Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در قالب پنج سوال از ۱۰ کارشناس با سابقه بازار سرمایه کشور نظرسنجی در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته کاری آتی که منتهی به سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ است، صورت گرفت. سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار و بازدهی شاخص کل را در هفته آتی چگونه می بینید؟  مثبت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رشد بیش از 5 درصد شاخص کل.  مثبت. رشد کمتر از 5 درصد شاخص کل.  تغییری نمی کند. شاخص کل در محدوده 1 میلیون و 300 هزار درجا می زند.  منفی. کاهش کمتر از 5 درصد شاخص کل.  منفی. کاهش بیش از 5 درصد شاخص کل.

این سوال را به طور مشترک از 10 کارشناس بازار سرمایه پرسیدیم که می توانید نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید. 

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس  توضیحات کورش آسایش گزینه دوم. شاخص هم وزن و فرابورس نسبت به شاخص کل رشد بیشتری خواهد داشت. شاخص هم وزن می تواند از مقاومت عبور کرده و شتاب بیشتری بگیرد. به علت یک روز تعطیلی، شاخص کل نیز احتمالا 2 تا 3 روز مثبت خواهد بود. فردین آقابزرگی گزینه سوم. با در نظر گرفتن انتظارات و عدم تغییر قابل توجه در مولفه های اقتصادی کشور، رشد شاخص با نوسان مثبت اما خفیف ادامه می یابد. آراد پورکار گزینه سوم. به علت اینکه بسیاری از نمادها برای مجامع بسته می شوند و سهامداران با احتیاط اقدام به خرید و فروش می کنند.  علیرضا تاجبر گزینه دوم. عوامل مثبت بنیادی، قیمت های اصلاح شده و جذاب اکثر سهام های بزرگ منجر به رشد شاخص خواهد شد، اما با توجه به محافظه کاری سهامداران در ورود نقدینگی و مقاومت 1 میلیون 300 هزار شاخص کل، این رشد با شیبی ملایم خواهد بود و کمتر از 5 درصد است. احمد جانجان گزینه دوم. بسیاری از سهم ها زیر مقاومت هستند، اگر مقاومت ها شکسته شود شاخص بالا رفته و اگر تغییری نکند، کمتر از 5 درصد و تا حدود 3 درصد خواهد بود. البته وضعیت بازار به نرخ دلار نیز وابستگی زیادی دارد. پیمان حدادی گزینه دوم. شاخص بین 1 میلیون و 300 و 1 میلیون و 320 هزار، همچنین حجم معاملات نیز بالای 6 هزار میلیارد خواهد بود. آخرین مهلت ارائه صورت های مالی در هفته آتی می تواند بیشترین تاثیر را در بازار داشته باشد. محمدرضا صادقی مقدم گزینه دوم. با توجه به روند ورود نقدینگی به بازار به ویژه تبدیل اوراق با درآمد ثابت به سهم روند مثبتی پیش بینی می شود. اما با در نظر گرفتن عرضه بازارگردان ها این روند بسیار شدید نیست. مهدی قلی پور گزینه سوم. با توجه به روند هفته قبل شاخص، نوسان نرخ ارز به نظر می رسد شاخص در این هفته متعادل خواهد بود. احتمالا تا شروع مذاکرات و یا اینکه شاهد تحولات جدید اوضاع سیاسی و بین المللی، مقررات و دستورالعمل های دولتی مانند نرخ خوراک و قیمت گذاری ها نباشیم، این روند ادامه می یابد.  وحید کشمیری پور گزینه دوم. با توجه به اینکه اعتماد عمومی سرمایه گذاران به طور کامل به بازار جلب نشده، رشد بازار مثبت با رشد کمتر از 5 درصد خواهد بود. مهدی میرزایی گزینه دوم. آشکار شدن نتیجه مذاکرات وین و احتمال ریزش نرخ ارز و تصمیمات ناگهانی فروش منتفی خواهد بود. در مقابل، کاهش تحریم ها و دسترسی به دلارهای بلوکه شده می تواند نقش کاهنده در جو روانی نرخ ارز داشته باشد.بازار حالت سکون را طی خواهد کرد و رشد اندکی خواهد داشت.

با توجه به نتیجه این نظر سنجی و انتخاب 70 درصدی گزینه دوم (روند مثبت شاخص کل با رشد کمتر از 5 درصد) به نظر می رسد که روند آتی بازار سرمایه مثبت باشد و شاهد نوسانات زیادی در شاخص کل نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیش بینی شاخص کل بازار سرمایه 5 درصد شاخص کل کمتر از 5 درصد گزینه دوم 1 میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد

محمدعلی شاه‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به نتایج شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در فروردین سال ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: بر اساس آمار‌ها نرخ تورم فروردین ماه در استان یزد ۲.۳ درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۰.۳ درصد کمتر است.

وی از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه زیر گروه‌های کالایی خوراکی‌ها و غیر خوراکی‌ها در استان خبر داد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفندماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه استان یزد برای زیرگروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۲.۲ درصد و برای زیرگروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۴ درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه کالایی خوراکی‌ها رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور (بر اساس رتبه بندی بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ) را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد اظهار داشت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد نیز پس از ماه‌ها به زیر میانگین کشوری رسید، این درحالی است که نرخ برای استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ معادل ۲۹.۳ درصد بود که نرخ کشوری ۳۰.۹ درصد می‌باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه کنترل و پایش تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب خواهد شد تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: رصدخانه کنترل و پایش تورم استان که به ابتکار استاندار یزد ایجاد گردیده، با رصد دقیق ریشه‌های تورمی استان و تدوین طرح‌های بهبود، به صورت مستمر و شبانه روزی تلاش کرد با اجرای برنامه‌های اصلاحی تورم استان را مهار کند و تاکنون در دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نطقه موفقیت چشم گیری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳