Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ابراز نگرانی از شیب تند ابتلا در این استان گفت: تنها در 24ساعت گذشته 140 مبتلای قطعی در این استان شناسایی شده است.

دکتر فریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در یک ماه و نیم گذشته در هیچکدام از روزها، این تعداد موارد مثبت قطعی در این استان شناسایی و بستری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از بستری شدن 30 بیمار قطعی در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر این 110 مبتلای قطعی دیگر نیز در همین بازه زمانی به صورت سرپایی در مراکز منتخب و کلینیک‌های استان شناسایی شدند که در منزل و قرنطینه خانگی تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی 140 بیمار در یک روز را نشان‌گر نگران‌کننده بودن شرایط در استان خواند و اضافه کرد: در حال حاضر دو شهرستان استان در شرایط قرمز هستند و به نظر می‌رسد که با تداوم این شرایط در روزهای آتی شاهد افزایش شهرهای قرمز در این استان باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سمنان و گرمسار در شرایط قرمز کرونایی هستند ادامه داد: سه شهرستان شاهرود، مهدیشهر و دامغان نیز در شرایط نارنجی و سه شهرستان سرخه، آرادان و میامی نیز در شرایط زرد کرونایی هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیش‌بینی کرد: چه بسا با ادامه این شیب تند موارد ابتلا در استان در روزهای آتی شهرستان های بیشتری از این استان در شرایط قرمز و پرخطر کرونایی قرار بگیرند.

وی این روند افزایشی را نشان‌گر این دانست که این استان در سرآغاز پیک پنجم این بیماری همه‌گیر قرار گرفته است.

این پزشک متخصص در پاسخ به پرسشی در ارتباط با وجود گونه جهش‌یافته دلتا در استان گفت: هنوز با قاطعیت نمی‌توان از وجود دلتا و چرخش احتمالی آن در مناطق تحت پوشش دانشگاه سخن گفت، اما به نظر می‌رسد با این افزایش شیب مبتلایان قطعی و روند افزایشی موارد بستری متاسفانه در استان با ویروس با واریانس جدید یا همان دلتا مواجه باشیم. البته همکاران ما به جای تمرکز بر پیدا کردن گونه جهش‌یافته در شرایط فعلی بنا را بر بدی شرایط گذاشته و از همین رو در پی راه‌های پیشگیری از ابتلای بیشتر جامعه هدف هستیم

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به روند صعودی مبتلایان و موارد بستری در این استان از عموم شهروندان استان خواست با رعایت کامل پروتکل‌های ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا، استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در دورهمی ها و اجتماعات و...به مقابله موثرتر با این همه گیری در استان کمک کنند.

دکتر فریور از افزایش روند واکسیناسیون در این استان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان بعد از تحویل محموله‌های جدید واکسن، شتاب بسیار خوبی گرفته است و با تزریق محموله های دیگری که به زودی به دانشگاه علوم پزشکی تحویل خواهد شد همچنان روند واکسیناسیون گروه های هدف با قوت ادامه می یابد.

وی از انجام واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر خبر داد و افزود:همکاران ما حتی در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز به صورت دو شیفت مشغول واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش در مراکز تعیین شده بودند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از شهروندان این استان که در گروه های سنی اعلام شده هستند، خواست: با ثبت‌نام در سامانه تعیین شده، منتظر دریافت پیامک از این سامانه باشند و بدون دریافت پیامک از سامانه تعیین شده به هیچ عنوان به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان کرونای دلتا واکسن کرونا خیز پنجم کرونا استان سمنان استان شناسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران