Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زاکانی ظهر امروز در دومین روز از سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیئت در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) طی سخنانی با موضوع" روابط متقابل هیئت و دولت" اظهار داشت: بعد از 42 سال برای اولین بار باتدبیر مقام معظم رهبری و فراخوان مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی دولت انقلابی شکل‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: دیگرکسی از ما نمی‌پذیرد که بگوییم نگذاشتند و یا نتوانستیم، در اوج فشارهای اقتصادی، بی‌تدبیری‌های دولت و مشکلات ناشی از کرونا  مردم پای صندوق رأی آمدند و دیگر پذیرفته نیست که دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی خدمت شایسته را به مردم نکنند؛ بنابراین نیاز است این تهدیدات را بشناسیم.

وی بابیان اینکه تهدیدات خارجی اندک بوده و دشمن هر چه تیر داشته شلیک کرده است، ادامه داد: دیگر دشمن نمی‌تواند فشار قابل‌توجهی را به مردم و ملت وارد کند؛ راه‌های نرفته زیادی داریم که باید برویم حتی در منطقه هم هنوز در نقطه شایسته نایستاده‌ایم و باید اثرگذاری خود را بالاتر ببریم.

زاکانی بر ناچیز بودن اثر تحریم آمریکا بر مردم تأکید و تصریح کرد: در داخل کشور وضعیت متفاوت بوده و تهدیدات جدی داریم ؛ این تهدیدات شامل از درون بچه‌های حزب‌اللهی،از درون نهادهای حاکمیتی، درون دولت و متن جامعه می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تهدیدات از درون بچه‌های حزب‌اللهی را موردتوجه قرارداد و گفت: بچه‌های حزب‌اللهی باید در عرصه بوده و تأثیرگذار باشند و نگویند که کار تمام‌شده و دیگر نیاز نیست درصحنه باشیم.

وی با اشاره به تهدیداتی که از درون نهادهای حاکمیتی باید موردتوجه قرار گیرد، تأکید کرد: اگر ما در این زمینه دقت نکنیم این موهبت الهی و یکدست شدن عناصر انقلابی با یکدیگر خود یک نوع تهدید خواهد شد.

زاکانی ابراز کرد: کسی که حفظ نظام را اوجب واجبات دید انقلابی است و در غیر این صورت به درد مسئول بودن نمی‌خورد و یا اگر نظر رهبری را واجب دانست و پیرو او بود به درد مردم می‌خورد در غیر این صورت نمی‌توان او را مسئول جمهوری اسلامی  دانست و به درد مسئولیت‌پذیری نمی‌خورد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مسئول نظام جمهوری اسلامی انقلاب را مقدمه ظهور نداند به درد نظام اسلامی نمی‌خورد؛ درواقع مسئولی که درد نداشت و دغدغه مند نبود به درد کشور نمی‌خورد.

به گفته زاکانی اگر خواستار انسجام اجزای حکومت، پاسخگویی مسئولان در مقابل شعارها و اهداف انقلاب نشویم عملاً همین دولت و مجلس و عناصر مردم را زمین بزنند؛ خداوند یک فرصتی به ما داده که در زمانی در دنیا باشیم که مقدمه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم و اگر این‌گونه فکر نکنیم خطرناک است.

وی سومین تهدید و خطر انقلاب اسلامی از درون را خود دولت دانست و تصریح کرد: این وظیفه ما است که به کمک دولت آمده و آسیب‌ها و فرصت‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیامدن 70 درصد مردم تهران پای صندوق‌های رأی را مورد توجه قرار داد و گفت: این موضوع یک فاجعه بوده و پای انقلاب و نظام اسلامی نوشته می‌شود و کسی نمی‌گوید که مقصر این قضیه دولت است و نه نظام اسلامی.

زاکانی بیان کرد: قبل از انتخابات کار آسان بود اما بعد از انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کار سخت‌تر شده چراکه تازه‌کار شروع‌شده  و اگر آرام بنشینیم ضرر کرده‌ایم؛ امروز که به لطف خدا دست نیروهای انقلاب است دیگر قصور و کوتاهی مسئولان پذیرفتنی نیست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بیکاری، تورم، مشکل ازدواج جوانان، پایین آمدن نرخ باروری و کاهش نرخ رشد جمعیت  در کشور ازجمله مشکلاتی هستند که علت بروز این مشکلات آن است که کسانی مسئول شده‌اند که سر سفره انقلاب بنشینند مصرف کنند و خدمتی برای مردم ارائه ندهند.

وی اظهار کرد: در دوره دفاع مقدس سهم بانوان در خط مقدم سهم اصلی نبود؛ در پشت جبهه سهم اصلی را نداشتند اما در خط مقدم جنگ با دشمن اندک بود؛ امروز در دوره‌ای که جنگ هشت سال در مقابل آن هیچ است سهم اصلی را بانوان بر عهده دارند و سهم آنان به‌شدت ضریب گرفته و نقش محوری در خانواده به عهده دارند.

زاکانی هیأتی شدن بانوان را مورد توجه قرار داد و گفت: بانوان نمی‌توانند مسئولیت‌های خود در دوران  دولت جدید را نپذیرند، باید بپذیریم که کار انقلابی و ادامه راه یک نوع تکلیف است و نباید با نتیجه کاری داشته باشیم؛ باید زحمت خود را بکشیم و در انجام تکلیف بانوان هم بایستی مسئولیت خود را برعهده‌ داشته باشند و هم آقایان را به میدان عمل بیاورند؛ بنابراین نسبت به تهدیداتی که در جامعه انقلابی، متن جامعه، حاکمیت و دولت است باید حساس بوده و بار مسئولیت را برعهده‌گرفته و ادامه‌دهنده مسیر باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در ادبیات سیاسی برخی عناصر هستند که رنگ عوض کرده و نان به نرخ روز خور هستند؛ اما باید در دولت جدید دقت شود که هم کارنامه موفق و هم برنامه داشته باشند؛ الحمدالله امروز ظرفیت‌های مهمی در کشور وجود دارند که می‌توان با کمک آنان دولت جوان انقلابی شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی باید برخی مسئولان ممنوع‌الخروج شوند و جوابگوی عملکرد خود در دولت قبل باشند؛ همچنین اگر یک نفر هم خائن به مردم و نظام بوده باید مجازات شود.

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دیگرکسی شعار از دولت‌مردان قبول نمی‌کند و باید عمل‌گرا بود و فقط عمل و حضور درصحنه مدنظر است؛ ان شالله با حضور مردم و رهبری نظام این پرچم را به دستان صاحب حقیقی‌اش حضرت صاحبت عصر(عج) بسپاریم./ تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: زاکانی ممنوع الخروجی مسئولان بدنه حاکمیت نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، در نشست علنی روز یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود با قرائت این بیت شعر «ما را به جرم آیینه بودن شکسته‌اند/ زیرا به روی رنگ تبسم نکرده‌ایم»، عنوان کرد: ملت بزرگ و شریف ایران در این مدت که به عنوان خادم شما در خانه ملت حضور داشتم، تمام تلاشم را به کار بستم تا صادقانه، شجاعانه و با حرّیت صدای شما ملت در خانه ملت باشم. نور امید را در دل‌های غم‌دیده و صبورتان روشن کنم، فریاد مظلومیت‌تان باشم و از حقوق اولیه شما دفاع کنم، در برابر پدرخوانده‌ها و اربابان زر و زور و تزویر که زندگی را بر شما سخت‌تر کرده در حد توان بایستم به این امید که زندگی زیباتر و آرام‌تری را برای شما رقم بزنم.

وی ادامه داد: از آنجایی که باور دارم با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد، لذا تلاش کردم با سخت گرفتن بر خودم، اطرافیان و دوستانم از امتیازات و فرصت‌ها استفاده نکرده که در دفاع از حق شما ملت زبان گویاتری باشم و همین امر موجب رنجیده شدن و بعضاً از دست دادن دوستان و نزدیکانم شد.

رشیدی کوچی در ادامه خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: خدا را گواه می‌گیرم در این مسیر سخت و گاهاً پرخطر و در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه -چه آن زمان که با طرح ضدمردمی صیانت مخالفت کردم، چه آن زمان که نسبت به عملکرد نامناسب گشت ارشاد تذکر دادم و شنیده نشد؛ چه آن زمان که برای واردات خودرو ایستادگی کردم و مورد غضب مافیای خودرو قرار گرفتم و چه آن زمان که با فیلترینگ و ممنوعیت واردات آیفون مخالفت کردم- لحظه‌ای شک و تردید و ترس به دل راه نداده و بارها مورد تهدید، عتاب، تطمیع، توهین، تخریب و تمسخر قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: در این مدت سعی کردم با شناسایی عامل اصلی آسیب به کشور، نظام، دین و ملت، خار در چشم و تیغ در گلوی جماعت متعصب خشگ‌مغز و پرمدعای سوپرانقلابی و انقلابی‌نماهای متهجر باشم. خوارج مسلکانی که سال‌ها با تمسّک به برخی ظواهر دین و با توهین و تهدید و تزویر و ریاکاری و تخریب، به اسم دین و انقلاب منافع حزبی و شخصی خود را پیش برده و حقوق ملت را پایمال و ملت و نظام را نسبت به شعائر دین، آرمان‌های امامین انقلاب و شهدا بدبین کرده و خون به دل دینداران و دلسوزان و وطن‌پرستان واقعی و رهبری کردند.

رشیدی کوچی تاکید کرد: به آن‌ها می‌گویم از من عصبانی باشید؛ عصبانیت شما از من برایم مقدس و یقیناً توشه آخرتم است. ایستادن در برابر این جماعت که در طول تاریخ بیشترین ضربه را به اسلام زده، وظیفه الهی، انسانی و انقلابی خود ‌می‌دانم.

نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس یازدهم بار دیگر خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: خدا را گواه می‌گیرم آنچه امروز از مال دنیا دارم همان است که قبل از ورود به مجلس داشتم و خدا را شاکرم در این مسیرذره‌ای از قوانین الهی، حکومتی، شرعی و عرفی خارج نشدم. در دفاع از حق شما مردم نه معامله‌ای کردم و نه سکوت کردم. اگر قصوری بوده خارج از توان و اختیار و اراده بوده که همین جا از همه شما حلالیت می‌طلبم و به دعای خیر شما نیاز مبرم دارم و از مردم شریف و عزیز حوزه انتخابیه خود تشکر می‌کنم که این فرصت را به این حقیر دادند.

شیدی کوچی در ادامه با اشاره به چند تذکر دلسوزانه از سوی کسی که با تقدیم پنج شهید، همه چیز خود را برای کشور و نظام داده خطاب به مسئولان گفت: دولت‌مردان گرامی؛ تکرار مسیرها و روش‌های غلط گذشته جز تکرار نتایج غلط و تحمیل هزینه‌های بیشتر عایدی برای کشور نخواهد داشت. حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید با روش‌های نرم و با ظرافت انجام گیرد؛ روش‌های سرهنگی کار را خراب‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: آقایان عزیز! حضور واقعی در بین آحاد مردم آگاهی از مشکلات آن‌ها و فهم و پذیرش مشکلات آن‌ها است و ارائه راهکار در گرو آن است، از ظرفیت جوانان خوش‌فکر و آگاه به جامعه استفاده کنید، تا فرصت باقی است به خواسته‌های به‌حق ملت اهمیت دهید و مسیر را اصلاح کنید.

رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه اگر حرفی زدم برای این کشور، دین، انقلاب و نظام دلسوزانه بود، سخنان خود را با قرائت سه بیت زیر به پایان برد
«باری سوار گرده مردم نکرده‌ایم/ خود را به نعمتی گذرا گم نکرده‌ایم
جنگل گواه باش اگر خانه سرد بود/ یک شاخه از درخت توهیزم نکرده‌ایم
گر درتنور دست تهی پیش برده‌ایم/ یک جو طمع به حرمت گندم نکرده‌ایم».

تقویت دستگاه دیپلماسی از جهت عِده و عُده ضروری است

از سوی دیگر، شبیب جویجری نماینده اهواز در مجلس یازدهم در جلسه علنی صبح امروز در نطق میان دستور، با سلام درود خدمت ملت شریف ایران؛ گفت:قال الله فی محکمه کتابه وقضیْنا إلی بنی إسْرائیل فی الْکتاب لتفْسدنّ فی الْأرْض مرّتیْن ولتعْلنّ علوًّا کبیرًا- فإذا جاء وعْد أولاهما بعثْنا علیْکمْ عبادًا لنا أولی بأْسٍ شدیدٍ فجاسوا خلال الدّیار ۚ وکان وعْدًا مفْعولًا ،آیات چهارم و پنجم سوره بنی اسرائیل به حول و قوه الهی این وعده خداوند متعال قطعا محقق خواهد شد، درود بر مردم، مجاهدان غزه و فلسطین که با عملیات طوفان الاقصی و مقاومت پس از آن تمامی معادلات صهیونیست‌ها را بر هم زدند و درود بر نیروهای مسلح کشورمان که وعده صادق را رقم زده‌ و صفحه نوینی در تاریخ مقابله با صهیونیست‌ها و مسلمان را ثبت نموده‌ و موجبات سرور و شادی مسلمان جهان را فراهم کرده‌اند.

نماینده اهواز در مجلس یازدهم با بیان اینکه نطق خود را در دوبخش به اختصار بیان می‌کنم اظهار داشت: در مقطع زمانی اخیر رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف تاکید فراوانی بر مقوله وحدت، همگرایی و پرهیز از واگرایی نموده‌اند، وحدت حول اصول مشترک و همزمان به رسمیت شناختن سلایق و اختلاف نظرها به دور از دشمنی و تقابل.
وی تصریح کرد: تاکید معظم له در این مقطع در مقابله با مشکلات داخلی و تهدیدهای خارجی باید سرلوحه گفتار و عمل همه قوا و نهادها باشد،در این راستا پیشنهاد می‌گردد دولت محترم و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مرکز یا شورایی در جهت ارائه راهکارهای عملی برای تحقق این مهم ایجاد نموده و همگرایی بیشتر جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی را بر اساس اصول مشترک متفق علیه و در عمل رقم بزند.

وی با بیان اینکه حمایت از دولت‌های مختلف آن هم به دلیل بر دوش کشیدن بار سنگین اداره اجرایی کشور مورد تاکید همیشگی رهبر معظم بوده است و دولت سیزدهم از این قاعده مستثنی نیست، تاکید کرد: اعطای مشورت عالمانه، نقد دلسوزانه و مشفقانه حکیمانه موجب تقویت دولت در جهت حل مشکلات عدیده خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود، جهت‌گیری دقیق دولت در حوزه بین الملل با اولویت همسایگان و کشورهای اسلامی و به ترتیب اولویت سایر کشورهای جهان آن هم بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت قطعا موفقیت‌های بسیاری به ارمغان خواهد آورد، به نظر می‌رسد تقویت دستگاه دیپلماسی از جهت عده و عده در این زمینه ضروری باشد.

این نماینده مجلس در خصوص مسائل استانی و حوزه انتخابیه خود افزود: همانطور که بارها به دلیل اهمیت موضوع تاکید نموده‌ایم مهم‌ترین مسئله در استان خوزستان دارا بودن مدیریت عالی، کلان نگر،برنامه محور ،کارآمد، عدالت محور و در عین حال با ثبات می‌باشد،در بررسی‌های به عمل آمده طی ۴۵ سال پس از انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ استاندار به غیر از مقاطع سرپرستی هدایت استان را به عهده داشتند، به عنوان مثال در مجلس یازدهم تا این لحظه ۴ استاندار، دو استاندار در دولت قبل و دو استاندار در دولت فعلی تغییر نموده‌اند، در این راستا توصیه می‌شود با توجه به همه شاخص‌های کارآمدی، کلان نگری و عدالت محوری دولت محترم اصل ثبات مدیریت را باید مد نظر قرار دهد،چرا که پیشرفت متناسب با استان با توجه به ظرفیت های آن بدون شاخص‌های پیش گفته و ثبات امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ضمن اشاره به بیکاری در استان خوزستان یادآور شد: در واقع بیکاری معضل اول این استان است که برای کاهش معنادار آن سه اقدام اساسی ضروری به نظر می‌رسد، نخست ثبیت فرصت‌های شغلی موجود در بخش‌های مختلف،ثانیا افزایش تعداد فرصت‌های شغلی در سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی، نکته سوم و از همه مهمتر که دغدغه همه مردم استان به ویژه حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه،باوی و کارون بوده توزیع عادلانه و منصفانه فرصت‌های شغلی بر اساس بومی گزینی با اولویت شهرستان محل اجرای پروژه‌ها است.

نماینده اهواز اظهار داشت: تکمیل و نهایی نمودن طرح عظیم ۵۵۰ هزار هکتاری که به فرموده مقام معظم رهبری اگر اجرایی می‌شد چهره خوزستان را دگرگون می‌کرد و با توجه به همین طرح جلوگیری از تمام طرح‌های انتقال آب از کرخه و کارون و رعایت حق آب‌های استان ضروری است.

شبیب جویجری در پایان ضمن تشکر و تقدیر از مردم غیور استان خوزستان ما حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد: به منتخبان جدید دوره دوازدهم مجلس بالاخص منتخبان استان خوزستان و حوزه انتخابیم بریک عرض می‌کنم آرزوی توفیقات روزافزون در جهت حل مشکلات برای آنان از خداوند متعال خواستارم وما توْفیقی إلّا باللّه علیْه توکّلْت وإلیْه أنیب.

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد