Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت جدید و آقای رئیسی اگر می‌خواهد برای حل مشکل‌های کشور به‌موفقیتی برسد، باید به‌توانمندهای داخلی تکیه نموده و مردم را به‌عرصه جنگ اقتصادی و فرهنگی وارد کند.

علیرضا زاکانی روز جمعه در دومین روز از سیزدهمین همایش مدیران هیات‌های برگزیده کشور در مسجد جمکران در قم طی سخنانی اظهار داشت: دولت جدید با موانع داخلی و خارجی مواجه است، ولی تهدیدهای خارجی در مقابل تهدیدهای داخلی خیلی کمرنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینک تهدیدهای خارجی آنچنانی نداریم، و اثر تحریم‌ها نیز تنها ۱۰ یا ۱۵ درصد است افزود: از خارج از کشور می‌توانند برای ما بلوف بزنند اما تهدید موثری نمی‌توانند داشته باشند، منطقه و جهان در یک وضعیت خاصی به‌سر می‌بَرد و از بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون، دنیا هیچ وقت برای شکل‌گیری و پذیرش چنین نظم نوینی آمادگی نداشته است.

وی ادامه داد: در عرصه منطقه‌ای نیز چنین شرایطی نبوده که زمینه حاکمیت اراده ملت‌ها وجود داشته باشد، وقتی صحبت از منطقه و جهان می‌کنیم، نقش ایران بی‌نظیر است و همه توجه‌ها به‌این کشور معطوف است.

زاکانی همچنین ادامه داد: برای جهان مهم است که رئیس جمهوری ایران چه کسی باشد چون در معادله‌های منطقه‌ای و جهانی خیلی تاثیر می‌گذارد.

این نماینده مجلس با اشاره به‌اینکه روی کارآمدن دولت جدید معادله‌های قدرت را تغییر خواهد داد، خاطرنشان کرد: دشمن ممکن است به‌صورت زبانی تهدید کند، ولی به‌فضل الهی سرعت تغییر معادله‌ها بیشتر خواهد شد.

نماینده قم در ادامه تهدیدهای داخلی را شامل چهار دسته دانست و گفت: نخستین تهدید، حزب اللهی‌ها می‌باشند و مناسبات داخل حکومت اعم از مجلس، دستگاه قضایی و دولت نیز دومین تهدید به‌شمار می‌آید، سومین تهدید داخل خود دولت است و چهارمین تهدید نیز در متن جامعه است.

زاکانی در ادامه با اشاره به‌تهدید حزب اللهی‌ها تصریح کرد: من که نقش حزب اللهی دارم، اگر فکر کنم بعد از پیروزی در انتخابات کار تمام است، این بزرگترین تهدید است، هر حزب اللهی باید فکر کند که تازه کار شروع شده است.

وی اینکه یک حزب اللهی خود را شریک بداند و احساس کند که یک سفره‌ای پهن شده است را نیز بزرگترین تهدید قلمداد کرد و گفت: یک حزب اللهی باید بفهمد که باید جانفشانی کند، یعنی اگر جانفشانی بود باید بگویید جانفشانی می‌خواهم بکنم، ولی اگر بهره‌مندی بود باید بگوید که آخر صف هستم و تمایل ندارم.

نماینده قم ادامه داد: اینکه منِ حزب اللهی احساس کنم، حالا که رقیب به‌لطف الهی با دست مردم از میدان به‌در رفت، الان تسویه حساب‌های درونی را شروع کنم، و به‌خودمان بپردازم نیز یک تهدید است.

نماینده قم خاطرنشان کرد: ما که اینجا هستیم، به‌تعداد خودمان سلایق داریم ولی مبانی فکری ما مشترک است، باید مبانی را مدنظر قرار دهیم، در دوره آقای احمدی نژاد این اشتباه را کردیم و به‌جای مبانی به‌سلایق مختلف توجه داشتیم.

وی افزود: بچه‌های انقلاب باید احساس کنند که بیش از هر روزی به‌انقلاب و به‌نایب امام زمان (عج) و مردم بدهکار هستند، بیایند دست به‌دست هم بدهند و بیش از قبل انتخابات انسجام داشته باشند، چون اگر ما نتوانیم با هم کار کنیم و یکدیگر را تحمل نماییم، یک انقلابی نما، محور می‌شود و تمام میراث امام و شهیدان که با زحمت‌های نیروی‌های انقلاب و متن مردم، تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب منجر به‌چنین پیروزی شده را نابود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نیاز است، منظومه فکری و منطق ولی را فهم کنیم و نخستین وظیفه ما به‌عنوان یک هیاتی نیز این است که این منطق را به‌جامعه تزریق کنیم گفت: دومین وظیفه ما این است که جامعه حزب اللهی را به‌سمت آگاهی، انسجام و انگیزه بخشی سوق دهیم، چرا که آنجایی که شور و شعور را می‌تواند ترکیب کند، هیات‌های مذهبی است.

زاکانی گفت: حزب اللهی‌ها باید بفمند که انسجامی که الان احتیاج داریم ۱۰ برابر قبل از انتخابات است.

وی دومین خطر موجود در کشور را بحث ارتباط بین قوا و پیوستگی در درون حکومت و حاکمیت دانست و تصریح کرد: دولت و مجلس و دستگاه‌های حاکمیتی باید متوجه شوند که یک تیم هستند، و هرگونه شکاف و ناهماهنگی بین آنها، به‌این پرچمی که بلنده شده آسیب می‌رساند.

زاکانی در ادامه همچنین تشکیل یک قرارگاه فکری مشترک بین دولت و مجلس و دستگاه قضایی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری هیات‌های مذهبی در جهت انسجام و یکپارچه شدن عناصر کشور بسیار ضروری است گفت: هیات‌ها نگذارند که این تیمی که کشور را به‌دست گرفته از شعارهای خود خارج، و قله‌هایی که وعده فتح آنها را داده نیز فراموش کند و درگیر روزمرگی شود.

نماینده قم با تاکید بر اینکه دولت آقای رئیسی یک رسالت تاریخی دارد یادآور شد: امروز در کنار مجلس و دستگاه قضایی، انقلاب در عرصه سیاسی تحول ایجاد کرده و منجر به‌نظام اسلامی شده، ولی در عرصه فرهنگی و اجتماعی تحولی توسط انقلاب صورت نگرفته است.

وی گفت: وظیفه هیات‌های مذهبی این است که انقلاب را در عرصه فرهنگ و اجتماع رسوخ دهند و تحول ایجاد کنند و همه دستگاه‌ها حاکمیتی نیز باید دست به‌دست هم بدهند، ۴۲ سال است که ما پشتِ درِ دولت اسلامی ایستادیم و منتظر جامعه اسلامی و الگو هستیم، و  می‌گوییم اگر دولت و جامعه اسلامی شکل بگیرد، تکثیر پیدا می‌کند، تمدن اسلامی رقم می‌خورد.

زاکانی در ادامه افزود: امروز ما یک تاخیر فاز جدی داریم که قابل جبران نیست، این ادبیات که ادبیات خاستگاه ولی و امام جامعه ما است را هیات‌ها می‌توانند به‌این سیستم منعکس کنند و درخواست انسجام و تحقق این مسیر را داشته باشند، این کار خیلی بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید از معیشت مردم غافل شویم گفت: کمر مردم در حال خُرد شدن است و حتما دولت باید در ظرف چندماه به‌مسیری برود که بار مردم بر دوش آنها سبک‌تر شود.

وی افزود: تحقق این امر، مقدماتی دارد و باید جامعه را آگاه کنند که کار یک شَبِه انجام نمی‌شود، کارهای کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت بکنند و نتایج کارهای بلند مدت هم در چهار ساله این دولت و سه ساله این مجلس دیده شود.

زاکانی در ادامه یادآور شد: اگر آقای رئیسی با ۵۰ درصد مشارکت در انتخابات دولت را تحویل گرفت، باید در انتخابات مجلس آینده مشارکت بالا برود و در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز به‌بیش از ۷۵ درصد افزایش یابد.

وی گفت: امروز بیش از آنکه از نقطه‌ای کشور تهدید شود، تهدید از منِ مسئول است که دچار غفلت و خواب آلودگی و یا دچار تنزاع و دعوا شویم.

وی تصریح کرد: یک اِشکال بزرگی که در کشور ما وجود دارد این است که در رقابت‌های انتخاباتی‌ وعده‌هایی داده، ولی بعد از آن فراموش می‌شود، درحالی که این وعده‌ها در ذهن مردم می‌ماند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زاکانی در ادامه نماینده قم حزب اللهی هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است

شهردار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نخستین جلسه هم‌اندیشی با هیئت امنای بازار اصفهان اظهار کرد: سال‌های زیادی است که با بعضی مشکلات مواجه هستیم، انتظار از برگزاری این جلسات آن است که خروجی و رضایت عمومی مردم گزارش شود.

وی افزود: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به تأسیس هایپرها و بازارهای جدید در شهر تاکید کرد: با وجود این شرایط، بازار هنوز حرف اول را می‌زند و گردشگران زیادی برای دیدن بازار اصفهان به این شهر می‌آیند، زیرا موزه فرهنگ و تاریخ ما برای همه دنیا جذاب است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است به مدلی برسیم تا بازار زنده بماند و برای رسیدن به این مهم لازم است از مرحله تشریفات گذر کنیم، گفت: بازاریان نیت خیر دارند و درگیر روال اداری، نامه‌نگاری و تشریفات نیستند و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز به دور از تشریفات برای رفع مشکلات بازار تلاش کنند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: بازار اصفهان مدت زمان زیادی مستقل بوده و بهتر است هیئت امنای بازار نیز به‌صورت مستقل عمل و منابع خود را تأمین کند، همچنین شهرداری اصفهان مکانی را برای تشکیل محل ویژه منتخبان بازار در نظر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات بازار اصفهان طی چند ماه اخیر با توجه به برگزاری انتخابات رفع شده است، گفت: امیدواریم به دست هیئت امنا و انجام وظیفه دستگاه‌ها یک گره از مشکلات شهر باز شود و بازار ما دوباره پر رونق و جذاب‌تر از قبل شود.

کد خبر 748613

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد