Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره سیاسی اصولگرا اذعان کرد: اتهامات وارده به آقای رییسی در سال ۹۶ نیز در انتخابات مطرح شد و هیچ کدام نه ارزش بررسی دارد و نه قابل بررسی است چون عاری از حقیقت است

«محمدصادق کوشکی»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با مهم ترین چالش پیش روی دولت منتخب اظهار کرد: اولین چالش دولت سیزدهم بی اعتمادی جدی مردم به قوه مجریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به عملکرد قوه مجریه طی سالهای  اخیر و دولت های پیشین، مردم به این قوه بی اعتماد شده اند و نسبت به مسئولین این قوه بی اعتماد هستند.

او افزود: طبیعتا با وجود این بی اعتمادی و کاهش سرمایه اجتماعی دولت، اولین چالش دولت سیزدهم همین مساله است. باید اعتماد مردم را مجددا به دست آورد. دیوار بلند بی اعتمادی ایجاد شده بین مردم و دولت باید از بین برود.

کوشکی در مورد ضرورت چاره اندیشی برای اتهامات به رییس جمهور منتخب در زمینه حقوق بشر و سیاست خارجی گفت: اتهامات وارده به آقای رییسی در سال ۹۶ نیز در انتخابات مطرح شد و هیچ کدام نه ارزش بررسی دارد و نه قابل بررسی است چون عاری از حقیقت است و ارزش حقوقی ندارد. اینها اتهاماتی هستند که در ایام انتخابات مطرح می شوند و هیچ سند و تاییدیه ای و مدرکی در رابطه با آنها وجود ندارد. بعد از سال ۹۶ اکثر اصلاح طلبان نشان دادند که چنین اتهاماتی را قبول ندارند بخصوص بعد از انتخاب آقای رییسی به ریاست قوه قضاییه نشان دادند که آن اتهامات ارزش بررسی ندارند و جدی گرفته نخواهند شد.

او همچنین با اشاره به این فرضیه که برخی می گویند وزرای رییسی راحت تر از مجلس رای اعتماد می گیرند، ادامه داد: مجلس بر اساس اعلام وزرا تصمیم می گیرد مجلس امروز چشمهایش را نبسته است که هر کسی توسط آقای رییسی اعلام شود آن فرد را قبول کند. نمایندگان مجلس به وزرا نگاه می کنند و اگر برنامه وزرا قانع کننده بود به آنها رای می دهند.

کوشکی تاکید کرد: اصطلاحا مجلس نذر نکرده است که هر کسی توسط آقای رییسی معرفی شد او را قبول کنند. در درون مجلس دیدگاه های متفاوتی وجود دارد و احتمال اینکه مجلس چشمش را ببندد و به طور کلی رای بدهد، بسیار کم است.

این چهره سیاسی اصولگرا در پایان گفت: در مجلس نمایندگانی با گرایشات اصلاح طلبانه حضور دارند مجلس الزاما از یک طیف نیست در دوره مجلس ششم شاهد تبانی دولت و مجلس بودیم اما امروز جامعه این اجازه را نمی دهد. نیروهای ائتلاف نیز از طیف های گوناگون هستند و چنین امکانی متصور نیست. 7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت سرمایه رییس جمهور حقوق بشر سیاست خارجی انتخابات اصلاح طلبان قوه قضاییه مجلس نمایندگان مجلس دولت و مجلس جامعه انتخابات انتخابات 1400 محمد صادق کوشکی آقای رییسی بی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است