاتی خود از جمله دفاع از حق‌آبه زیستی رودخانه‌ها، بیشتر نقش تسهیل‌گر اجرای پروژه‌های غارت‌گر آب را داشته است.  

وی افزود: رویه‌های این سازمان در طول این سال‌ها برخلاف اصل ۵۰ قانون اساسی و سند ملی حفاظت از محیط زیست ابلاغیه مقام معظم رهبری بوده است. به این شکل، دهن‌کجی کردند و آب را به بهانه شرب، به کام صنایع و توسعه کشاورزی در مناطق کویری انتقال دادند.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان ادامه داغد: رودخانه کارون به هیچ وجه ظرفیت و توان بارگذاری‌های جدیدی مانند طرح آبرسانی بهشت‌آباد را ندارد. ضمن اینکه این طرح هیچ توجیه اقتصادی ندارد و به دلیل پیش‌بینی اعتبارات نامحدود، می‌تواند کمر اقتصاد کشور را خرد کند.

کیانی با اشاره به مطالب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر صدور مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب خوزستان به صورت محرمانه بیان کرد: اگر طرح‌های انتقال آب متوقف نشوند، مصائب متوجه مردم خوزستان یقینا تشدید می‌شود و در آینده باید منتظر خشکی تالاب‌های خوزستان باشیم.

وی تصریح کرد: تنها راه جلوگیری در این خصوص این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خواب بیدار شوند و به وظیفه خود عمل کنند.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان با اشاره به برخی طرح‌های انتقال آب خوزستان بیان کرد: در حال حاضر طرح انتقال آب کوهرنگ۳ در حال اجرا است. تونل یک و ۲ بهشت‌آباد هم سال‌ها است که در حال انتقال آب به رودخانه زاینده‌رود و اصفهان هستند. طرح خرسان به مقصد یزد و کرمان نیز در دستور دولت بوده که امیدواریم اجرا نشود. اگر این طرح هم اجرا شود، دیگر فاتحه خوزستان خوانده شده است.

 

 

اعتراض مردم چند شهر خوزستان به کمبود آب شرب و کشاورزی

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، از سوی دیگر، در پی مشکلات بی‌آبی در خوزستان، مردم این استان عصر روز گذشته با برگزاری تجمعاتی در برخی شهرها خواستار رسیدگی به این مشکل و تامین حق‌آبه رودخانه‌ها شدند.

مشکل کم‌آبی رودخانه‌های خوزستان به ویژه کرخه در روزهای اخیر منجر به بروز مشکل کمبود آب کشاورزی و آب شرب در مناطق روستایی شد.

در حمیدیه، شادگان، سوسنگرد و منطقه زرگان اهواز تعدادی از اهالی با اعلام نارضایتی از وضعیت موجود، نسبت به عدم تامین حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها وهمچنین پروژه‌های انتقال آب کارون ابراز نگرانی کردند.

همچنین چندین جوان در برخی از جاده‌ها در ماهشهر، کوت عبدالله، خرمشهر و ملاثانی اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن جاده کردند که عبور و مرور خودروها برای دقایقی مختل شد اما با حضور نیروهای انتظامی بدون درگیری ترافیک در همه جاده‌ها روان شد.

فریدون بندری، سرپرست فرمانداری بندرماهشهر در گفتگو با فارس اظهار کرد: مسدود کردن مسیر بندرماهشهر به بندرامام خمینی به صورت جدی وجود نداشت و فقط تعداد اندکی افراد نوجوان در پی فراخوانی در فضای مجازی به دلیل مشکلات بی‌آبی اقدام به این کار کردند.

وی افزود: از شروع این اقدام دقایق اندکی سپری شده بود که با حضور نیروهای انتظامی و آتش نشانی مشکل رفع و اکنون مسیر مذکور کاملا امن و قابل استفاده است.

 

دستور رییس قوه قضاییه برای پیگیری مشکل آب در خوزستان

به گزارش جماران؛ مرکز رسانه قوه قضاییه گزارش داد: به دنبال مشکلات ناشی از کمبود آب در استان خوزستان، از روز گذشته و با پیگیری مستمر رئیس دستگاه قضا هیاتی متشکل از نمایندگان ارشد وزارت نیرو و دادستان کل کشور برای بررسی مشکلات پیش آمده و علل وضعیت موجود ، صبح امروز عازم استان خوزستان شد.

مقرر شده است هیات اعزام شده پیگیر راهکارهای فوری حل مشکل آب در استان خوزستان شده و نتیجه اقدامات و همچنین دلایل به وجود امدن وضعیت موجود را به حجت الاسلام ‌و المسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه گزارش کنند.

حجم ویدیو: 1.19M | مدت زمان ویدیو: 00:00:09 دانلود ویدیو

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 قوه قضاییه بی آبی در خوزستان اعتراضات خوزستان بحران آب در خوزستان اعتراض مردم خوزستان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 انتقال آب خوزستان طرح های انتقال آب رودخانه ها قوه قضاییه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد زمین اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، یوسف یوسفی اظهار کرد: در راستای انتقال واحدهای تولیدی (صنعتی، معدنی، خدماتی) و کارگاه‌های آلاینده به خارج از مناطق مسکونی و محدوده سکونتگاه‌ها، دومین جلسه کارگروه تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و سایر اعضا در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات قبل با توجه به اینکه یکی از منابع آلایندگی هوا اراک ذوب ضایعات فلزی در کوره‌های سنتی است بنا بر تصمیم کارگروه مقرر شد برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد با مساعدت شرکت شهرک‌ها زمین اختصاص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد از این پس با اقدام مشترک با صنف ضایعات فلزی کلیه واحدهای متخلف شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص لحاظ شود.

یوسفی ادامه داد: همچنین مقرر شد برنامه چهارگانه پالایشگاه نفت شازند به منظور کاهش آلایندگی گرد و غبار و so2 تا پایان سال اجرایی و در خصوص اتصال ایستگاه سنجش آلایندگی پالایشگاه شازند به شبکه پایش آنلاین تسریع شود.

وی افزود: شرکت پتروشیمی شازند نیز در راستای برنامه زمانبندی کاهش آلایندگی ملزم شد، برنامه کامل حذف فلرها را تا پایان سال به صورت کامل تکمیل و نسبت به خرید و نصب یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با جانمایی محیط زیست از محل اجرای مسئولیت‌های اجتماعی حداکثر تا دو ماه آینده اقدام کند.

کد خبر 751546

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • عوارض آلایندگی کارخانه سیمان پردیس به مردم برسد
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است