Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان موفق به توسعه روش جدیدی برای تشخیص سرطان و شناسایی محل قرارگیری تومورهای سرطانی شدند. خبرگزاری میزان _ آنا به نقل از نیواطلس نوشت: هر چه سرطان زودتر تشخیص داد شود، احتمال درمان و بهبود بیمار نیز بیشتر است. حال محققان دانشگاه ام‌آی‌تی سیستم تشخیصی جدیدی برای سرطان توسعه داده که شامل یک تست ادرار ساده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که جواب این تست مثبت باشد، با یک آزمایش دیگر محل سرطان در بدن نیز مشخص می‌شود.

سیستم ام‌آی‌تی مبتنی بر یک نانوذره طراحی شده مخصوص است که در صورت ابتلای فرد به سرطان، نشانگر‌های زیستی مصنوعی در ادرار تولید می‌کند. از این نانوذره در مطالعات قبلی حوزه تشخیص سرطان استفاده شده بود، اما قادر به شناسایی محل قرارگیری تومور‌های سرطانی نبود. محققان ام‌آی‌تی این چالش را نیز رفع کرده‌اند.

تشخیص سرطان با نانوذرات روشی هوشمندانه است. بسیاری از سرطان‌ها برای گسترش در بدن از آنزیمی به نام «پروتئاز» استفاده می‌کنند که در ماتریکس خارج سلولی، پروتئین‌ها را می‌برد. نانوذرات تشخیصی دارای پوشش پپتیدی هستند که توسط پروتئاز‌ها بریده می‌شوند. بدین‌ترتیب در صورتی که توموری وجود داشته باشد، پوشش نانوذرات بریده می‌شود.

تشخیص سرطان با شناسایی محل تومور سرطانی بسیار متفاوت است. گروه تحقیقاتی ام‌آی‌تی برای پیدا کردن محل تومور‌های سرطانی دستورالعمل نانوذره را تغییر دادند. دانشمندان یک پپتید به نانوذرات اضافه کردند که به محیط‌های اسیدی جذب می‌شود، درست مانند محیطی که تومور‌های سرطانی در اطراف خود ایجاد می‌کنند. بدین‌ترتیب نانوذرات در اطراف تومور‌های سرطانی جمع می‌شوند.

پژوهشگران ذرات مس ۶۴ را نیز به نانوذرات اضافه کردند که نوعی ردیاب رادیواکتیو است و در تصاویر PET یا برش‌نگاری با گسیل پوزیترون می‌درخشد. بدین‌ترتیب محل تومور‌های سرطانی در بدن به وضوح مشخص می‌شود. بیشتر بخوانید: کاهش تلفات ناشی از سرطان با آسپرین

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سرطان سلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرطان سلامت تومور های سرطانی تشخیص سرطان محل تومور ام آی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مدیسن نت، یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آن ها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جست و جو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون