Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت بازار سرمایه وضعیت نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشت، گویا مردم و سهامداران دست هایشان را از گوش هایشان برداشته و در حال شنیدن خبر‌های مثبت بازار سرمایه هستند دیگر خبری از صف‌های فروش نیست و انگار اعتماد به بازار سرمایه برگشته است و بعد از مدت‌ها شاخص به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال می‌خواهیم بررسی کنیم این روند مثبت و خوب بازار سرمایه در هفته آتی نیز ادامه دار هست و می‌تواند این محدود را بعد از مدت‌ها رد کند یا خیر؟ در رابطه با این موضوع به گفتگو با کارشناسان پرداختیم.

سهامداران سهام کوچک، منتظر شروع روند صعودی باشند

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که، وضعیت بازار سرمایه در هفته آینده به چه صورتی خواهد بود؟  اظهار کرد: در یک تا دو هفته گذشته پول از سوی سهام بزرگ و شاخص ساز به سمت سهام کوچک بازار آمده است. سهام بزرگ در یک ماه گذشته بازده خوبی برای سهامداران خود داشته  و در حال حاضر بسیاری از سهامداران سود ذخیره می کنند و وارد سهام کوچکتر می شوند و در یکی دو هفته اخیر سهام کوچک تر شروع به کف سازی کردند و دیگر در صف فروش قرار ندارند و اکثر سهام کوچک حجم خوبی خوردند و آماده رشد هستند.

بیشتر بخوانید

سهامداران سجامی نشوند، سود سهام دریافت نمی کنند

او بیان کرد: طی یک هفته اخیر شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل در وضعیت بهتری قرار دارد و نوید بخش این موضوع است که، شرکت های کوچک تر وضعیت بهتری دارند و در آینده شاخص هم وزن وضعیت بهتری نسبت به شاخص کل خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: طی هفته آینده شاخص هم وزن و تک سهم ها، سهام بازیگر محور، سهام کوچک بازار وضعیت بهتری خواهند داشت. در این میان صنایع کوچکتر بازده خوبی خواهند داشت.

هفته آتی وضعیت خوبی در انتظار بورس است

آسایش در پاسخ به این پرسش که، در هفته آتی وضعیت شاخص کل، هم وزن و فرابورس به چه صورتی است؟ گفت: وضعیت بازار سرمایه در شاخص فرابورس مثبت، در شاخص هم وزن مثبت و در شاخص کل نیز مثبت با رشد کم پیش بینی می شود. این وضعیت نشان دهنده این است که هفته آینده وضعیت بهتری را در کلیت بازار خواهیم داشت. زیرا طی هفته گذشته ارزش معاملات بسیار افزایش یافته و پول از اوراق بدهی و صندوق ها خارج و به سمت بازار سهام آمده است.

او بیان کرد: علاوه بر آن هر چقدر به تغییر ریاست جمهوری در تاریخ ۱۲ مرداد نزدیک می شویم وضعیت بازار سرمایه بهتر می شود چون بازار سرمایه انتظار دارد که دولت جدید از بازار حمایت های بیشتری انجام دهد.

او افزود: علاوه بر آن بحث توافق که برای شرکت های داخلی و به خصوص صتایع بانکی و خودرویی می تواند مفید باشد و کلیت بازار را صعودی کند و به طور کلی وضعیت بازار را هفته آینده مثبت پیش بینی میکنیم.

ورود نقدینگی به بازار ادامه دار است

مهرزاد جهانی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که در هفته آتی وضعیت بازار سرمایه به چه صورت خواهد بود؟ اظهار کرد: بازار در روزهای اخیر نشان داد که هیچ تمایلی به اُفت و اصلاح همه جانبه ندارد و همچنان با محوریت تعادل در حرکت است و گاها نقدینگی در گروه های مختلف به گردش در می آید.

او بیان کرد: ارزش معاملات خرد در هفته های اخیر به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است و شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی به بازار طی هفته های اخیر هستیم.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر گزارشات مجامع، گفت: در روزهای گذشته شاهد انتشار گزارشات حسابرسی شده شرکت ها هستیم که خود را برای برگزاری مجامع آماده می کنند.

او بیان کرد: گزارشات با رشد خوبی نسبت به سال قبل همراه شده اند و به نوعی رشد قیمتی سال قبل را توجیه می کنند. از سویی دیگر گزارشات سه ماهه فصل بهار شرکت ها نیز در هفته های آتی به بازار مخابره می شود که انتظار گزارشات مناسب و جذاب در شرکت های بزرگ و بنیادی محور دور از انتظار نیست که تحقق این امر نسبت p/e بازار را به مقادیر کمتر از ۱۰ واحد نیز می رساند و فرصتی را جهت سرمایه گذاری معقول به دید میان مدت و کوتاه مدت فراهم می کند.

روی خوش بازار سرمایه به گروه بانکی 

جهانی در پاسخ به این پرسش که در هفته آتی کدام گروه از صنایع در هفته وضعیت بهتری خواهند داشت؟ اظهار کرد: در هفته آتی احتمالا افزایش تقاضا در گروه بانکی را شاهد باشیم که این امر به واسطه تعدیل بیش از ۲۰ درصدی سودآوری بانک تجارت به کلیت این گروه تسریع پیدا خواهد کرد.

او بیان کرد: بنابراین فعالان بازار سرمایه انتظار تعدیل سودآوری در بانک صادرات را نیز با افزایش تقاضا در تابلوی معاملات نشان خواهند داد. پتروشیمی ها هم که طبق سنوات قبل سود تقسیمی حداکثری را در مجامع خود داشته اند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در هفته منتهی به مجمع معمولا با اقبال حقوقی ها مواجه خواهند شد که موجب معاملاتی متعادل با گرایشات مثبت خواهد شد.

او بیان کرد: گروهی که می تواند در هفته آتی در کانون توجه فعالان بازار قرار گیرد گروه پالایشی است. این گروه به واسطه اعلام نشدن نرخ فرآورده های فصل زمستان توسط شرکت پالایش و پخش، صورت‌های مالی سالانه خود را علی الحساب در سامانه کدال منتشر کرده بودند که احتمالا با اعلام نرخ های زمستان سال قبل، شاهد تعدیل سودآوری در این گروه باشیم.

او تاکید کرد: به نظر می رسد در این روزها، شاخص هم وزن تمایل به حرکتی رو به جلوتر نسبت به شاخص کل دارد که از نشانه های آن می توان به رشد گروه های کوچک دارویی و غذایی، زراعتی و لبنی اشاره کرد که البته در پَسِ این اقبال خبرهایی مبنی بر افزایش نرخ شیر، احتمال فراوان رشد نرخ محصولات لبنی، پر رنگ شدن شایعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نیمه دوم سال، افزایش نرخ حمل و نقل مخازن ریلی و احتمال افزایش نرخ برقی ها به عنوان محرک وجود دارد که به بهترین وجه تعادل را بازار به وجود آورده است.

در پایان با دقت در نظر کارشناسان و با نظر به هفته‌ای که گذشت، انتظار می رود شاخص کل نیز بعد از مدتی استراحت و کسب انرژی، مجدد در کانون توجه واقع شود و به رشد خود ادامه دهد.

گزارش از مریم فدایی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص کل صنایع پتروشیمی پاسخ به این پرسش کارشناس بازار سرمایه وضعیت بازار سرمایه بازار سرمایه وضعیت بهتری هفته آتی شاخص هم وزن هفته آینده سهام کوچک شاخص کل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت