Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار اعضای ستاد نکوداشت مرحوم دکتر داود فیرحی استاد فقید علوم سیاسی که در قم برگزار شد، با تمجید از عزم برگزاری این بزرگداشت گفت: آقای فیرحی یکی از پیشگامان انطباق دین با شرایط جدید در دوره معاصر است. او مسأله ها و اقتضائات دنیای جدید را بیش از حد متعارف میان طلبه ها می شناخت و توام با دین داری، دین را می شناخت و درد آن را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: گاهی یک نفر درد دین دارد اما شناحتی از دین و نیز دنیای جدید ندارد که طالبان و داعش از نمونه های آن هستند. عده ای هم هستند که دین را می شناسند اما درد آن را ندارند و به این فکر نمی کنند که باید در دنیای امروز برای دین کاری کرد. گروهی هم دنیا را نمی شناسند و شناختی از مسائل و روابط و علوم و اقتضائات جدید ندارند. اما مرحوم آقای فیرحی دنیای جدید را به صورت علمی شناخته بود و همزمان علم دین و درد دین را داشت. 

فیرحی می دانست که آنسوی «استبداد دینی» الزاما «بی دینی» نیست؛ بلکه «جمهوری اسلامی» است


سیدحسن خمینی با اشاره به تحصیل دکتر فیرحی در رشته علوم سیاسی و کنش گری های سیاسی وی گفت: دکتر فیرحی از پیشگامان تطبیق دین و دنیای معاصر است که ناشی از ویژگی های یاد شده است.

یادگار امام در خصوص آثار به جا مانده از دکتر فیرحی گفت: آقای فیرحی می دانست که آنسوی «استبداد دینی» الزاما «بی دینی» نیست؛ بلکه «جمهوری اسلامی» است. او تلاش کرد که هرچه بیشتر از مشکلات مفهومی و مصداقی این واژه جدید کاسته شود. علاقه او به امام هم بسیار زیاد بود که بخش عمده ی اینکه برای این میراث امام یعنی جمهوری اسلامی کار کرده بود ناشی از همین علاقه مندی است. آن مرحوم تلاش وافری کرد تا هم پارادوکس های درونی و هم چالش های بیرونی این حقیقت جدید را بزداید و کتب مرجع بسیار خوبی هم در این زمینه نگاشته است که کم نظیر است و در برخی موارد، مشابه و مانندی ندارد.

در عرصه نظر همگان جمهوریت را پذیرفته اند اما در عمل این رکن مهم تضعیف شده است

وی با اشاره به تضعیف عملی جمهوریت در کشور، تصریح کرد: امروز در عرصه نظر همگان جمهوریت را پذیرفته اند اما در عمل این رکن مهم تضعیف شده است.از همین رو، می توان این بخش از دیدگاه های مرحوم دکتر فیرحی را در برهه کنونی دنبال کرد.

یادگار امام در پایان در خصوص ویژگی های شخصیتی مرحوم دکتر فیرحی گفت: در او منیت شخصی دیده نمی شد و به دنبال اثبات شخصیت خود نبود که به همین خاطر همه به او علاقه داشتند. 

در ابتدای این دیدار آقای دکتر یوسف خان محمدی دبیر ستاد نکوداشت دکتر فیرحی و حجج اسلام حسن پویا و مهدی پورحسین، گزارشی از اقدامات انجام شده در این ستاد را ارائه کردند.

216216

کد خبر 1535750

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید حسن خمینی دکتر فیرحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم

هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری د رحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • معلمان،پیشگامان جامعه
  • هواداران استقلال، ظرفیت محل تمرین را پر کردند
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • تصویری از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی
  • عیادت سید حسن خمینی از آیت الله گرامی